/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista problemer!
Fra : axelbjarne
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 02-02-10 13:03

Jeg har fået et problem med min forholdsvis nye computer med Vista. Den er så og sige stået helt af. Jeg har selvfølgelig ikke lavet back-up på DVD'er. Men så købte jeg et nyt styresystem - Vista igen. Nu har jeg så problemer med at installere det, fordi den kommer frem med en meddelelse om, at driveren ikke fungerer i DVD-drevet. Så må jeg kunne downloade en driver fra nettet til DVD-drevet?
Det er et LabelFlash DVD-drev.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 13:56

Du vil mangle MANGE drivere.....

Det er en dårlig løsning du har valgt...

Henvend dig til producenten af maskinen og sig at resquen ikke virker - og få så tilsendt en ny (muligt det koster lidt, men VÆSENTLIG billigere end at købe nyt styresystem, ovenikøbet magen til )

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 14:25

Den genkender heller ikke harddisken...så det er sgu noget bøvlet....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:26

Altså:

Du har købt den nye Vista.
Du har installeret den på computeren.
Du kan starte computeren op.
Drivere bør du kunne hente hos producenten

Hvad er det for en computer du har.......................... mærke og model.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 14:26

Den gamle computer jeg kører med XP - det virker....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:39

Hvad hedder din computer .............................. mærke og model.

Er du sikker på at der ikke er noget tilbage af den "gamle vista"

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 15:14

Der er noget af den gamle Vista tilbage, men den kan ikke startes op. Computeren er en Acer M1641. Jeg kan netop ikke installere det nye Vista styresystem fordi hverken harddisk eller DVD-drev bliver genkendt....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 15:36

hvi9s den kan komme så langt som til at begynde på en opstart............ så tryk F8 og måske kan du komme i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 16:40

Jeg kan godt komme delvis i fejlsikret tilstand, men er rigtigt....alligevel - halv så stopper den....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 17:31

Citat
min forholdsvis nye computer med Vista. Den er så og sige stået helt af.

Hvorfor dog "bøvle" med det - det er da bare at kontakte firmaet/forretningen

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 02-02-10 18:15

Prøv at spørge i Vista Forum:

http://www.alt-til-windows.dk/

Jørn

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 02-02-10 20:31

Tror du mangler sata driver til harddisken.
Her er lige et link.
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

På et tidspunkt under installationen af vista, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 20:35

Jeg har lige fået en meddelese på blå skærm - CRASH - så et eller andet er gået helt galt - der er da heldigvis garanti på den...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-02-10 20:36

Tak for svaret refi.