/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Optø lås til benzintank
Fra : amandaKanDu
Vist : 1605 gange
200 point
Dato : 04-02-10 11:18

[BJeg er på den!! - HJÆLP[/B] Jeg kan ikke låse dækslet til benzintanken op.
Låseolie virker ikke - hvad gør jeg???
Amanda

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 04-02-10 11:19

Varm nøglen op, evt med en lighter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-10 11:45

En anelse låsespray gør også tricket - købes der hvor du tanker......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-10 11:45

Eller gi`den en mild form for varme.F.eks. med en hårtørrer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-10 12:01

Når låsen fryser, skyldes det manglende vedligeholdelse. Som nævnt skal du smørre den med låsespray, gerne med lidt grafit i.

Det er vand/fugt som står i låsen, og er frosset ind imellem låselamellerne, så de ikke kan bevæges, når du stikker nøglen ind.

Forsøg med noget afisning, så det løsner sig. Herefter skal låsen blæses ren for fugt, evt tørres på radiatoren. Smør den så med grafitolie i nøglehullet.

En velsmurt lås, vil afise fugt, så den ikke fryser.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-02-10 12:23

En forlængerledning og konens føntørrer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-10 12:44

Citat
En forlængerledning og konens føntørrer.

Ja sådan en må de da have nede på tanken!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-02-10 12:53

Min postkasse var frossen, alle regninger indefrosne, juhuu.

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-02-10 13:13

Tak for svaret Nordsted1.
Tak til jer alle, og du kom først Nordsted. Det lykkedes efter et par gange med opvarmning af nøgle med lighter. Jeg var lige ved at være nervøs over at jeg ikke kunne komme ud at køre resten af vinteren. Havde som sagt prøvet med låseolie, som altså ikke virkede - nok for sent.
Har også hørt at silikonespray skulle være godt, men det er ikke til at få ned i nøglehullet

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-02-10 13:20

Varmt vand, i rigelige mængder,
husk at smøre låsen grundig når den er tøet op,..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-02-10 22:47

Mange gode forslag, kan ikke helt lide den med det varme vand, med mindre det fyldes i en vandballon eller plastpose, der holdes mod dækslet, til låsen er tøet. (mit forslag er kun en variant af hårtørreren, men det kræver ingen ledning.

Kom til at tænke på, at en støvsugerslange på udstødningen op til dækslet også kan bruges, hvis tanken ikke er helt tom.