/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Integration...af hvem
Fra : Reset
Vist : 1256 gange
300 point
Dato : 04-02-10 19:06

En københavns skole holder her til aften forældremøde. Ganske normal foreteelse i det ganske land.
Dog adskiller aftenens møde sig fra andre, idet det kun er for kvinder. Altså; adgang forbudt for mænd.
Det sker af hensyn til nogle muslimske kvinder, der føler sig utilpasse, hvis de skal være i lokale med fremmede mænd! Og, som den kvindelige halalhippie, der repræsenterede skolen, sagde; et led i integrationen.
Som jeg så opfatter det, skal danskerne altså integreres/opdrages til at holde kønsopdelte møder. Eller hvad.
Nå. Mit spørgsmål går så på ; er det i orden, at holde møde hver for sig, eller skal vi fortsætte på den måde, som vi altid har gjort det på her i Danmark.
Ingen skal være i tvivl om mit standpunkt. Jeg går ind for, at vi fortsætter som vi altid har gjort, og til vi indvandrene siger vi Take it or leave it.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 19:10

Jeg synes at det er helt i orden

Samtidig skal samtlige mandlige lærer fyres, madpakkerne skal være uden svinekød, særordninger ved gymnastik og svømning skal strammes op, osv

Ironi kan forekomme

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-02-10 19:31

Efterhånden er det muslimerne der sætter dagsordenen i danmark.
Men selvfølgelig - det har vi bare at finde os i. Husk på, vi er jo stuerene.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 19:38

En storm i et glas vand.

For at få stemmer.

Hvad galt skulle der være i det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-10 19:38

Hvornår er det nok.
En lettere omskrivning: "Take it or leave"
Der må da snart være grænser for hvad fremmede her i Danmark skal bestemme.
Og det er kun een bestemt middelalderkulturel mennesketype som laver al balladen her i DK.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 19:53
Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 19:57
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-02-10 20:09

På mit kære lærerseminarium (hvor man uddanner FREMTIDENS lærere) har man netop indført restriktioner, således at et vist tidspunkt om ugen er træningsrummet KUN for kvinder, naturligvis foranlediget af en gruppe muslimske studerende.

Så det ser ud som om tendensen fortsætter

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 20:10
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 20:20

Læg lige mærke til en ting, Holbergskolen holder blandede forældremøder, og nu holder de et møde kun med kvinder og derefter vil de holde et møde kun for mænd. Og årsagen er masiv mopning.

Al ære og respekt til skolen som forsøger at takle problemerne på en god måde. Og når de problemer er løst så holder de igen blandede forældremøder.

Undersøg lige sagen inden i farer i flint.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 20:20

Et til "Pip"
http://politiken.dk/politik/article894001.ece

Kontoververden ...

Er der enorm stort "run" på alle ugens timer på det træningsrum, så det er et meget stort problem, at det ikke kan benyttes hele tiden af begge køn?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-02-10 20:31

Spørgmålet er om man af ideologiske grunde skal forbyde kønsopdelte forældremøder, eller man skal være pragmatisk og holde møderne, for at at få et bedre skole-hjem samarbejde, og dermed fremme undervisningen.

Jeg synes at man skal vælge den model der virker.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-02-10 20:51

Helt rigtigt, det har intet med integration at gøre. Spørgsmålet er om de overhovedet kan integreres??? Hvor lang tid har vi prøvet?? Jeg tror ikke på gallup og andre undersøgelser om at det går den rigtige vej, tværtimod. Vi har så forskellig en levemåde og tankegang, at jeg slet ikke mener det kan lade sig gøre. Se selv den situation du nævner - som jo kun er een ud af 1000 eksempler. Vi er alt for forskellige og hvorfor man ikke bare acceptere det og arbejder ud fra det ved jeg ikke. Det er jo hele Eeuropa der har samme problem.
Jeg ved et fåtal gør sig umage for at blive intregreret og hvor det også lykkedes for, men ellers vil den store forskellighed kun give gniderier. Så, om vi kan lide det eller ej, så er det nødvendigt for dem at have deres egne bydele. Problemet er så bare at de med tiden vil få "selvstyre" og senere behøver deres eget politi da Dansk politi ikke tør være der. Og hvor er vi så henne.

Det er uhyggeligt at tænke på, men en af disse spåfolk, - ved ikke om det var Nostradamus, Edgar cayce eller en helt tredie- der i 30'erne spåede at de mange invandrere i Europa med tiden vil samles i store bydele og ghettoer og krigstilstande vil følge men at et forenet europa i fremtiden ville jage de østasiatiske horder tilbage hvor de kom fra. Jeg ved så ikke om der menes muslimerne, men jeg synes vi er på vej mod denne spådom.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-02-10 21:00

"Nostradamus, Edgar cayce eller en helt tredie- der i 30'erne spåede"

Nostradamus døde i 1556 så ham var det nok ikke

Jeg har aldrig set en sjæl i det træningsrum

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:04

Citat
Jeg har aldrig set en sjæl i det træningsrum
Det kræver jo også, at du letter en vis legemsdel fra lænestolen og fiser ud og laver motion .

Chris

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 21:13

Skal vi ikke få den diskussion ned på gulvet. De har holdt fælles forældremøder, det hjalp ikke på mobning i skolen, nu forsøger man med mødrene alene og ser om det hjælper, bagefter er det fædrene alene. Et eller andet skal de gøre for at få løst moppeproblemet.

Så stop alt det pladder og tag hatten af for nogle der tager fat om problemet med mobning.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-02-10 21:14

granner01, enig!

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 21:16

Yes - Granner01 har jo ret !

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:23

Sådan Granner. så kan de lære det .

Og undskyld til Kortoververden fordi jeg mobber !

Chris

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 300 point
Dato : 04-02-10 22:11

Pragmatikken og det resultatsøgende er ved første øjekast i orden - MEN

Problemet er, at det meget let bliver det første skridt ud på en rutsjebane, så det hele til sidst kommer til, at foregå på de middelalderlige mørkemænds præmisser.

Det er især vigtigt, at være opmærksom på, at også en del muslimer er imod den særbehandling.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 23:09

Jeg synes at en skole med massive mobbeproblemer især mellem danskere og andre, der må der tages ekstraordinære ting i brug, og det er gjort her.

At nogle politikere så råber bål, det er deres dumhed. Det viser bare at de ikke har undersøgt sagen.

For kan vi ikke alle blive enige om at har en skole massive problemer med mobning, så SKAL der gøres noget?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-02-10 23:30

Citat
Jeg synes at en skole med massive mobbeproblemer især mellem danskere og andre, der må der tages ekstraordinære ting i brug, og det er gjort her.

Helt enig, men midlet afhænger meget af, hvem der mobber hvem og hvordan.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-02-10 23:35

Citat
Helt enig, men midlet afhænger meget af, hvem der mobber hvem og hvordan.

Det kommer du nok lige til at forklare. Er der forskel på om det er Peter eller Keld der mobber?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-02-10 23:43

Hvis det er de ældre indvandrerdrenge, der mobber, vil de let kunne opfatte arrangementet som et knæfald, og så vil det i sig selv forværre problemet, fordi der i den gruppe findes elementer, der mener, at det er deres ret, at påtvinge alle andre deres eget værdisæt.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-02-10 23:52

Uanset hvem der mobber hvem, er det vel en god ide at få forældrene i tale, for at kunne afhjælpe problemet. Og hvis man undtagelsesvis er nødt til at lave rene mødremøder og/eller fædremøder for at få dem til at møde op på skolen, er det helt ok med mig.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 00:16

Citat
En storm i et glas vand.

For at få stemmer.

Hvad galt skulle der være i det?

zorto:

ALT

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 00:26

hjkofoed
Citat
Problemet er, at det meget let bliver det første skridt ud på en rutsjebane, så det hele til sidst kommer til, at foregå på de middelalderlige mørkemænds præmisser.

HØRT

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-02-10 00:28

Som ung troede jeg en kort overgang på en kammerat, der mente, at:

"Hvis man er tollerant, må man tollerere intolleranncen."

Intet er mere forkert, for ved, at bøje sig for de intollerante, giver man dem vind i sejlene.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-02-10 00:31

hjkofoed, hvem er de "intolerante" her? I mine øjne er det dem der af ideologiske grunde og for at forhindre integration, vil forbyde skoler at holde separate møder for mødre.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-02-10 02:30

Hvorfor er det nødvendigt, at holde separate møder?
Hvorfor kan man ikke holde et fælles møde med både fædre og mødre?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-02-10 04:41

Lytter lige med....

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 05:56

Læs forklaringer på hvorfor det er nødvendigt her:

http://www.annevang.kk.dk/Nyheder/Lad%20skolerne%20v%C3%A6re%20i%20fred.aspx

Det kan altså ikke nytte noget at fordi vi ønsker at virkeligheden ser ud på en bestemt måde,
som ikke svarer til realiteterne, at man så undlader at tale om f.eks mobning i skolen via denne, i danske øjne udemokratiske og kønsdiskriminerende måde.

Hvis man kan få løst nogle reelle problemer, så må man jo tage alle midler i brug.
Er da overbevist om, at denne skole og alle andre skoler gør et kæmpe arbejde for at indføre "dansk" demokrati blandt disse (få) etnere som har problemer med at komme bare fordi stodderen derhjemme er en sur nar. Ikke noget vi har kendt til på de skoler vi kender, hvor der også går muslimer og andet godtfolk.

Vi danskere vil åh så gerne være tolerante og fordomsfri ...

Hvorfor hulen er man det så ikke?

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 06:05

En så kaldt tolerent dansker:

http://politiken.dk/politik/article893434.ece

(Sikkert en helt for mange i denne tråd)

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 06:09
Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 06:29

http://www.information.dk/telegram/223646

Ja, jeg ved godt at der er kommet en hel del indslag i denne nuancerede debat -
men det er vel ikke noget problem, da flertallet åbenbart er enig i fordømmelsen af skolen.

Og så er der jo også nogen som prøver at holde hovedet koldt og hjertet varmt.
Granner01 eksempelvis og BertelBrander - muligvis flere ...

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 06:34

Det bliver nok ikke os hallalhippier som får UG eller 12 af Reset i denne skolestrid ...

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 06:41
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-02-10 07:00

Åhh gud...6 indlæg på 45 min af een og samme tosse. Det var ikke lige det jeg regnede med at lytte til.

Hvad er der galt med den idiot. Han har sgu da et sygeligt behov for konstant at flashe sig selv og rable ligegyldigheder, selvfølgeligeheder og alm.nonsens og lallebavl af sig.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 07:11

Hej Krummen!
Jeg holder meget at at du siger at det er nonsens o.s.v når man siger muslim-fobierne imod.

Og som du ved, så er jeg, i modsætning til dig, jo en tosse - men så er det jo herligt at du, intelligente og menneskekærlige person findes her på kandu.dk, for jeg er en stor beundrer af dig ...

Måske skulle vi holde os til spørgsmålet?
- IKKE personfnidder -

Johanne Schmidt-Nielsen (Enhedslisten):
Hvis alternativet til et kønsopdelt forældremøde er, at en gruppe mødre slet ikke har kontakt til skolen, er Holbergskolens beslutning da klog. På den her måde bliver mødrene involveret i barnets skoleliv. Det er godt for børnene, men det er da også godt for kvinderne, for ligestillingen og for integrationen. Populismen driver pt. ned af væggene på Christiansborg!

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 07:14

Citat
Det var ikke lige det jeg regnede med at lytte til

Så skulle du da have holdt dig væk - Gået en tur med din indre s....hund

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 07:25

Det nye makker-par i Dansk politik = SF&DF

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 08:01
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-10 11:31

Da drengene har føresteret i disse familier - kan mødre af samme grund ikke deltage i opdragelsen af drengebørnene.
Skal Danmark rette ind efter middelalderfolket ..................... eller omvendt.
Hvad dælen laver de her når vores samfundsorden ikke passer med deres.

Ps. Jeg har intet imod fremmede folkeslag som der er en del af i Danmark, men der er også mange som bare tilpasser sig det Danske samfund.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 12:49

Naturligvis skal Danmark ikke i enhver henseende indrette os på at leve som muslimer. Gå i Burka og tørklæder o.s.v

Med hensyn til lige dette spørgsmål om denne specialle skole så syntes jeg godt man kan tage et specielt hensyn, som beskrevet i de (alt for mange!) link jeg har tæppe-bombet med

Og som Granner01 siger på sin kloge måde ...

Syntes i det er helt i sin orden at skolelederen skal fyres på grund af det, som DF jo "kræver" ?

Mener I at INGEN herboende muslimer har tilpasset sig det Danske samfund?

Må de godt få lov til at være muslimer, hvis de 100% lever som danskere?

(Hvad rigtig mange rent faktisk gør - selv om de altså tror på en "middelalder-religion")

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 13:51

Citat
Hvorfor er det nødvendigt, at holde separate møder?
Hvorfor kan man ikke holde et fælles møde med både fædre og mødre?

Det er forsøgt at holde fællesmøder, nu prøver man med kvinder først og derefter mænd. Og så håber man at have fået fat i nogle af dem som aldrig kommer til mødet. Og måske bliver problemet så løst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-10 14:53

Zorto - du blander tingene sammen.
Der er religion.
Og middelalderlig kultur.
De har intet med hinanden at gøre.

Der er masser af religioner som trives her i danmark uden problemer.

Men middelalderfolket laver ikke andet end ballade her i landet.
Hvad dælen skal det til med adskillelse af kvinder og mænd. Nu er det næsten lykkedes at skabe lighed mellem kønnene. Hvis vi fortsætter med at give køb på disse værdier, skal vi til at begynde forfra om nogle år. Jeg kunne godt bruge lidt respekt for det Danske samfund, som bl.a. har gjort det muligt for fremmede, at myldre ind og nyde godt af vores naive gæstfrihed.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-02-10 15:08

Det kan vel ikke komme bag på nogen, at zorto blander noget sammen. Men han er jo lovlig undskyldt. Han har så glimerende demonstreret med sin idiotiske adfærd på Kandu, at han absolut ikke hører til blandt de hurtigste knallerter på havnen. Hans løgne, hans undskyldninger og infantile "spørgejørgen mentalitet", samt hans syge behov for konstant at flashe sig, er til at brække sig over, og kan forplumre enhver debat eller diskussion og er i enhver sammenhæng komplet værdiløs for Kandu.

Ud af kapellet med torsken.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 16:07

Fint du forklarede sammenhængen Eyvind.

Til Krummen vil jeg sige at du har naturligvis ret, ligesom du altid har ret, når du er efter en profil.

Har du lagt mærke til, at de 2 indlæg du har haft *kun* har drejet sig om *mig*?
(Vanen tro, når du er efter en profil)

Hvorfor svarer du ikke på Resets spørgsmål?
(Ja man kender jo godt dine holdninger)

Til ALLE.
Ja jeg ved godt at jeg har domineret denne+ andre tråde i uhyggelig grad.
Undskyld.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 18:05

granner01
Citat
Det er forsøgt at holde fællesmøder, nu prøver man med kvinder først og derefter mænd. Og så håber man at have fået fat i nogle af dem som aldrig kommer til mødet. Og måske bliver problemet så løst.

Sødt tænkt, men naivt.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 18:08

Citat
Ud af kapellet med torsken

Det håber jeg sandelig ikke, for så kommer jeg til at savne dig

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 18:12

zorto skrev:
Citat
Fint du forklarede sammenhængen Eyvind.

Det samme siger jeg; det var rigtig godt skrevet og godt forklaret.
Forskellen er at jeg mener det - og der tvivler jeg mere på at zorto mener det ærligt.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 18:17

Tror du ikke på hvad jeg skriver, Asbjørn2 ?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-02-10 18:40

Citat
Ja jeg ved godt at jeg har domineret denne+ andre tråde i uhyggelig grad.
Undskyld
Igen båtnakkens idiotiske vamle og klistrede falske undskyldninger. Ja du er den eneste der blir punket i tråden, fordi du er den eneste i denne tråd, som er en idiot og kommer med idiotiske og ligegyldige bemærkninger blot for at blive set og dermed afsporer og forplumrer sagen.

Og du kan ikke få ind i dine 8 celler i bolden, at man godt kan følge en diskussion / debat uden selv at deltage aktivt i den. Det er så fremmed for dig at holde din dumme kæft, mens forstandige mennesker diskuterer. Hvis du klappede i, ville man ikke bemærke hvor stupid du er

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 18:42

Citat
Tror du ikke på hvad jeg skriver, Asbjørn2 ?

Naaeejjj, ikke rigtigt.
Sporene skræmmer.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 18:51

Hi altså Krummen så pænt er der ikke nogen der har talt til mig siden Julen 1940. Da jeg havde fødselsdag. Ellers taler folk generelt meget værre, når jeg en sjælden gang møder en nabo i parkeringskælderen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-02-10 19:58

Citat
Da drengene har føresteret i disse familier - kan mødre af samme grund ikke deltage i opdragelsen af drengebørnene.

Det er netop den slags eftergivenhed vi skal ud over, vi skal ikke bare acceptere at "mødre ikke kan deltage i opdragelsen". Netop ved at holde møder for mødre, åbner vi op for at mødrene kan blive en del af skole-hjem samarbejdet og dermed kan bidrage til deres børns opvækst.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 20:08

Citat
Netop ved at holde møder for mødre, åbner vi op for at mødrene kan blive en del af skole-hjem samarbejdet og dermed kan bidrage til deres børns opvækst.

Dejligt at ro på, men naivt.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 20:10

ro = tro
Uhf, den staveplade, eller er det tastaturet

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 05-02-10 20:30

Det er sq da helt utroligt. De mennesker her som bare antyder den mindste smule sympati for skolen og ikke hopper på den anti-islamiske vogn er naive og dumme. Hvad var det I kaldte jer selv ...
Frisindede danskere som hader ensretning

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 21:25

Asbjørn, jeg vil sige til dig som Søvndals bagland siger til ham. Hvorfor havde i ikke undersøgt de faktiske forhold inden i udtalte jer.

Og det er ikke fordi jeg er borgerlig, jeg er glad socialist.

Det må være en skoles ret at arrangere de møder de mener der er brug for. Det kommer ikke andre ved end de forældre der har elever på skolen. Og når fælles forældremøder fejler, så er det da logisk at de går videre med seperate møder for kvinder og mænd.

Det er MOBNING det drejer sig om. Problemet skal løses, og hvis skolen håber at det kan løses på denne måde, så har de min velsignense.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-02-10 21:31

Citat
Hvorfor er det nødvendigt, at holde separate møder?
Hvorfor kan man ikke holde et fælles møde med både fædre og mødre?

Fordi hvis man inviterer både fædre og mødre, er der mange af mødrene der ikke dukker op. Ideelt set burde man arbejde for at alle mødte op til alle møderne, men møder specielt for mødrene kan være et skridt på vejen.

Og jeg forstår ikke at nogen fra folketinget vil forbyde disse møder, hvis skolerne mener at det hjælper, hvorfor skal de så ikke have lov?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 23:07

granner01
Citat
Og det er ikke fordi jeg er borgerlig, jeg er glad socialist.

Og jeg er realist
Citat
Og når fælles forældremøder fejler, så er det da logisk at de går videre med seperate møder for kvinder og mænd.

Snik-snak og slikke røv.
Jeg kender en skole hvor der var indkaldt til forældremøde da der var store problemer i en såkaldt blandet klasse. Problemerne stammede fra flere af elevgrupperne, men særlig et par indvandrerdrenge var problematiske - bl.a ville de overhovedet ikke respektere hvad de kvindelige lærere sagde, men til gengæld føg det med ord som "luder", "møgso", leverpostejsdansker m.m.
Gudskelov ville lærerne og heller ikke skolens ledelse finde sig i den form for "selvjustits", og derfor blev der indkaldt til forældremøde.
Alle danske forældre mødte op.
De fleste indvandrerforældre mødte op, enten begge to eller med een repræsentant, men den aller værste baryler var ikke repræsenteret af nogle overhovedet.
En af de følgende dage blev den manglende familie igen indkaldt, men uden reaktion overhovedet. Skolens ledere og lærerne sad og ventede forgæves.
Så kom grovfilen frem, og der blev indkaldt til møde i skolens kontortid, og der var ikke tvivl om at der SKULLE mødes op.
SÅ, og først da stillede faderen og storebroderen.
Storebroderen skabte sig ad h...... til, bl.a pga. tidspunktet, og det gjorde han lige til han fik at vide, at han ikke var tilkaldt, og bare kunne skride - døren blev åbnet, og der blev sagt UD - han fik et chok (sådan plejede man ikke at tale til ham). Faderen kunne som sædvanligt ikke et ord dansk, så det endte med at storebroderen fik lov at blive og tolke. Tingene blev diskuteret igennem, men humlen i det hele er, at allerede fra den næste dag viste det sig at deres knægt godt kunne opføre sig ordentligt.
Havde det hjulpet at indkalde moderen alene med andre kvinder. Vel havde det da ej. De 3 stoddere bestemte jo alt, endda lillebroderen, der bestemmer også over sine meget ældre søstre, så 10 søstre+en mor ville ikke gøre nogen forskel, men at skolen lod forstå at der blev indkaldt til møde som der var behov, og at man havde at stille, ellers var det ud af skolen, og dermed muligvis i sidste instans betalingsskole,ja - så hjalp det.
Derfor er min mening at vi skal lade være med at fedte for en anden kultur (VI HAR IKKE NOGET AT SKAMME OS OVER), men rent melde ud hvordan kulturen er her, og hvis man vll være her, så er det om at rette sig efter det.
Ellers er det ud af klappen, og rejser de genstridige ikke frivilligt, så send dem afsted med en GOD DANSK 10'ER.
Den Københavnerskole har s'gu HELT misforstået noget; tilkald begge forældre og forklar at når der indkaldes, så er der MØDEPLIGT og det diskuteres ikke - det forståes nemlig, selv endda om man kommer helt oppe fra bjergene.

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 05-02-10 23:07

Godt, så kom vi vist hele vejen rundt. Jeg skal indrømme, at mit spørgsmål gik på et ganske almindeligt, ordinært forældremøde. At det så er et enkelt emne (mobning), der skal diskuteres, ændrer sådan set ikke noget i det princip, som nogle af indvandrerne vil håndhæve. Nemlig, at kvinderne føler sig utrykke i selskab med fremmede mænd, eller mændene der ikke kan lade deres kvinder være i selskab med andre mænd. Det finder jeg udansk, og det får mig til at føle, at det er os etniske danskere der skal integreres og ikke omvendt.
Der har været mange gode inlæg, for og imod. Jeg havde egentlig håbet, at der var kommet et rigtig godt pro-indlæg, som kunne omvende mig, men det er ikke sket. Så vi giver æren til
hjkofoed for dette indlæg:

"Pragmatikken og det resultatsøgende er ved første øjekast i orden - MEN

Problemet er, at det meget let bliver det første skridt ud på en rutsjebane, så det hele til sidst kommer til, at foregå på de middelalderlige mørkemænds præmisser.

Det er især vigtigt, at være opmærksom på, at også en del muslimer er imod den særbehandling."

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-02-10 23:10

Citat
Og jeg forstår ikke at nogen fra folketinget vil forbyde disse møder

Jeg forstår ikke at nogen fra folketinget overhovedet IKKE vil forbyde disse møder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 23:19

Kors hvor i kan

Det i ikke ved er hvordan en indvandrerfamilie fungerer. Vær ikke i tvivl, kvinderne bestemmer i hjemmet, mænden bestemmer uden for. Kvinderne opdrager børnene og faderen er i klub eller arbejder. Kvinderne kan godt sætte deres mænd på plads, men det foregår inden for hjemmets vægge. De skændes ikke på åben gade om børneopdragelse.

Derfor er det vigtigt at få fat på kvinderne, fordi hvis disse kvinder ikke kommer fordi de ikke forstår så godt dansk, så kan de andre kvinder fortælle. Du får ikke en man til at indrømme at hans børneopdragelse har svigtet, men med kvinderne er det en anden sag.

Men luft i bare jeres fordomme og intollerance, det er hvad man kan forvente fra folk som ikke vil eller kan se den virkelige situation og heller ikke gider undersøge hvad det går ud på.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-02-10 23:20

Haj Asbjørn2

Når jeg ikke har blandet mig i selve diskussionen, er det såmænd fordi du til fulde og brillant har fremført min holdning og mine synspunkter i denne diskussion.

Dbh
Krummen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-10 23:21

Citat
Jeg forstår ikke at nogen fra folketinget overhovedet IKKE vil forbyde disse møder.

Det skal folketinget ikke blande sig i. Et kaffe/the møde men en flok damer.?

Det gør man kun i diktaturstater. Er det mon det man ønsker.

Nu er selv Søvndal ved at trække iland.

Denne tråd her minder mig om de pladder Ekstrabladet kunne finde på at blæse op.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-10 23:32
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-10 23:32

Hva' med de mandlige skolelærer - må de deltage i de møder

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-10 23:45

Citat
Hva' med de mandlige skolelærer - må de deltage i de møder

Nej da. Damerne havde jo ikke tørklæde på.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 00:58

Tak for æren Reset,

Jeg har forsøgt at være kort og saglig samt at se på årsag og efterfølgende langsigtet virkning.

Udtrykket "middelalderlige mørkemænd" er jeg ikke glad for (det er dog ikke mit eget påhit), men det henviser til, at i middelalderen opførte mange såkaldt kristne mænd sig ligesådan.

Som et kuriosum: Jeg lagde mærke til, at kandu helt tilfældigt har tildelt dit spørgsmål et nummer, der er sammensat af et af de helligste tal i kristendommen 144, samt tallet der i Åbenbaringen (sidste bog i bibelen) er det ondes identitet 666.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-02-10 01:13

Citat
Jeg lagde mærke til, at kandu helt tilfældigt har tildelt dit spørgsmål et nummer, der er sammensat af et af de helligste tal i kristendommen 144, samt tallet der i Åbenbaringen (sidste bog i bibelen) er det ondes identitet 666.
Genialt spottet!!!!!!!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 01:15

Tak

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-02-10 01:29

Citat
Når jeg ikke har blandet mig i selve diskussionen, er det såmænd fordi du til fulde og brillant har fremført min holdning og mine synspunkter i denne diskussion

Dette gælder osse dig kofoed

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 01:33

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-02-10 01:43

Virkelighedens verden i flg. Islam Fandme uhyggeligt!!!!!

http://peecee.dk/upload/view/223177

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 01:49

Ja, det minder om noget fra korsriddernes tid, bare med en anden farve og en "større verden"

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-02-10 01:55

Helt enig, men vi er jo heldigvis generelt blevet klogere i de forgangne ca. 600 år

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-02-10 02:00

Skal vi så vente 600 år på, at de også begynder at tænke?
(må vente med mere til i morgen, skal tidligt op og reparere sneslynge inden den næste dyne. Tak for pæne ord og spændende meninger)

Sov godt

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 06:17

Godt at der endnu findes fornuftige og tolerente mennesker som granner01 og BertelBrander !

Med Venlig Hilsen og god Weeekend til alle fra Jørn

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 06-02-10 06:41

SF’s formand, Villy Søvndal, foretager nu en 180-graders vending i sagen om skolemødet på Holbergskolen i Københavns Nordvestkvarter.

Torsdag kaldte Villy Søvndal mødet, der udelukkende var for kvinder, for »helt forkert«, »reaktionært«, »middelalderligt« og »uacceptabelt«.

Nu kalder han mødet for »en god ide« og siger, at han bakker op om møder, der skal få etniske kvinder til at engagere sig i deres børns skolegang.

»Jeg synes, det er en rigtig god idé«, siger han.

Søvndal: Mit ansvar
På spørgsmålet, om han har været for hurtigt ude i den her sag, svarer Villy Søvndal:

»Jeg har i hvert fald ikke fået kommunikeret godt nok, når de her misforståelser har kunnet opstå. Og det tager jeg det fulde ansvar for«.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 06-02-10 08:08

Det er godt nok også streng at forlange at han skal stå i kø

http://ekstrabladet.dk/112/article1294784.ece

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-10 11:06

Næste gang en af jer skal til møde i pensionistforeningen, så husk at ringe tildagspressen og fortæl hvor demokratiske i er, for her må både damer og mænd komme.

Men hvad med Rotary? Der er kun mænd og ingen mandlige politiker har pippet over det. Jeg har heller ikke set en eneste her på Kandu være sure over det. Men selvfølgelig, det er noget andet når mænd holder kvinderne ude. Og det har endda eksisteret i mange mange år.