/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Underligt problem!!
Fra : MaxiSmiley
Vist : 369 gange
150 point
Dato : 03-11-01 12:51

Det her kommer til at lyde lidt underligt men, min maxi starter i første hug hvis den har stået kold længe... Men Den kan ikke stå i tomgang (jeg har prøvet tomgangsskruen) og når den så går ud, kan jeg ikke starte den igen lige meget hvad jeg prøver...!!!
Konklusion: Starter når den er kold men kan ikke når den er varm!!!
Hva fa´n er problemet??
Kan det have nået med kaburatoeren at gøre???

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 160 point
Dato : 03-11-01 13:10

Hej
Det kan være følgende:

1. Kondensvand i Tanken løsning= Tøm tanken
2. Skift Tændrør.
3. Kontroller tændingen
4. Kontroller Ledninger og stik på Motor.

Håber det vil hjælpe dig.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 03-11-01 13:14

Tændrør og tændingen ok.... jeg tjekker lige tanken...!!!

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 03-11-01 17:53

Nu har jeg prøvet det hele undtagen det med tændingen... og den ingen forandring.... men hva skal jeg gøre ved tændingen

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-11-01 18:30

Hej

Tændingskontrol var ment sådan at du skulle kontrollere om der kom gnist.
Det kunne lyde som om din motor drukner. Alternativet kan være at du renser din Kaburator samt Benzinpumpe.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 07-11-01 17:36

Hej Igen igen...

Der er masser af gnist på tændrøret, men det er B7 og ikke B9 kan det gøre en forskel??
Jeg har tænkt lidt på om min dyse er for lille...(.80) jeg er blevet anbefalet at den størte jeg skulle sætte i var 85 og den mindste var .75???

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-11-01 19:56

Hej
Faldt lige over denne side til dig:
http://w1.1578.telia.com/~u157800095/knalll~1/knal-info/info.htm
Der står bla. om valg af Tændrør.
Ang. dyse synes jeg da du skal prøve at skifte til en større.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 07-11-01 22:31

ok, det prøver jeg lige, jeg tror måske jeg ved hvad problemet er... TÆNDRØRET... Mit tændrør har nemlig for lille et glødetal...!!! Jeg håber det er det...!!!
Men Mange tak for hjælpen...