/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Omprioritere?
Fra : ganga
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 02-02-10 15:53

Hej
Jeg skal lige bede om noget vejledning omkring noget omprioritering af et lån. Udlånsrenten er jo rekord lav.., 1,05 procent.
Jeg har 2 slags lån, et fastforrentet lån til en rente på 4%, på mit hus, og et forbrugslån på 5%. Begge løbet over en periode på 26 år, det er hvad, der er tilbage.
Jeg tænker på at slå disse 2 lån sammen, til en rente på 1,05%, og bede banken om at fryse renten. Er dette realistisk..?,
på forhånd tak..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 16:32

Det kommer jo i første omgang an på om huset er "overbelånt"

Citat
Jeg tænker på at slå disse 2 lån sammen, til en rente på 1,05%, og bede banken om at fryse renten. Er dette realistisk..?,

NEJ - Det er UMULIGT

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-02-10 17:03

RENTEN KAN IKKE FASTFRYSES OVER LÆNGERE PERIODER,

HOS REALKREDIT INSTITUTTERNE HEDDER DET F1 LÅN,

DE LØBER OVER 1 ÅR AD GANGEN, SÅ FASTSÆTTES EN NY RENTE.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-02-10 01:07

Det kan du ikke.
Et fastforrentet lån over 20 eller 30 år ikke på 1,05 men omkring 4-5%, så lad dine lån blive.

hawaii7