/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte sprog i Windows 7 Ultimate U.K.
Fra : Headfarm
Vist : 2774 gange
100 point
Dato : 02-02-10 13:09

Hej alle supersvarere
Jeg har læst, at man kan skifte sprog i Windows 7 Ultimate.
Hvis det fungerer effektivt, kan man købe programmet i england, med væsentlige besparelser ifht. DK.
Ved I, om dette sprogskifte "slår igennem hele vejen"?
Bliver det som en dansk version, eller popper engelske tekster op rundt omkring?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-02-10 13:11

Så vidt jeg ved - er Windows det samme hele vejen igennem .- men med forskellige sprogpakker der kan indstalleres ( det gjorde jeg med der RC version) og den endelige udgave er ikke anderledes - så go herfra min side af!

MEN jeg bruger det i arbejdsmedfør på en virtuelmaskine - da jeg ellers kører Linux personligt - men har 40 medarbejdere som jeg administrerer med WInblows på

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 13:29

Jeg regner med at min kusine i USA køber win7 til mig, så skal jeg bare have fat i den danske sprogpakke selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 13:52

Hvis det vitterligt skulle fungere så simpelt, forstår jeg ikke der overhovedet er noget der hedder MS-Danmark...

Så kunne man jo producere EEN Win 7 til hele verden og blot sælge sprogpakker

Så var der slet ingen grund til at sælge DANSKE versioner af programmer eller styresystemer

Sagt på en anden måde - jeg tror IKKE disse sprogpakker tager højde for ALT..... men måske nok til at gøre det brugeligt....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-10 13:55

Refi

Det irriterer mig grueligt at hvis man køber Win7 ultimat på engelsk, så får du 3 licenser, men Danmark er for lille et sprogområde så det tilbud vil ikke komme i Danmark med win7 på dansk. Og det irriterer mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 13:59

Citat
Og det irriterer mig.

Det forstår jeg da godt - defor kan det heller ikke være så "simpelt"....

Om DK er lille eller ej er jo så kun et spørgsmål om prisen på sprogpakken

Så jeg tror ikke den holder.....

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 02-02-10 14:08

Til granner01

Familiepakken (3 bruger licens) er ikke alment i UK. Det er en speciel pakke af Home-versionen, der godt nok ikke sælges i DK.

Du får ikke 3 licenser ved køb af Ultimate.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 02-02-10 14:10

Nu har jeg lige købt et eksemplar - så får vi se, hvor gennemgribende sprogændringen er.
Men jeg vil stadig gerne høre, hvis nogen HAR prøvet - det må der da være.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 02-02-10 14:12

Jeg køre med windows 7 ultima og har skiftet sprog til dk. Har ikke set nogle udenlandske tekstbeskeder endnu. Det samme har jeg gjort med officepakken uden problemer.
Start - Kontrolpanel - klokkeslet,sprog,område - skift grænsefladesprog - installere/fjern sprog

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 02-02-10 14:47

Jeg har selv købt min Win 7 Ultimate i UK, og efterfølgende installeret den danske sprogpakke, helt uden problemer, det var hurtigere end den tid det tager Vin Vista i at boote

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 02-02-10 15:29

Til Peter og Kusk

Og der dukker ikke engelske tekster op i Office eller andre programmer?

I er slet ikke stødt på problemer?

Accepteret svar
Fra : Peter1056

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 16:15

nej overhoved ikke. Jeg har brugt min i godt 2 mdr. Så jeg kan ikke se at der skulle være nogle problemer.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 02-02-10 16:44

Hej
Jeg har også købt 2 Windows Ultimate i England da Amason kørte tilbud til 1400kr inc forsendelse

Der er alle sprog i Ultimate pakken, du vælger bare at installere den danske sprogpakke, går ind i kontrolpanel under skift sprogflade og instalere den danske sprogpakke, så køre den.

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=software&qid=1265125183&sr=1-1

Omregnet 1448kr + porto

IPM

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 02-02-10 17:36

Tak for svaret Peter1056.
Det var faktisk det jeg søgte