/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bord Opvaskemaskine Problemer!
Fra : ArtInk
Vist : 1054 gange
20 point
Dato : 31-01-10 16:32

Hej Alle..
Jeg har et problem med min bord opvaskemaskine (BOSCH SKT 51..SK)
Det er en jeg købte brugt, men kan ikk få den til at virke rigtigt.
- Når jeg starter den i et af programmerne, bliver den bare ved med og køre. Den har nogle gange kørt i 4 timer bare for og se om den selv ville stoppe, men det er ikk det største problem. Der er næsten knas tørt inde i opvaskeren og intet er vasket?
Den burde ikke være monteret forkert, da der kan løbe vand igennem.
Er åben overfor alle foreslag.
Hilsen Martin

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 31-01-10 21:16

Hvis den er med en programvælger der drejer rundt af sig sel, altså ikke elektronisk, kan denne være defekt.

Mvh Finn

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-10 22:37

Hej Artink

Kontroller om maskinens vandsikring er blevet påvirket under transport..

Vandsikringen sidder inde i maskinens " Teknikrum" hvor du også finder magnetventil, pumper etc.

Hvis denne sikring ( Typisk en polystyren-pladen i maskinens bund som kan påvirke en microswitz ved utætheder/vand i maskinens bund ) evt. sidder skævt / sidder fast.. - vil maskinen, når du starten den op, begynde at tage vand ind.. - men pumper det ud igen ligs så hurtigt.. - og dette vil den udføre indtil elværket lukker for strømmen !

Lad os høre havd du finder ud af ?

Mvh.Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : ArtInk

Dato : 05-02-10 13:21

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Der var en bule i punden der trykkede polystyren-pladen op..
Fik rettet bulen ud og den virker.. Mange tak fordi svaret, så jeg slipper for og vaske op i hånden.. :D

Kommentar
Fra : ArtInk

Dato : 05-02-10 13:22

Unskyld alle stave fejlene.. Er helt ude af den, nu hvor den virker.. :b

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 05-02-10 13:42

Hej ArtInk

Velbekomme mht. svaret ! - Der findes ikke noget så trist som at skulle vaske op i hånden..
( Med mindre det er selvvalgt.. - og man ikke skal stå og se på en opvaskemaskine lige ved siden af.. - der ikke virker.. )

.. en god dag til jer alle !

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk