/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Nyt toiletbræt
Fra : begga
Vist : 743 gange
200 point
Dato : 01-02-10 16:48

Hej
Måske er der nogen der kan hjælpe med et fif.
Mit toiletbræt er gået i stykker og jeg skal have et nyt. Problemet er, at skruerne , der går ned igennem selve toilettet, er rustet fast. Jeg har prøvet med oliespray uden held. Det er svært at komme til at save dem over. med en lille metalsav.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 16:52

Du kan sandsynligvis brække beslaget af oppefra med en polygribtang / pappegøjetang
Brækker du nedover porselænet så læg noget i mellem så kummen ikke beskadiges.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-02-10 17:28

Hej Eyvind
tak for dit hurtige svar. Sidder lige på biblioteket. Så jeg skal prøve dit råd når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-10 17:49

- rigtigt, det er svært med en sav; men det er den bedste måde at fjerne beslagene på...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-02-10 17:57

Hvis du ikke har en "kaninpik" så lån en med fin metalklinge-wupti så er det klaret

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-02-10 19:41

Vil lige oplyse, at grunden til at diverse hængsler ruster- er fordi man ofte sprøjter rengøringsmidler på, "skrappe" sager- der bliver skyllet og tørret af men der skylles måske ikke efter- der hvor hængslerne sidder.

Jeg taler ikke om toiletrens, som puttes i kummen, men de nye midler, som man kan sprøjte på, indeholdene kalkrens og diverse klorinholdige midler.

De dyre toiletbrædder har hængsler, der kan modstå dette i længere tid. Men der var eks. en serie trætoiletbrædder, som blev solgt med en alt for skrøbelig overflade på hængsler og skruer.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 02-02-10 15:30

Hej
Tak for alle svarene.Det er faktisk et trætoiletbræt fra den forrige ejer. toilettet er et ifö aqua. Grunden til at det ruster er at det nærmest står midt i et brusebad

Kommentar
Fra : begga

Dato : 13-04-10 13:11

Hej
Kan ikke få den af med en papegøjetang. Må prøve med en kaninpik