/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køling af bærbar?
Fra : bruuno117
Vist : 2472 gange
100 point
Dato : 30-01-10 17:42

Her til jul købte jeg et par spil på Steam, da de kørte deres juletilbud, blandt andet Stalker.
Problemet er at Stalker kræver en del af grafikkortet, og temperaturem ligger omkring 96-98c, hvis det kommer op på 100c lukker maskinen ned! Derfor tænker jeg på forskellige løsning til at få svinet kølet lidt ned. Hvis jeg kunne få sænket temperaturen en 3-4 grader ville det være rart. Så hvis der er nogle derude, der har nogle forslag, måske til gode køle underlag, eller noget mere uortodoks, vil jeg meget gerne høre det.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-10 17:54

Uortodoks = sæt dig udenfor...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 17:55
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 17:56

Det var altså en til konens pc og en til min egen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 18:24

Og så var det forøvrigt 2 af disse, jeg købte hos Getmore - fragtfri.

http://getmore.dk/køb-targus-lap-chill-mat-billig/blæser/awe55eu_112311_p.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-10 18:30

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7924&n=40100

Harald Nyborg har også en køleplade, med ekstra boost til højtalerne. Od de lyder om ikke andet bedre end de indbyggede i den bærbare

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 19:51

Sjejsse da også, Fijala. Hvorfor har du ikke givet et tip om kølepladen fra Harald her på Kandu for 14 dage siden . Øv, for lyden i min pc er ski ringe .

Mvh Chris

Så Bruuno, jeg trækker lige mine forslag tilbage .

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-01-10 20:34

Jojo, det er jo alt sammen meget godt, men lige bortset fra Stouenbergs forslag, hvor effektive er de dimser mon så!?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 22:18

Jeg er 99,9 % sikker på, og jeg tror, at Fijala vil give mig ret i, at en sådan køleplade vil afhjælpe dit problem. Hvis du køber den hos Harald Nyborg, og det så viser sig, at du føler dig snydt, så vil jeg gerne købe den af dig, da jeg har en pc mere. Så vil jeg være fri for at skulle skifte rundt . Er det en aftale ?

Mvh Chris (, da naboens datter holder fest )

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-01-10 13:52

Nå så fandt jeg selv på en alternativ løsning på problemet. Jeg havde engang købt et sæt "kabel organizers" i lidl, der var sådan nogle selvklæbende dimsedutter til kabelføring med, så jeg satte dem i bunden af laptoppen så jeg fik hævet bagenden omkring en cm fra bordet, så nu er temperaturen faldet en 5 grader når den idler, og en 2-3 grader under load, så nu kommer den ikke over 97c når jeg spiller Stalker, yay.

Jeg tror pointene skal gå til Stouenberg, for det mest uortodokse forslag :)

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 31-01-10 13:53

Tak for forslaget, jeg er sikker på at det havde været mere effektivt end den løsning jeg fandt på, men jeg ser dog et par ulemper ved det, så jeg tror jeg lader nøje med 2-3 grader.