/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Blomberg tørretumbler tørrer ikke
Fra : FrejaFlop
Vist : 4125 gange
50 point
Dato : 04-02-10 21:12

Hej - jeg har købt en Blomberg tørretumbler sidste år og netop nu driller den mig. Den tørrer ikke. Jeg gør ellers som jeg hele tiden har gjort - ikke for meget tøj og indstilling på "skabstørt". Men nu tørrer den ikke tøjet - den kører rundt i 2 timer og tøjet er lige vådt herefter men jeg kan mærke at tromlen er varm - dog ikke meget varm, men varm. Jeg har prøvet kun at lægge få stykker tøj i - men samme manglende effekt. Hvad kan jeg gøre? Fnugfilteret er renset. Er der andre filtre jeg kan rense? Den står tørt og åbent og med god ventilation.
Modellen er Blomberg TAF 1330.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 21:15

Min tørretumbler har 2 fnugfiltre, det er en AEG, men du får det alligevel. Der er fnugfilter i lågen, men der er også et stort fnugfilter i bunden af tørretumbleren. Det sidder måske bag et gitter.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 04-02-10 21:32

Hmmm jeg vil da benytte mig af den garentien som er på maskinen når den er fra sidste år.... den kan " næster " kun være et år....

Bassebo...

Lad være med at selv at rode med den , hvis garentien dækker

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 21:33

følerne inden i , kan have brug for en ganske alm. klud med eddike -

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-02-10 21:55

Dit aftræk er vel ikke stoppet et sted?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-10 22:02

Min gastørretumbler stopper i aftrækket ligefra ende til anden med tiden så blæser jeg den ren med trykluft en gang om året og så er den som ny igen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 22:06

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Min gastørretumbler stopper i aftrækket ligefra ende til anden med tiden så blæser jeg den ren med trykluft en gang om året og så er den som ny igen

Det burde slet ikke være nødvendigt med så ny en tumbler.

Jeg har godt nok selv en kondens og ikke en aftræk, men jeg har aldrig haft brug for den slags.

Hvis det ikke er føleren- er det en fejl, som bør undersøges og fejlmeldes, og som sagt ovenfor indenfor garantien.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 23:11

Hvis det er en ny tumbler og garantien løber i 2 år, så ring og bed en reparatør komme.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 05-02-10 09:12

Hej tak for de mange svar. Nu er det sådan at vi bor langt ude på landet og har en indkørsel på 250 m som er totalt dækket af sne. Så der kommer nok ikke en reparatør ud lige næste uge !! Det var bla. grunden til at jeg lige spurgte her på Kandu - nogle gange er det blot en lille ting man selv har overset og som kan klare med et godt råd fra en Kandu'er. Tak -

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-10 11:45

Muligvis er varmelegemet ved at stå af...

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-03-10 16:20

Tak for svaret sp4nker.