/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc i Aldi
Fra : alimak
Vist : 1331 gange
100 point
Dato : 01-02-10 09:54

Jeg går og tænker på at købe denne; http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_05/OFF01.SHTML
Er der nogen der ved om det er noget lort skal jeg købe Acer eller Asus eller Hp i stedet?
alimak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 10:00

Jeg havde købt en bærbar i Aldi, den var jeg rigtig glad for, det er næsten den samme du henviser til

Men skidtet tabte en enkelt tast, og for at jeg ikke skulle miste garantien ved selv at fikse det, blev den indleveret til Aldi, som så samler sammen til de engang sender videre til Tyskland - de har ikke længere værksted her i DK --

Pc'en blev væk et eller andet sted, så efter nogle mdr. fik jeg pengene retur

Dette var bare lige til info... for som sagt jeg var tilfreds med maskinen, men ikke deres service

Jeg har nu købt en Acer i stedet

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-10 10:42

Igennem tiden har vi købt flere Medion produkter i Aldi:
2 stationære, 2 bærbare, 1 notebook og flere skærme - umiddelbart har vi ikke haft problemer med nogen af delene, og har været godt tilfreds.

Problemet med køb af produkter hos Aldi skyldes primært, at du ikke kan forvente at få support i den enkelte Aldi butik. Og når det drejer sig om Medion, er du henvist til Medion.dk.

Jeg har en gang haft behov for supporten pr. telefon, og det var intet problem.

Jeg tror ligeså meget at problemet ligger i den måde, at vi køber elektronik på - det billigste tilbud fra Aldi, Bilka, Føtex, Brugsen o.s.v. - disse steder kan vi ikke forvente ret meget support, men henvises oftest til producenten.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 01-02-10 11:13

Du skal ikke regne med support fra Aldi, ej heller fra medion.dk eller telefonisk henvendelse til Medion. Jeg har købt flere produkter fra Medion via Aldi. Min generelle oplevelse er at produkterne er ikke det sidst udviklede på markedet, idet produkterne fremstilles i en reduceret udgave og dermed billigere. Jeg synes ikke man får mere for pengene end andre steder, taget ovennævnte i betragtning. Det skal fremhæves, at Aldi sælger med 30 dages fuld returret og giver pengene tilbage, hvis man ikke synes om produktet eller det skulle være defekt kan man uden diskussion få en ny.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-02-10 11:29

Helt forkert thyregod8

Vi havde vores pc på service hos medion i skovlunde.
Perfekt service.
8 dage efter vi fik computeren hjem ringede en servicemand fra medion
og spurgte om der var problemer, om alt var ok ?
Det kalder jeg god service.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-10 12:09

Det er da rart at der er en god support hvis der skulle ske et eller andet i garanti perioden, men support eller mangel på god support kan vel ikke afgøre valg af computer eller kan det?
Den viste computer fra Aldi ville jeg godt eje men jeg har har allerede en Medion bærbar og den er ikke til at splitte ad så jeg kan få en undskyldning for at købe en ny Medion
Medion laver godt grej og du får sikkert aldrig brug for at finde ud af hvordan supporten er

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-02-10 12:39

En kanon dejlig pc

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-02-10 12:50

Jeg har adskillige Medionprodukter købt i Aldi (en stationær, 2 bærbare, højttalere, kamera, mikroovn) og jeg har aldrig haft problemer med nogen af dem. De fungerer bare.

Den ældste bærbare købte jeg i 2004 og fungerer stadig upåklageligt. (Jeg finder andre undskyldninger for at købe nye

Jeg har jo ikke haft brug for hverken support eller service, men kan da ikke lade være med at tænke om andre butikker er så meget bedre end Aldi?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 12:51

Citat
Vi havde vores pc på service hos medion i skovlunde.
Perfekt service.
8 dage efter vi fik computeren hjem ringede en servicemand fra medion
og spurgte om der var problemer, om alt var ok ?
Det kalder jeg god service.

Man kan ikke få sin pc til sevice i Skovlunde længere, der er kun support i DK, resten er i Tyskland

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-10 13:38

En kort beskrivelse af Medion PC'en hos Alt om Data:
http://www.altomdata.dk/meget_underholdning_for_faa_kroner?source=update

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-10 15:09

Der har aldrig været problemer med Medion produktet, kun med Aldi's service, men det skulle vist være løst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 15:21

Citat
Der har aldrig været problemer med Medion produktet, kun med Aldi's service, men det skulle vist være løst.

Hvordan?? For øvrigt var det Medion i Tyskland der missede vores pc og ikke Aldi

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-02-10 15:27

Medion har en dansk hotline:

   Åbningstider for vores hotline:

* Medion Service Center

Multimedia:
Telefon: +45 70 21 20 24

Consumer Electronic:
Telefon: +45 70 21 20 25

Fax: +45 70 21 20 29

mandag - fredag
fra kl. 08:30 - kl. 22:00
lørdag, søndag og helligdage
fra kl. 10:00 - kl. 22:00

Fundet her: http://www.medion.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-10 15:49

vith, prøv lige at læse mit første indlæg

Kommentar
Fra : vith

Dato : 01-02-10 16:03

Jeg har skam læst dit første indlæg, Nordsted1 - min kommentar om hotline var nu mere møntet på Thyregod8's kommentar om, at man ikke skal regne med support.

At din computer forsvandt er selvfølgelig ærgerligt - jeg kender en der engang afleverede sin bil på et værksted, hvorefter den forsvandt og aldrig blev fundet igen! Så ting kan forsvinde

Synes iøvrigt at det er fint at Medion har support i weekenden

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-10 18:33

Er selv glad for min Stationære Medion, har bare kørt som den skulle i næsten 1 år foreløbig, min Medion skærm er nu næsten 8 å. Kender flere der har Medion og har ikke hørt at de har haft problemer med deres.
Der imod har jeg flere gange oplevet at Acer har givet problemer, faktisk pænt mange. Nogle HP'er har drillet. Jeg har ikke set problemer med ASUS.
Det er mine erfaringer, det eneste jeg kan tale ud fra!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-02-10 20:40

Jeg tror jeg tager tjansen på Aldi.Jeg skal købe 2 stk. så nu efter disse svar, tror jeg at Medion ikke er noget dårligere en de andre kendte mærker.
alimak