/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor kommer du fra?
Fra : bantam
Vist : 574 gange
1 point
Dato : 27-04-03 14:41

Ja, nu ka det godt gøre i syntes, det ikke rager mig, men nu må vi se

Vi er jo så dejlig anonyme her,og sådan skal det også være, men i en anden tråd skrev catbody at det regner, og her skinner solen, altså kommer vi hvert sit sted fra

Derfor blev jeg nysgerrig, da man jo "kender" mange herinde via deres brugernavn, kunne det være sjovt at høre

Hvor i landet kommer i fra???

Kommer selv fra Københavns vestegn og her er det altså solskin lige nu

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-04-03 14:45

Jeg kommer fra Mogens Glistrups fødeø.
Men det er vist også det eneste, vi har tilfælles.
Og nu bor jeg i Albertslund.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-04-03 14:46

Hm, den første smiley skulle ha´ været sådan en:

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-04-03 14:49

jeg er født i århus men er nu deponeret i nordjylland...haverslev (lille skodhul med en McDonalds!!!!) Her er det gråvejr...og eftersom jeg ikke har tømmermænd synes jeg det er ærgeligt!!! Så vi kan godt bytte...bare for i dag!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 27-04-03 15:05

Jamen jeg vil da også gerne deltage....Frederiksberg her, hvor vi havde en elendig blæsende formiddag men blev da reddet lidt af solen over middag.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-04-03 15:30

Her i Albertslund er det også "dårligt" vejr. Heldigvis!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 27-04-03 15:36

Jeg er født og opvokset på Amager, men er nu bosat på Københavns vestegn

mvh
swarn

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 27-04-03 15:45

Københavns syd-vestegn, Storkøbenhavn. Her har jeg boet næsten altid. Men egentlig er jeg indfødt amagerkaner. Her boede vi i hvert fald da jeg blev født, men på den anden side så er jeg jo født på rigshospitalet, så er jeg vel Københavner? Nå men i mit voksne liv har jeg boet i Storkøbenhavn altid.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 16:16

Jeg er født på djælveøen der hvor Glistrup bor / har boet; men bor nu i Silkeborg hvor det p.t. er overskyet med lidt regn i luften; men har regnet dekligt meget i nat.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-03 16:37

Smørum (Kbh.)
Taler og forstår flere Danske, Fynske, Bornholmske og Jyske dialekter.
Emesen.

Kommentar
Fra : 00_winther_0o

Dato : 27-04-03 16:56

;-s

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 27-04-03 17:00

Vi er jo ikke mange fra fastlandet, bor på landet lidt syd for Aalborg og her har vi fået 30 mm regn det sidste døgn, men det var også hvad vi trængte til.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-03 17:07

Jeg flyttede fra Hillerød til Odense i 1979 og bor stadig i Odense.
Her på Fyn, har solen skinnet lige siden middag og gør det stadig.
Vi fik heldigvis meget regn i nat. Det var godt for haven

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : snovs

Dato : 27-04-03 17:29

Hej

Ja jeg kommer fra Storkøbenhavn, men er oprindelig fra fyn Svendborg

Solen har skinnet det meste af dagen, dog iblandet ldt skyer

hilsen

snovs

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 27-04-03 18:53

Ja jeg bor i Helsingborg. Dejlig by og tæt på Danmark. Har boet her i tre år nu.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-04-03 20:30

Jeg bor i Hundslund I kan jo se om i kan finde det på kortet...nej jeg må hellere fortælle hvor det ligger Liiige midt imellem Odder og Horsens. Her har solen skinnet og så har det regnet og så har solen skinnet og så har det stormet...osv osv.
Meeen jeg har fået ryddet op i gamle gemmer og mit soveværelse ser bare så godt ud nu

Sus

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-04-03 20:51

Jeg er fra Århus, men bor i Tyskland lige ved den Luxembourgske grænse.
Her regner det i dag, men vi havde 25 grader forleden, og ALT er sprunget ud.
frieda

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-04-03 21:10

Et stk. Århusianer hér......Med lidt humor kunne man sikkert gennemskue det ved mit nick.........YEAR-HOUSE = ÅR-HUS.......lidt typisk århusiansk...ikke?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-04-03 22:12

hmm ja det er vil give grethes ret i der er ikke mange fra jylland jeg kommer fra fredericia... hvor solen nu er gået ned..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-04-03 22:28

fedt at være jyde...det er jeg dælme stolt af*GG*

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-04-03 23:01

osse her!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 11:25

Vejret idag : skyet m. sol og lidt blæst. Ligner lige det rigtige vejr til en laaang skovtur m. islænderen!
Vores have begynder at se ganske sommerlig ud..den er nyanlagt og dermed ikke skidespændende at se på, men med en stor nyslået plæne og grønne træer ser den nu dejlig ud!
Skal have lagt sidste hånd på de to eksamensopgaver, der skal afleveres 1 maj..og så iøvrigt finde på en masse spændende natur og teknik øvelser i det fri...skal på feltobservationskursus i næste uge (ideer ønskes v. samme lejlighed!)
Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-03 11:48

Jeg vil også være stolt.
Det meste af min familie kommer fra midt- og NordJylland. - Nemlig.
Jeg er derfor kun 2. generations Københavner.
Eyvind fra Smørum
Og solen skinner.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 28-04-03 12:30

Hej

Mange mange gange tak, for at der er så mange der vil deltage.

Her er det lidt blandet vejr idag, med mest sol, men lidt småskyer ind i mellem. Lunt, 17 grader

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 12:52

ja, jeg opdagede osse at det var meget varmere end det ser ud til...troede det var køligt, men det er jo skønt! Glæder mig til skovtur m. hesten!

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 28-04-03 15:10

Jeg bor i Søndersø ved Odense.... på Fyn....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 19:22

Min lille have i smørum, er glad i dag - den elsker vand.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 19:31

ja og jeg er også glad, for for engangs skyld nåede jeg at ride INDEN det blev regnvejr!!!!!!!!
Christina

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 08:08

Hej med jer alle hjælpsomme genier

Her kommer der et indlæg fra en mand der åbenbart har sovet i timen Se datoerne i forrige indlæg. Anonymitet er godt, især når bølgerne går lidt højt her i rummet, men det er da rart at vide hvem der er hvem og hvorfra. Jeg bor i Roskilde og har siden 1967 boet i og omkring Roskilde, men er født i Københavns nordvest kvarter. Den gang var det et pænt og nydeligt faglært arbejder og funktionærkvarter. I dag virker det lidt nedslidt.

Det der kan virke lidt forvirrende er at der kommer indlæg fra mærkelige brugernavne, mit eget incl. men "underskriften" er helt almindelig.: Eks. mit eget navn Søren.

På trods af at jeg er på Efterløn har min dag lidt for få timer. Min dag går med at vejlede andre gamle i daglig og fornuftig brug af en PCér, lidt motionscykling og administrationaf Ældremobiliseringens landsdækkende projekt " Ældre hjælper Ældre.

Hilsen til alle her fra

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 08:16

Forresten er der en ting jeg har glemt.

Kunne det være rart at der var tilknyttet en STAVEKONTROL til de indlæg der skrives. Ikke fordi stave/slagfejl betyder alverden, men det er så ærgeligt at sende et indlæg af sted, med en bunke slagfejl i. En gang imellem går det jo lidt stærkt med at svare for at få skrabet point sammen. I værste fald kan det måske betyde "bedrebsforvirring" Hvad siger I ? Er det ligegyldigt eller hvá `?

Hilsen

Søren og i øvrigt P-s regner det her i Roskilde.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 08:44

Næhh det kunne da være en god idé..ikke fordi jeg er snerpet..langt fra - men jeg kan altså ikke lade være med, at fokusere på stavefejl..de irriterer mig frygteligt

Og, mange staver ad H..til..

Sus

PS Ordblindhed er sæføli uforskyldt

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 08:56

Hej mango/Sus

sæføli er det da en skidt sag at være ordblind. Fred være med det. Det jer hentyder til, er de mange hastefejl og dermed slagfejl der forekommer. Det er rigtigt nok, at det godt kan virke lidt irriterende. I øvrigt er det da rart at se hvordan et ord SKAL være stavet.....................Vi/jeg er da endnu i stand til at lære af andre

Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 09:40

Jeps Søren, vi kan stadig lære, gudskelov for det

Jamen kan man da ikke lige læse det igennem man lige har skrevet?? Hvor travlt har vi da??
Venligst Sus
Som kan blive helt forpustet over hvor travlt vi har!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:08

he he sus...tjekkede lige dine indlæg og du har faktisk ingen slåfejl..øv! Mit tofingersystem er ikke særlig velegnet og jeg rammer tit en MASSE taster, jeg ikke skulle ha ramt!!! og selvom jeg tjekker sniger der sig alligevel en del med! Så hvad hjælkper det at stave godt- ævs! Se nu bare det "k" i hjælper, det sneg sig ganske uset ind!!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 11:16

Har jeg virklig ingen fejl??? "pudser lige min glorie" Thi hi...ja det var da godt, jeg havde husket at feje for egen dør hva??...må have gjort det i søvne
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 11:31

tjek lige dit barnedåbsspørgsmål! (altså ikke for slåfejl!!!)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 12:56

jeps har jeg gjort Chris..og du er som sædvanlig SÅ grundig dejligt..skulle faktisk til at lede efter pris osv..og vupti..så var det gjort..1000 tak.

MØS!!

Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 13:01

ingen årsag! Eksamensoverspringshandling! Er ved at gøre rent på mit kontor, så jeg snart ingen undskyldning har for ikke at komme i gang!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 13:25

He he..du er dælme dygtig..ja jeg bliver kun afbrudt af: Moar moar kan du ikke lige hente noget vand, riste noget brød, har vi mere ymer..osv.. men ja ja man er jo MOAAAARR

Vil nu gå ud og riste noget brød til min lille stakkels sønnike

Sus

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 13:39

Hej med jer..........!

Jeg er lige kommet hjem efter min daglige cykeltur. Det er stadig min opfattelse at ville være rart med en stavekontrol. Korrekturlæsning på skærmen er i hvert fald ikke min stærke side. Men, men, men, vi får se hvad der sker.

Mango-sus. hvor gammel er din sønnike ?

Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 13:42

Der skulle have stået: "at det ville være

Søren Lidt forpustet

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 13:47

sus...fik du min mail?

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-05-03 14:06

Hej

Det med stavefejl, har tit været oppe at vende her på kandu, og jeg har altid syntes det var synd når folk nedgjorde andre mennesker på den måde.

Det er med til at jage nogle måske virkelig dygtige og rare mennesker væk, der bare fordi de lider af ordblindhed bliver kanøflet.

Det ER ikke en hentydning til nogle af jer, for i skriver jo netop at der skal være plads til ordblinde også, men der har være indlæg fra tid til anden hvor nogle er blevet groft hånet.

Et godt råd er jo at kopiere det til word og så bruge stavekontrol der, så er man da sikker, før man sender sit indlæg.

Men en god ide til Kandu er jo at de kan lave det så man kan se sit indlæg før man sender det, ligesom når man skriver et spgsm. eller tip, det må da kunne lade sig gøre.

Ha en fortsat god dag alle sammen

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 14:17

Bantam.

Det ligger mig milevidt fra at nedgøre/håne nogen som helst andre mennesker. Det er livet for kort til. Det var ment som en hjælp til alle der ønsker/vil bruge en sådan facilitet. Altså et tilbud (hvis det eller var i "systemet".) Men ellers er vi nok enige men det er vigtigt for mig at gøre opmærksom på, at det var ment som en hælp....og ikke en hån.

Fortsat god dag

Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 14:17

Ved ikke ret meget om computere og programmering m.m., men mon ikke det var muligt at inkorporere en proceslinie med stavekontrol, smileys, fed og kursiv? Der behøver jo ikke være 1000 ikoner...bare ligesom i et mailprogram fx. Så er også frivilligt om man vil bruge det eller ej.

Det er heldigvis sjældent, nogle mobber andre for deres stavning. jeg er oftest stødt på det, hvor den dårlige staver har været direkte uforskammet og så har fået den med den dårlige stavning i hovedet.

jeg synes, det er en god ide bantam. Desværre virker det ikke altid som om kandu er særlig interesseret i gode ideer. jeg har fx skrevet til dem ang. "accepter som svar", fordi det ikke er særlig godt forklaret i "kom godt igang".

Du kan jo evt. maile dem denne tråd..så må vi se,om de reagerer.

mvh, Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 14:18

Ja der skal være plads til alle - men i tilfælde af svær eller blot en middelsvær ordblindhed hjælper kladde i Word eller "se indlæg inden du sender" ikke meget - hvis man staver så godt man kan hjælper det ingenting at sidde og stirre på det, man mener må være rigtigt.

Jeg synes nu ikke det er noget problem, går det helt galt kan man jo spørge ind til hvad der menes.

Tastefejl, hastværk m.v kan der selvfølgelig ændres på - det kræver bare man er lidt pertentlig.

Men som en eller anden sagde : "jagten på point" - det gør jo at man ikke har tiden til at tjekke "stavepladen" - det får vi ikke ændret på alligevel.

ja det er synd når nogen håner andre for noget de selv har styr på, det er mobberi.

Fortsat god dag allesammen

---------- Karina ----------

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 14:26

Hov vil lige pointere at jeg ikke KUN mente ordblindhed, men generelt stavevanskeligheder... det er ikke nemt, at rette noget man ikke ved er forkert .... og ærlig talt, det er et stort arbejde der ligger i at bede Word`s stavekontrol rette på tingene - der er trods alt en del ord den ikke kender - og så er man jo lige vidt.

- og tror det tager pippet lidt fra folk at vanskeliggøre et indlæg på Kandu i den grad - og så ender det med .... at de undlader at hjælpe og det er en skam.

Christina - alt kan lade sig gøre i programmering ( næsten alt ) men tror ikke Kandu er af den overbevisning - det er et stort job for dem.
- men skriv til dem ( de er der idag efter lang tids sygdom og ferier ) og hør hvad de siger.
Fik mail fra dem idag .....

det der med at skrive i fed og kursiv og brug af andre simple tags ville være nemmere at implementere ... iøvrigt en ganske fin idé.

Karina

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-05-03 14:30

Hej fnollerpige

Jamen HVIS man er ordblind og f.eks kopierer det til word, og der tager stavekontrol, så vil det da blive en hjælp for den ordblinde., vil jeg da mene.

Stavekontrol er vel til for at rette stavefejl, er enig i at det nok ikke hjælper den ordblinde at se det før det sendes, men det kan jo hjælpe andre.

Jeg syntes heller ikke det er det store problem herinde.

Til Søren
Jeg skrev jo også at jeg IKKE hentydede til nogle indlæg her

Til skingur
Jeg vil da prøve at foreslå kandu det jeg skrev

mvh Bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 14:44

Jeg synes nu heller ikke det er så stort et problem herinde - det er jeg enig i Bantam.

Det jeg mente med Word er : mange engelske ord, Kazaa *ups*, downloads, PC og andre ting fagudtryk blandt andet MEN rigtigt Word retter det meste .... og ja det er en god og smart idé til hjælp i det tilfælde man er ordblind ( tror osse mange der er ordblinde bruger denne feature )

det at der så smutter lidt engelsk eller andre SMÅTING er en bagatel.... og jeg kan godt leve med det.

Det er nemlig som du siger Bantam : ikke så slemt.

Karina - der har fået lov at skrive Kazaa

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 14:47

Bantam din lille gav ytv.

Så er vi helt enige og tak for det

Søren/Roskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 14:49

UUUpppppsssssss..........!

Der skulle have stået "gavtyv"

Søren/Roskilde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 14:50

LOL søren... ytv!!!!! (nu vi er ved det!!!)

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 20-05-03 14:56

Hej alle

HAR sørme allerede fået svar fra Kandu, og de skriver dette

Det er vi skam i gang med at lave, samtidig med at det vil blive muligt at vælge smileys direkte fra en dropdown boks.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)

Så der sker altså noget i sagen

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 15:03

Det er da en rigtig FFFFFFEEEEEEEDDDDDDD nyhed.........Jubiiiiii

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 15:04

Det glæder mig Bantam - rart når man får feedback på sine spørgsmål!

og osse rart at Kandu er indstillet på, hvad der jo må være i deres egen interesse : forbedring af Kandu !!!!

Karina - der forresten jvf. tråden her er fra Præstø.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 15:05

Super..hold da op den går pludselig hen og bliver lang denne tråd

Min sønnike er 14½ og så har jeg en mere på snart 13 og en pige på snart 9. Og jo Christina jeg har fået din mail..takker, skriver snart til dig, skal bare lige have lidt ro
Min mand er ved at finde ud af om man kan leje en digitalreciver uden parabol og alle de der "pakker" vi er kun interesseret i Zulu og DR 2...er der nogen her der ved noget om det??
Han himler dælme ikke før han har fundet ud af det

Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 15:08

himler...helmer...der er altså lidt forskel søde sus!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 15:10

Hej Mango - så må man håbe at han aldrig finder ud af det - for hvis han som du siger "ikke himler før han har fundet ud af det" - synes jeg det er lidt vel tragisk !!!

apropos stavekontrol - der i dette tilfælde ikke hjælper en skid. *GGGGG

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 15:13

Fnollerpige

Før lige et sobert sprog her.

Søren / Roskilde

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 15:17

*LOL* mig som altid har troet det hed Himler der kan man bare se

Man lærer hver dag..og jo nu kan jeg da godt se forskellen..har da egentlig også undret mig hvorfor det hed sådan??*GG*
Sus

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 15:27

Sus........

Hvad betyder det udtryk du bruger *LOL* Flovt at jeg ikke ved det.

Søren / Roskilde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 15:29

laughing out loud

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 15:31

Jammen undskyld ad H....... til, Ibasa .... tror ikke det sker mere.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 15:38

Skingur:

Nåååeee, på den måde. Tak for hjælpen

Fnollerpige:

Det er godt at høre for det lyder ad hel.... til når man kommer fra et hjem med klaver, som oven i købet er betalt.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 15:41

Årh jamen nu er det vel ikke et kristent forum hvor man ikke må sige sgu eller noget andet.... for det kan jeg ikke lade være med ... Beklager.

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 15:41

et skidedyrt klaver...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-05-03 15:58

Det var deb onde knuseme en god "snak". Jeg fik da lært hvad *LOL* står for. En videre udvikling af KANDU er også på trapperne. Alt i alt en rigtig god dag indtil nu.

Kan i have det godt alle sammen

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 16:32

nå..jeg vil tage op til mulerne og se om jeg kan finde et hul mellem bygerne...
hav det så rart alle I kære væsener!

og sus..det ville klæde dig at sende mig en lang hyggelig mail!!!

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-05-03 16:44

Til alle i denne tråd!!!

Hvad var det den starter med "Hvor kommer du fra?"

"Ja, nu ka det godt værer i syntes, det ikke rager mig, men nu må vi se

Vi er jo så dejlig anonyme her,og sådan skal det også være, men i en anden tråd skrev catbody at det regner, og her skinner solen, altså kommer vi hvert sit sted fra

Derfor blev jeg nysgerrig, da man jo "kender" mange herinde via deres brugernavn, kunne det være sjovt at høre

Hvor i landet kommer i fra???

Kommer selv fra Københavns vestegn og her er det altså solskin lige nu

mvh
Bantam"

Er det helt forbigået jeres øjne eller hvad

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 17:01

swarn - er det forbigået dine øjne at alle der faktisk HAR skrevet i denne tråd indtil videre har fortalt hvor de er fra !!!

og dem der ikke har bidraget til tråden endnu kan man jo ikke bebrejde.

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 18:42

Jeg er vist også lidt ordblind. Når jeg skriver noget, står der jo alt det der skal stå, for jeg kan sagtens læse det. Hvis jeg gemmer en skrift en uges tid, kan jeg ofte se fejlen, for da husker jeg ikke teksten, men begynder at LÆSE. Det er længe at vente med et indlæg, så jeg ta'r chancen.
Man >helmer< ikke før man har fået ret.
Man >himler<, vender øjnene mod himlen og siger: (undskyld udtrykket) "åh gud giv mig styrke, hvor er han/hun dum"
Nu har jeg åbnet en masse mail, og så vil jeg da også deltage.
Eyvind fra Smørum hvor det småregner.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-05-03 19:03

Jeg har aldrig hørt udtrykket "at himle" brugt i betydningen "himmelvendte øjne", emesen.
For mig "himler" man, når man afgår ved døden.
Men det er sikkert et spørgsmål om, hvor i landet man kommer fra.
Og så er vi jo tilbage ved udgangspunktet for denne tråd.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 1 point
Dato : 20-05-03 19:26

Hej Kandu venner

Her har jeg sat lidt system i vores navne og hvor vi kommer fra. Jeg synes selv det var en god ide Bantam kom med.

Bantam       Københavns Vestegn
Bente64    Bente   Københavns Syd/Vestegn
Bjarne_H    Bjarne   Silkeborg
Emesen    Eyvind   Smørum (København)
Fnollerpigen   Karina   Præstø
Franksp    Frank   Odense
Frieda    Frieda   Tyskland v/grænsen til Luxembourg
Grethes    Grethe   Syd for Ålborg
Ibasa    Søren   Roskilde
Laurenzio       Frederiksberg
Mango    Sus   Hundslund (mellem Odder og Horsens
Rellom       Albertslund
skingur    Christina   Haverslev (Nordjylland)
Snovs       Storkøbenhavn
Solgaard       Fredericia
Swarn       Københavns Vestegn
TariLiex       Søndersø v/Odense
Wisteihn       Helsingborg (Sverige)
Yearhouse      Århus

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 19:27

Der så meget pænere ud, der hvor jeg skrev indlægget.

Mvh - Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 19:29

Det så meget pænere ud, der hvor jeg skrev indlægget. Det her ser rodet ud.

Mvh - Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 19:50

Jeg prøver lige
Bantam................Københavns Vestegn
Bente64...............Bente Københavns Syd/Vestegn
Bjarne_H..............Bjarne Silkeborg
Emesen................Eyvind Smørum (København)
Fnollerpigen..........Karina Præstø
Franksp...............   Frank Odense
Frieda................   Frieda Tyskland v/grænsen til Luxembourg
Grethes...............   Grethe Syd for Ålborg
Ibasa..................   Søren Roskilde
Laurenzio.............   Frederiksberg
Mango.................Sus Hundslund (mellem Odder og Horsens
Rellom.................   Albertslund
skingur................   Christina Haverslev (Nordjylland)
Snovs.................   Storkøbenhavn
Solgaard..............   Fredericia
Swarn.................   Københavns Vestegn
TariLiex..............   Søndersø v/Odense
Wisteihn..............   Helsingborg (Sverige)
Yearhouse............Århus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 19:52

Jeg kan heller ikke. ;o(

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-05-03 19:58

Jeg synes det ser fint ud drenge..tak skal i have, nu er det jo meget nemmere ikke??

Og jeg troede egentlig også at når man himler (*GG* nu hvor jeg fik tænkt mig om) så afgår man ved døden !!
Men, det kan jo sæføli godt være egnsbestemt..må bare håbe at folk ikke misforstår hinanden, såen ude i Danmarks land!! Kan da liige få øje på hvis den ene mener at dø og den anden bare mener hun er en dum kælling

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-05-03 20:07

Hej Eyvind

Jeg er glad for at du heller ikke kan!!!!!!!!!!!!
Jeg troede kun at det var mig der var en nu er vi da heldigvis

Mkh

Frank

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-05-03 20:13

Fin oversigt begge to ( franksp og emesen )

ang. det der himler er der jo osse versionen hvor man siger "at hun himlede op" i forbindelse med en der reagerer måske lidt vel overdrevet i en eller anden sammenhæng .... så der må være disse to "at himle" = dø

og "himlede op" = flipper ud herfra og op til himmelen åbenbart !!
Nej tror ikke det er egnbestemt - det hedder helmer og himler over hele DK - det er jeg sikker på

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 20:33

af Jesper Langballe
Fra Frihedsbrevet nr. 4 - Årg. 1997 (november)
uddrag:
"Mangen en utålelig kværulant, som var kommet i kongens klæder, blev faktisk hjemsendt med en nyerhvervet humoristisk distance til sig selv og havde lært ikke at plage sine omgivelser med evigt og altid at himle op om sine rettigheder."

af Jens Lyster
Præsteforeningens Blad, 20. februar 1998/8, side 154-164
Uddrag:
"Når nu kommissionen foretrækker Grundtvigs tekst, hvorfor gør den det så alligevel ikke? Grundtvig havde denne strofe 2:
Var Jomfru Marie moder til Krist,
med alle Guds helgen hun forvist
kun himled' salig på samme måde,
for Jesu skyld af Gud Faders nåde!

Men verbet "himle" - vel i betydningen "fare til himmels" eller "henrykkes" - har åbenbart en for spøgefuld klang til at blive gouteret i kommissionen, der lidt fantasiløst giver afkald på det fornøjelige element, der kunne ligge i Grundtvigs små brandere. I DDS 1953 nr.378 str. 5,7 er det heldigvis stadigvæk tilladt at himle!"
Lige nu så helmer jeg ikke.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-05-03 20:55

Jesper Langballe bruger "himle" i betydningen "påberåbe sig" et eller andet.
Den betydning af udtrykket har jeg heller ikke hørt før.
Så der er åbenbart lige så mange måder at himle på, som der er steder i landet.

Mig bekendt er Jesper Langballe præst i Jylland - ligesom Søren Krarup, som han er
fætter til. Men de kommer vistnok begge to fra hovedstadsområdet.
Så hvor Langballe har sin brug af "himle" fra, er ikke godt at vide.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-03 21:03

Jeg har i Brønshøj Kbh. fået at vide: "du skal ikke stå der og himle" og har da stået med himmelvendte øjne i forbindelse med noget der blev sagt, som jeg syntes var helt hen i vejret. Det blev sagt et eller andet sted mellem 1943 og senere.
Emesen.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-05-03 21:12

Ja det har jeg også hørt. Det der med at "himle" med øjnene. Et udtryk der typisk bliver brugt om teenageres typiske attitude når noget er "for meget".

MVH Bente

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-05-03 23:02

dejligt med en oversigt frank og eyvind.. nu skal vi liiige have alder og yndlingsinteresser på, civilstand, husdyr, foretrukne alkoholiske drik, livretter m.m. m.m.!!!
jeg kan da starte....
ingen præferencer...blander mig i alt
gift på 5. år
gravhund og norske skovkatte
rødvin, hvidvin, øl, gin & tonic
...bare der er kød i!!! (ko, lam el. fedt fjerkræ!)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-05-03 00:19

OK, bare kom an. Hvis det kommer flere oplysninger, skal jeg tilføje de nye oplysninger og prøve at lave dem noget pænere.

Hermed vil jeg sige godnat her fra Odense

Mkh
Frank

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-05-03 08:07

Thi hi en morgenfrisk sus er på banen igen!

Har lige sendt mine 3 børn afsted på 9-13og 14½ en pige (den yngste) og 2 drenge.
er 40 år.
har 1 kat og 1 mus hedder henholdsvis "lillemis" og Sweetie
Er gift på 2. år.
Drikker mest rødvin og ca. 3 øl om året (kun når det er rigtig varmt)
Spiser stort set alt, men er vild med "udenlandsk mad" og helst meget krydret. Chilli mums.
Ville også gerne blande mig i alt, men der er ting jeg ikke har forstand på (interesserer mig for*G*)
Det var så lidt om mig...lad os få flere på banen!
Sus mango

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-03 18:55

Jeg er 43 øh altså fra 43. 10 børn - to sønner to svigerdøtre og seks børnebørn.
Et par duer, der bringer lykke en gang i mellem oppe fra TV antennen.
Jeg har haft en hund (ægte griffenfeldter).
Jeg kan ikke lave mad så jeg har lært at spise hvad som helst.
Øl og vin helst af mærket adlibitum.
Gift i ca. 1½ meneskealder.
Interresser er EDB, elektronik, biler og andet legetøj.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 24-05-03 15:31

Tak for svaret Franksp.

Sjov opsætning
      oD

Der er vist ikke mere krudt i dette emne

mvh
Bantam