/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Registrering
Fra : mrtheliz
Vist : 1468 gange
20 point
Dato : 01-02-10 21:13

Hej, overvejer at købe en gammel brugt campingvogn, som jeg skal bruge til en festival.. Men den er ikke indregistreret.. Er der nogle der ved noget om hvordan det kan ske og hvor meget det vil komme til at koste?

På forhånd, mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 01-02-10 21:37

Campingvognen skal synes. Du skal bruge registreringsattesten, hvis den mangler kan du få en hos politiet, hvis der ikke er noget i vejen naturligvis.
Så skal den være i orden. Det vil typisk sige at du skal få eftergået bremserne og kontrollere dækkene.
Selve synet koster ca. 450,00 og nummerpladen omkring 800,00.
Du kan checke på statens bilinspektions hjemmeside.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 21:45

Hvis du kun skal bruge vognen til EN festival, så ville jeg finde en anden løsning, for det løber nemt op

F.eks. leje en vogn, eller kender du en der har en autotransporter, så du ikke behøver af få vognen indregistreret mm??

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 01-02-10 22:30

Hej.

Hvis den ikke er helt håbløs så overvej at leje prøveskilte hos Politiet.

Mvh. Sailor

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-10 23:05

Citat
Hvis den ikke er helt håbløs så overvej at leje prøveskilte hos Politiet

Så må den i hvert fald ikke bruges til at campere i til en festival (eller andre steder)

Som nævnt, kan det sikkert ikke betale sig at investere i campingvogn blot med det formål at tage den med til en festival.

Det kan nemlig være en temmelig "giftig" affære at få sådan en i lovlig stand og synsklar, hvis det er noget siden den har været ude at køre.
Og synsgebyr og pris for nummerplade er i sig selv en god slat penge, så det kan da rende op i nogen tusinder inden den er køreklar.

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 01-02-10 23:33

Ja du har helt ret.

Det var nu ikke meningen, at den skal stå der med pladerne på, men rigtigt: Den er lidt grå i kanterne.

Mvh. Sailor

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-02-10 00:22

Jeg tror man kan flytte cv-en på prøveplader, hvis den ellers kan køre fornuftigt. Der er nok ingen der vil gø, hvis vognen er på en festivalplads uden at være indregistreret. Prøveplader koster vist 100 kr. pr. døgn + 1000 kr i dispositum

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-02-10 05:36

Og med skal vi også lige have, at når den er indregistreret, så er der en årlig afgift til staten, ikke voldsomt, men oven i de andre beløb...

Jeg skrev lige ---- udlejning campingvogn ---- på google og fandt denne...

http://www.blueline-udlejning.dk/?Campingvogne:Priser

Nederst på siden står der udlejning af Festival camping vogn, 300 kr. pr døgn mindst 2 døgn, og som de ser ud er de fuldt monteret med udstyr til en 3 - personer...bestik - gryder - glas m.v.

Logisk nok er det nok ikke denne nyeste campingvogn der lejes ud til en Festival, og det er vist forståeligt nok... ...

God Festival... ...

...vedikkealt...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-02-10 06:51

Prøveplader fås hos TOLD og koster 100 kr. pr. døgn. Pladen er i dag en selvklæbende streamer. For at få en prøveplade, skal du medbringe typegodkendelsen, og afhenter du ikke selv pladen skal du have legitimation med for den som står på typegodkendelsen - og det kan være svært, hvis den ikke findes eller den ligger hos fx tre ejere tilbage. Hvis den tidligere har været indregistreret, skal du medbringe den som så vil være stemplet med "afmeldt".

Hvad vognen koster at komme gennem et syn, er det kun en raparatøt (campingvognsforhandler/værksted) der kan fortælle deg, men regn med omegnen af 5.000 kr. + registrering/nr-plade.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 02-02-10 11:00

Citat
+ 1000 kr i dispositum

der er ingen depositum mere.Man kan hente dem op til en uge før man skal bruge dem. På pladerne står der hvilken datoer man må bruge dem. De skal heller ikke afleveres igen.

vvdriver

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 10:50

Citat
Prøveplader fås hos TOLD og koster 100 kr. pr. døgn.

Det er hos skat de fås.