/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Advarsel til Dell køber
Fra : McBobo
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 02-02-10 23:32

Hej Kandu bruger

Advarsel, hvis du overvejere at købe Dell Computer!!!!

Jeg så kontant her til aften (tirsdag 2 feb 2010) og blev chokeret over den behandling køber får når de handler med Dell computer. Support og kundeservice findes ikke, og hvis du fortryder dit køb eller computeren går i stykker.... "Får du kun problemer"
De fratager sig alt ansvar og du skal være heldig hvis du kan få dem i tale "På Dansk"

Man kan sige de har deres egen lovgivning.... Pisser forbrugerne langt ned i halsen!!!
Se udsendelsen på Kontant og dan din egen meningen... Ikke mindst om du vil købe Dell computer næste gang den gamle skal udskiftes.........

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2010/02/02153938.htm

Trustpilot.dk
http://www.trustpilot.dk/review/www.dell.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 23:35

Ja det er utroligt - og jeg som var parart til at købe en dell som den næste computer.

INGEN DELL TIL MIG

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-10 23:48

Citat
Support og kundeservice findes ikke

Så undre jeg mig godt nok over hvem det er der hver mdr. indsætter penge på min konto. Underligt.

Og dansk, jo det kan jeg skam godt tale, og skrive som du kan se.

Så osse godt kontant, ikke skide go' omtale, men nu sidder jeg i teknisk support, som er dem der tager telefonen når dell kunder ringer ind og har problemer med deres computere. Heldigvis ved jeg at vi behandler kunderne pænt og ordenligt og som kontant siger så er det kundeservice der er problemet. Det er dem der ikke tager sig af sagerne når en kunde oplever at en computer ikke kan laves efter 2-3 forsøg, hvis de har modtaget et defekt produkt eller modtaget et forkert produkt.

Nu har jeg ingen ide om hvor mange i Danmark der har en dell computer, men dem der blev nævnt i kontant er kun toppen af isbjerget. Der er mange der ringer til support hver dag og får løst deres problem(er) og er rigtigt tilfredse med dell, dem hører vi ikke om.

Ja der er et problem med kundeservice, men det skal vel ikke gå ud over hele kencernen eller andre afdelinger og ja problemet skal belyses for at blive løst.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-02-10 00:03

Det sjove er lidt, hvis man ser udsendelsen fra sidste uge omkring den store fupmager der narret
mange penge ud af folk/firmarer... Hvad er enlig så, den store forskellen på ham og DELL?
Han er i fængsel, men hvad sket der med Dell...

javascript:DRPlayer('','','/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1400397','')

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2010/01/26120149.htm

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-02-10 00:19

Da webnoob er ansat ved Dell, kunne han/hun sagtens, som anonym bruger her på Kandu, give DR/Kontant ret, hvis dette nu er tilfældet. Men da webnoob ikke gør det, må det være et tegn på, at DR/Kontant med dens journalistik læner sig en del op af Ekstra Bladets revolverjounalistik, hvor der sædvanligvis bliver fremhævet lidt "skidt" men fortiet en masse positivt.

Det var bare det .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 03-02-10 06:43

Ingen udtalelser for eller imod DELL service eller support herfra.

For den er ikke benyttet endnu.

Men den DELL Studio, som findes her i huset, er altså en dejlig maskine.

Jørn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-02-10 06:47

I foråret, sagde jeg til én af mine kollegaer, hvorfor han dog ville købe en bærebar Dell over nettet, der var da ikke andet end problemer, men det var sådan én, hans søn ville have.

Efter seks uger dukkede den første Dell op, som ikke virkede og var forkert konfigureret, så den blev sendt retur. Han havde betalt små 4.000 kr. for den. Efterfølgende kom den på tilbud til godt 3.000 kr. men det fik han ikke noget ud af. Han fik lovning på lovning om, at "i morgen kommer PC'en", den kom - efter fire måneder - til de købte 4.000 kr. Han havde ringet et utal af gange uden resultat, så uanset hvor god én afdeling kan være, så er det en og samme virksomhed, hvor tingene ikke fungerer!

En tilsvarende - ikke Dell - kunne han på det tidspunkt hav fået til 2.700 kr. Go' daw dó'!!!!!

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 03-02-10 07:16

Shit !

Sikke en artikel - Lyder ikke godt.

Håber ikke Dell på Zorto Vej 78 begynder at opføre sig mærkeligt, eller der bliver brug for support !

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-02-10 08:52

vrøvl

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-02-10 09:50

Der står DELL på al mit "skrammel" og det har der gjort i snart 10 år. Alle leveringer, plus de par gange jeg har haft brug for support, er foregået professionelt.

DELL forever...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-02-10 12:48

Der er ikke så meget og sige til det I skriver, jeg kan kun sige at vi, I, supporten gør hvad vi kan for at ingen skal føle at det ikke bliver taget seriøst eller hjulpet. Nu sidder jeg er erhverv supporten så jeg ved ikke hvad der foregår i privat supporten, men er ved at de også gør hvad de kan.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-10 13:33

Måske er det den økonomiske del af dell som flyttes ud af huset, så kunderne skal slås med en pengemaskine i stedet for computerfirmaet.
Erhvervs kunder bliver måske behandlet bedre, fordi de har nok flere advokater stående klar.

Men med den svada i TV vil jeg nok blive betragtet som halvidiot, hvis jeg køber en dell en dag.

Ps. Jeg er glad for min netværksprinter, som kører fint. det er en erhvervsprinter jeg har fået forærende, og drivere lige til at hente.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-02-10 14:54

Bare det at cheferne ikke tør stå frem siger vel alt !!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-10 15:48

Jeg ville aldrig aldrig købe en Dell. Fordi de ingen fysiske butikker har. Jeg har ikke noget imod at bygge min PC selv, købe det hele forskellige steder, men skal jeg købe en færdig PC, så bliver det i en forretning.

Jeg ved også at mange firmaer kører med Dell, men et stort firma kan måske få direktøren i tale, ellers kunne det være at de tilbageleverede de 10.000 computere som de havde købt.

Sådan en tøsedreng af direktør, han er nok heller ikke direktor så længe endnu.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 03-02-10 17:43

Den DELL vi har blev "købt" i ElGiganten, som dengang forhandlede DELL.

- Ikke på nettet.

Faktisk var det fordi min kone havde en Packard Bell til rep. i garantiperioden og der gik flere måneder.

Den kunne ikke repareres og hun blev tilbudt en DELL Studie, fordi den kostede det samme.

Men var meget bedre!

Nåh, det var en alt for personlig bemærkning, tror jeg nok

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-02-10 22:30

Selvfølgelige er der en masse tilfredse Dell kunder.... Men hvorfor skulle de ikke være det?
Problemerne opstår jo først når computeren ikke virker og man skal i kontakt med Dell surpport?

Det skal siges at, Dell danske direktør og pressechef havde mulighed for at udtale sig til programmet, men afslog i sidste øjeblik! Hvorfor mon??????

Jeg kan forstå på "webnoob" at han/hun er bleven sat i byen for at nedtone den dårlige omtale... Men kan du svare mig på, hvilken mail adresse Dell har i Danmark pt.?
Det fremgår ikke lige på jeres hjemmeside eller også har jeg ikke set godt nok efter........

"webnoob"
Alle kan lave fejl, men hvis man ikke erkender dem og får dem rettet, når man telefonisk henvender sig.... Hvad siger det så om jer/Dell?

Måske er der et sæt regler når der skal handels/købes computer og et anden (intern) sæt regler når kunden skaber/har problemer med sit produkt.?????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-02-10 09:15

Det er ikke noget problem at finde et tlf til teknisk support på dell.dk, mail adresse kan jeg ikke oplyse og den er også irrelevant da man skal bruge en formular på dell.dk hvis man vil skrive til teknisk support.

Må hellere lige sige jeg ikke er sat i byen af dell for at nedtone nogen som helst omtale, men af egen vilje skriver herinde. Problemet ligger ikke hos support, men hos kunde service som kontant også selv siger. Deres måde at fortælle hvor kunden løber hoved mod muren er så deres problem.

Men hvor mange sætter sig ned og læse de betingelser som de acceptere når de køber en dell computer? Kort sagt, de skal have service tag, computeren ved sig når de henvender sig til supporten, de skal være klar til at fejlsøge på teknikkerens anvisning. De er der desværre mange der ikke vil og ligefrem nægter og så vil indlever computeren til dell. Sådan fungere det bare ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-10 09:29

Altså.
Er du ikke computernørd og klar til at skille din nye computer ad...........Hold dig fra Dell.
Det kan jo ikke være rigtigt, at et fejlprodukt ikke kan serviceres fordi den stakkels kunde troede at det nyerhvervede produkt kunne købes og bruges, uden at man har har teknisk snilde.

Dell computer.
Dell service.
Dell tekniksupport
Dell finaciering
.........................................For kunden er det samme sag uanset om der sidder en "flink" medarbejder på eet af disse led.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-02-10 10:56

Det er ikke umuligt, jeg har personligt fået en ældre dame på 67 år til at reseate et Wlan minikort på en bærbar, hvor jeg guided hende igennem telefonen. Det er bare et spørgsmål om hvad folk tror de kan forlange og nægter når de ikke kan få det.

Men som du selv straks tror fordi jeg skriver at man skal fejlsøge med teknikeren igennem telefonen så vil vi ikke hjælpe hvis kunden ikke har en skruetrækker, det er ikke tilfældet. Hvis fx. harddisken er stået af og kunden ikke selv kan skifte den så sender vi en tekniker til at gøre det i henhold til deres garantiordning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-10 12:50

Citat
Det er bare et spørgsmål om hvad folk tror de kan forlange og nægter når de ikke kan få det.

Det er også forkert af de fjollede købere af dell computere, at de ikke er orienterede om dell's handelsbetingelser og serviceydelser.
.......................... så er det jo godt at de får det forklaret her og andre steder.........................

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 04-02-10 15:35

Det kunne godt tyde på at man skulle tage den advarsel alvorligt.

Håber da ikke der bliver vrøvl med konens DELL, for jeg er en nørd - bare ikke PC-nørd

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-02-10 00:22

"webnoob" Jeg takker for dine indlæg og din umiddelbare kommentar/holdning til problemstillingen i forhold til udsendelsen. Du har jo alt på det rene, da du er ansat i erhverv support... Her er alt fryd og rosenrødt...

Selvfølge er intet menneske fuldkommen. Men normal kutyme er da, at vedkende at man har lavet en fejl og herefter retter dem ind, så parterne kan nå til enighed. Og hvis man ikke selv, kan løse problemet, kan man i det mindste viderestille problemet til en anden medarbejder/ledelsen og fremlægge sagen/problemet.

Gang på gang ser man at den menige boger skal henvende sig til medierne eller anden myndig indstands, før der sker noget.
Det er total langt ud at en sag skal trækkes så langt ud, at man skal gå rettens vej. Hvorfor ikke vedkende sin fejl og komme videre....

Det er ikke kun Dell der har et problem, hvad angår dårlig service. Det har andre store firmaer også. Og man kan sige at jo større firmaerne er/bliver, desto mere tro de, at man kan tillade sig... Alle firmarene har det tilfælles at de går lige til grænsen, hvad angår danske lovgivninger. Man gør først noget ved problemet når der er tale om kæmpe bøder eller omsætningen falder i milliardklassen, som skete med kød skandalen (salg af gammelt kød/fup i køledisken)
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2009/10/19175903.htm

Siger man ikke at "en utilfreds kunde er en for meget" eller hvad er jeres slogan.
"Se tiden an og håb kunden opgiver sit intern anlæggende"

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 07-02-10 20:30

Tak for svaret Eyvind.