/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familien Schmiegelow
Fra : jysch
Vist : 2110 gange
200 point
Dato : 27-04-03 16:27

Er der nogen som har kendskab til Familien Schmiegelow

Der er åbenbart flere grene af familien, det er specielt Rosendahl Schmiegelow jeg er interesseret i.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-03 11:42

Du skriver ikke årstal angående Rosendahl Schmiegelow....det er svært at hjælpe , men her er et par adresser måske er du heldig.

Johanne Frederikke Hansdatter
En uægte datter af Fruentimmeret Magdalene Lucie Odinsdatter . Pleiefader Huusmand Niels Andersen i Rude
Født 3die November 1825
Gode Kundskaber og meget god Opførsel
10de mai 1826 af Chirurg Schmiegelow paa Fuirendal

Johanne Frederikke er uægte - men moderens navn står der. Måske er der en faderskabssag, der kan fortælle om faderen? Læg også mærke til vaccinationsdato og navn på den der vaccinerer.
Disse oplysninger kan også findes ved konfirmandens bryllup, og kan bruges til at identificere personen med.

http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/kilder/kb/konfp2.htm

Maren Lorentzdatter
En Datter af afdøde Indsidder Lorentz Hansen og Hustrue Ellen Pedersdatter i Rude
Fød 28de September 1822
Temmelig gode Kundskaber og meget god Opførsel
1te Juni 1814 af Chirurg Schmiegelow paa Fuirendal

Maren er datter af AFDØDE indsidder Lorentz Hansen. Det er et godt tips, når man skal til at lede efter Lorentz´ begravelse i kirkebogen. Læg også mærke til vaccinationsdato og navn på den der vaccinerer. Disse oplysninger kan også findes ved konfirmandens bryllup, og kan bruges til at identificere personen med.

http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/kilder/kb/konfp3.htm

Dødsfald

Forhenværende pædagog Freddy Rosendahl Schmiegelow, Hedebo-Centret i Grenaa, 55 år. Han efterlader sig børn og familie

Fra grenå bladet
http://www.nr-djurs.net/red11/gb/2001/2001-03-13/350.html
Senta

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 02-05-03 12:58

Hej Senta!

Tak for din kommentar - oplysninger.

Det sidste dødsfald - ved jeg godt, da det var min mand. -)

Jeg har ikke meget erfaring med slægtsforskning, men har altid været interesseret i hvor "vort" familienavn stammer fra, og pludselig "fandt" en mand i Brasilien mig og han har lavet en hjemmeside og et stamtræ over familien Schmiegelow.

Der er flere grene og jeg har ikke kunne finde forbindelse fra "min" gren og op til det stamtræ jeg har fået, og da det virker meget lukket er jeg jo blevet interesseret - Mine svigerforældre er begge døde og jeg kan ikke få oplysninger af andet familie, så bliver min nysgerrighed jo pirret.

Samtidig sidder jeg i Jylland og familien hører til på Sjælland, så allerede der kommer der lidt problemer (rigs- og landsarkiv). Det var min plan, at når jeg holder op med at arbejde, så var der noget at tage fat på. Og jeg ved ikke om man i Viborg kan komme til at søge på oplysninger fra Sjælland.

Men jeg kan give dig de oplysninger jeg har:

Min svigerfar - Egon Ludvig Rosendahl Schmiegelow, født 14 februar 1912
Hans far - Vilhelm Rosendahl Schmiegelow
og det eneste jeg har om ham er Godthåb sogn - jeg mener at have fået at vide at Egon er født i Godthåb sogn i 1912

Jeg har et håb om, ved at finde Egons far og farfar så kan finde forbindelse til det lavede stamtræ.

Jeg har haft kontakt med en anden del af familien Schmiegelow her i danmark, men der er ingen forbindelse, og de kender ikke "vores" gren.

Jeg håber at du evt. kan hjælpe lidt, men ellers skal du have tak for din kommentar.

Mange hilsner
Jysch

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-05-03 13:22

du skrev...Det sidste dødsfald - ved jeg godt, da det var min mand. -)
Beklager meget .....

Du skrev ..
Og jeg ved ikke om man i Viborg kan komme til at søge på oplysninger fra Sjælland.
....ring og spørg..... de er hjælpsomme og flinke i Viborg...

Dette her fandt jeg på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

prøv at søge på Schmiegelow....Rosendahl... navnet tror jeg er Tysk..Polsk...Jødiske...???

You searched for: Vilhelm Schmiegelow [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 14
International Genealogical Index - Denmark
1. Vilhelm SCHMIEGELOW - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 15 JAN 1853 Sakskobing, Maribo, Maribo, Denmark

2. Vilhelm Schmiegelow - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 15 JAN 1853 Roeskilde, , Kobenhavn, Denmark

3. Vilhelm Schmiegelow - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 05 MAY 1887 Hillerod, Frederiksborg, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to see more matches for that source.
• IGI/Denmark - 3
• IGI/Germany - 10
• VRI/Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-01-04 18:50

prøv at søge Rosendahl og Schmiegelow hver for sig på Fs.
det kan være du kan fin oplysninger der.
senta
You searched for:
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

Vital Records Index / Denmark - 9
Select records to download - (50 maximum)
1. Fritz Adolph SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 12 Aug 1862 Ronne, Bornholm, Denmark

2. Sophus Aemil Theodor SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 14 Jun 1834 Vordingborg, Praesto, Denmark

3. Ernst Christoph Sophus SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 11 May 1858 Sonderborg, Sonderborg, Denmark

4. Vilhelm SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 15 Jan 1853 Sakskobing, Maribo, Denmark

5. Marie Lovise SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 08 Jun 1845 Sakskobing, Maribo, Denmark

6. Louise Caroline SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 15 Dec 1850 Sakskobing, Maribo, Denmark

7. Constanz Valdemar SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 07 Nov 1873 Nysted, Maribo, Denmark

8. Anne Louise Vilhelmine SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 31 Aug 1858 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

9. Mathilde Constanze SCHMIEGELOW - Vital Records Index
Gender: F Marriage: 24 Dec 1854 Sakskobing, Maribo, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

--------------------------------------------------------------------------------

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-01-04 13:51

Hej"
Du skrev:
"Min svigerfar - Egon Ludvig Rosendahl Schmiegelow, født 14 februar 1912
Hans far - Vilhelm Rosendahl Schmiegelow og det eneste jeg har om ham er Godthåb sogn - jeg mener at have fået at vide at Egon er født i Godthåb sogn i 1912"
Prøv at skrive/maile/ringe til præsten/degnen i sognet (er det i Nordjylland?).
Hvis ja, kan du finde navn m.m. her:
http://www.sogn.dk/godthaab-aalborg/index.php?mod=sognside&func=praester&p1=9107

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-01-04 14:22

Hej Jeannie!

Nej - det er på Frederiksberg - mener jeg.

Familien er fra Sjælland, og da jeg bor i Jylland er det lidt svært for mig at tage derover og søge.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 04-01-04 14:48

Hvornår døde Egon, og hvor?
Så kan du kontakte præsten i det sogn hvor han blev begravet/bisat og bede om hans fødelsdato og sted.

Find adressen til kordegn/præst på: www.sogn.dk

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-01-04 17:48

Lidt om en Schmiegelow fra Sjælland, ved ikke om det er den rigtige.
Senta
Joachim Schmiegelow, Fuirendal.

http://www.lokalhistorisk-fuglebjerg.dk/tornemark/joachimschmigelow.htm

mennesker i huset.
6. juni 1846: En lyst tvangsauktion over Ahlgade 60 aflyses i sidste øjeblik, og Ludvig låner 400 Rdl. af enkefrue Schmiegelow, Ahlgade 74. Det bliver til i alt 1.450 Rdl. i 1847, hvor han indfrier gælden.
16. juni 1852: Ludvig køber på tvangsauktion Ahlgade 74 for 1.295 Rdl, og sælger den igen for 1.450 Rdl.
16. juni 1853: Familien flytter med regimentet til Slesvig, dog ikke sønnen Peter, som er i

http://www.lahrmann.dk/F%C3%B8rstLahrmann.htm

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-04 18:09

Her er fra FS. Vilhelm Schmiegelow, beklgeligvis ingen med mellemnavn Rosendahl.
prøv at se dem igennem det kan være der alligevel er oplysninger imellem du kan bruge.
Senta

IGI Individual Record

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Vilhelm Schmiegelow
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: Margrethe Louise Christiane Borre Family
Marriage: 05 MAY 1887 Hillerod, Frederiksborg, Denmark

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CHRISTOPHER CHRISTIAN ERNST SCHMIEGELOW
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: MARIA DOROTHEA SKEEL Family
Marriage: 27 JUL 1850 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 26
Wife Age at Marriage: 29

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M218561 1838 - 1854 0044381 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Inger Schmiegelow
Female
Event(s):
Birth: 24 APR 1888 Of, Hillerod, Frederiksborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:
Parents:
Father: Vilhelm Schmiegelow Family
Mother: Margrethe Louise Christiane Borre

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Anne Lovise Wilhelmine Schmiegelow
Female

Event(s):
Birth:
Christening: 02 APR 1830 Fyrendal, Soro, Denmark

Death:
Burial:
-
Parents:
Father: Jojachim Frederich David Schmiegelow Family
Mother: Anne Methea Edebohe Botcher

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C203031 1812 - 1851 0052408 Film NONE

Sheet:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

You searched for: Vilhelm rosendahl Schmiegelow [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 13
International Genealogical Index - Denmark
1. Vilhelm SCHMIEGELOW - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 15 JAN 1853 Sakskobing, Maribo, Maribo, Denmark

2. Vilhelm Schmiegelow - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 15 JAN 1853 Roeskilde, , Kobenhavn, Denmark

3. Vilhelm Schmiegelow - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 05 MAY 1887 Hillerod, Frederiksborg, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-01-04 16:18

Jeg fandt denne side på nettet, kender du den ? siden er beskyttet, men prøv alligevel.
http://www.lsw.th.com.br/genealo.htm
Senta
Schmiegelow's genealogy
This page is protected by password

To continue click HERE

If you forgot your login or need one, please contact

Lsw@th.com.br

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 09-01-04 19:03

Hej Senta!

Som svar på dit sidste indlæg, så var det ham som kontaktede mig for år tilbage og jeg kan sagtens komme ind på siden. Det er der jeg har fundet de andre dele af familien, men ikke min.

Det indlæg før er der som nr. 3 Vilhelm Schmiegelow 1887 og det kunne godt passe, da min svigerfar er født i 1912 - så der passer alderen jo godt til at det kunne være Egons far.

Det jeg så har brug for er jo hans - Vilhelm's fars data, fordi så vil jeg sikkert finde ham på Lsw's sider. Hvis du er interesseret kan jeg maile passwordet til dig.

Tak for din ulejlighed

Jysch

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-01-04 21:39

På denne side er der brugervejledning til FS. der er mange oplysninger at hente der men læs den læs den igennem først og der kan være fejl i deres indtastninger, men det er en ledetråd til videre søgning.
http://www.genealogi-kbh.dk/sidste.htm
jeg tror du skal prøve i første omgang at sammenligne de data jeg har fra FS. og folketællingerne med dem på hjemmesiden .
Hvis du ikke kan få det til stemme så skal jeg gerne se på siden, send en mail adresse privat, det er nok ikke godt med passwordet her på siden.
Jeg tjekker inden for den næste time om der er svar fra dig.
Senta
Vilhelm Schmiegelow
Male Family
-
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: Margrethe Louise Christiane Borre Family
Marriage: 05 MAY 1887 Hillerod, Frederiksborg, Denmark

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Vilhelm Schmiegelow
Male
Event(s):
Birth: 15 JAN 1853 Roeskilde, , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death:
Burial:
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Vilhelm SCHMIEGELOW
Male

Event(s):
Birth: 15 JAN 1853 Sakskobing, Maribo, Maribo, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Hermann Christian Frederick SCHMIEGELOW Family
Mother: Louise Holm
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Folketællinger fra DDA. og fra København

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

Udtræk fra DDD

Amt : København

Retur til søgeside

4 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1850
Navn: Anna Louvise Schmiegelow Køn: K
Alder: 20 Civilstand: Ugift
Erhverv: døttre Fødested: Fjurendahl
Sogn: Udenbys Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Udenbys Klædebos Kvarter
Husstands-/familienr: 335 Matr.nr/adresse: Nørrebro ?? 36, litra ??, stuen
Indtastningsnr: b6508 Løbenr.: 1559

Kilde: FT-1850
Navn: Ernst August Schmiegelow Køn: M
Alder: 23 Civilstand: Ugift
Erhverv: soldat Fødested: Fjurendahl
Sogn: Udenbys Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Udenbys Klædebos Kvarter
Husstands-/familienr: 335 Matr.nr/adresse: Nørrebro ?? 36, litra ??, stuen
Indtastningsnr: b6508 Løbenr.: 1560

Kilde: FT-1850
Navn: Fritz Adolph Schmiegelow Køn: M
Alder: 31 Civilstand: Ugift
Erhverv: cand.pharm. medhjælper i apoteket Fødested: Holsteinsborg i Sjælland
Sogn: Købmager Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Købmager kvarter
Husstands-/familienr: 361 Matr.nr/adresse: Østergade 71, stuen og første sal
Indtastningsnr: B6922 Løbenr.: 1947

Kilde: FT-1850
Navn: Henriette Amalie Schmiegelow Køn: K
Alder: 27 Civilstand: Ugift
Erhverv: døttre Fødested: Fjurendahl
Sogn: Udenbys Klædebo Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Udenbys Klædebos Kvarter
Husstands-/familienr: 335 Matr.nr/adresse: Nørrebro ?? 36, litra ??, stuen
Indtastningsnr: b6508 Løbenr.: 1558

Retur til Søgeside

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 10-01-04 08:01

Hej Senta!

Jeg tror der er bid - mener at have fundet en forbindelse - jeg vil kikke på det når jeg kommer op - skal lige sove et par timer.

Men jeg er virkelig glad for din hjælp - tusind tak

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 13:05

held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 13:15

Rosendahl er måske et tilkommende efternavn fra en af anerne, når du har fundet forbindelsen til Schmiegelow kan du se lidt på hvor Rosendahl kommer ind i billedet osv.
Jeg venter spændt på at høre nærmere.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 15-03-04 18:36

Tak for svaret senta.

Tusind tak for dine svar det er en stor hjælp - det er svært at vælge hvilket af dine indlæg som er bedst, derfor vælger jeg bare et.

Håber at jeg må kontakte dig igen.

Mange hilsner Jytte

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-03-04 18:39

JA, håber du fandt de oplysninger du skulle bruge .
Held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : grandhytten

Dato : 04-11-05 17:30

Hej Jytte

Jeg ved ikke, om det her kan være til nogen hjælp for dig. Jeg har desværre heller ikke meget forstand på slægtsforskning, men jeg fortælle dig, at jeg havde en mormor, som hed Karen Elisabeth Rosendahl Schmiegelow. Så vidt jeg er orienteret, er hun født i ca. 1884 i Køge. Hun er død i 1916. Hendes far hed Rosendahl Schmiegelow og ejede jernbanehotellet i Køge. Hvis du er interesseret i flere oplysninger, kan jeg prøve at undersøge, om hun havde søskende, da min mor og moster stadig lever.

Du kan kontakte mig på min emailadresse som er: denlange@hotmail.com

Med venlig hilsen Kjeld.