/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det store kolde bord.
Fra : piaskov
Vist : 1237 gange
200 point
Dato : 30-01-10 17:35

Hej og god week-end til jer alle.

Jeg gir' det store kolde bord.

Men det er en selvhenter

http://peecee.dk/upload/view/221442

Stik lige den når det nu er svært at få det hjem på naturlig måde.

Bedste upload får point.

Så bare kom i gang derude.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-01-10 17:38

den er god piaskov , meget smart fundet på , jeg har desvære ikke noget billede at oploade .....det skulle da lige være et billede af traktoren indefra jeg har lige været på arbejde i 17 timer og skrabet sne og saltet .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 17:50

Citat
jeg har lige været på arbejde i 17 timer og skrabet sne og saltet .

Så håber jeg da du kan hvile dig lidt nu inden det går løs igen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-01-10 17:51

- jeg kunne godt gi' et smukt billede, men nænner bare ikke at jage fuglene væk fra bordet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 17:52

Jeg tror da godt nok, din nabo bliver mopset hvis vi henter bordet nu, var det ikke ham der skulle låne det

Han er ret så genialt, at hente det på den måde--- håber ikke der kommer ridser i lakken -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 17:53

Chicapigen... hit med noget salt, alt er udsolgt i Nordsjælland

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-01-10 18:06

piaskov > jeg skal også ha en lur når vi har spist man ved jo aldrig om det går løs igen senere ...

nordsted1 ......jeg har da en spandfuld i firmaøsen du kan få , men ellers er salt laden ved at være godt tom så vi måtte blande grus i saltet idag for at få det til at række længere

chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 18:09

Jeg har også hørt at hele Europa er ved at løbe tør for salt, men jeg ved ikke om det er rigtigt??

Kommer du ikke lige forbi med det du har i øsen.. du må godt vente til du har spist og sovet, det kan faktisk godt vente til i morgen, hvis det passer bedre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 18:36

Citat
håber ikke der kommer ridser i lakken -

Der sker ikke så meget ved det....det er et plastik bord fra en have de har lånt.

Men den stakkels pige......hun slæwer

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-01-10 20:18

Har ikke nogen billeder til upload, men et citat af W.C.Fields:
Citat
Ban du dig bare vej til bjergets top. Jeg har det udmærket her under bordet.

God aften til alle

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-01-10 20:44

Citat
fra en have de har lånt.
Og hvor har de så lige lånt den have ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 21:30

Citat
Og hvor har de så lige lånt den have

som altid, god humor.

som hun dog slæwer--- er det en direkte oversættelse af slipowits ?

og er det ikke - jeg kan ikke huske det, men er det ikke noget med alkohol ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:40

Citat
som hun dog slæwer--- er det en direkte oversættelse af slipowits ?

Nej det er et ord der er lånt af mig herfra http://www.kandu.dk/Spg144087.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 21:45

Citat
Nej det er et ord der er lånt af mig herfra

Godt jeg ikke har stavekontrol her....den ville blive uvenner med mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 21:54

Så må du få dig en staverollator

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 22:08

Citat
det skulle da lige være et billede af traktoren indefra

Så hit med det da.

Citat
Så må du få dig en staverollator

Jeg skal gi' dig rollator skal jeg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 22:11

http://peecee.dk/upload/view/221598

Dette tog jeg i aftes kl. 23.30.
Det var en utrolig lys aften i går.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 22:17

Det ser næsten ud som om stjernerne falder ned i din have.. flot billede

I aften skulle vi vist få en meget stor fuldmåne, men jeg skal ikke ud og nærstuderer, her er pænt koldt - 15

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-10 23:15

Citat
her er pænt koldt - 15

Kun - 9.5 her nu.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 30-01-10 23:54

- http://peecee.dk/upload/view/221655

Apopros at slæwe .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 31-01-10 00:54

Hallo der - et "opløftende" foto fra Majormajor. Og fy skam dig .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-01-10 08:56

Skide godt billed.
Du har været på det rette sted på det rette tidspunkt.
Er det måske dig der er på vej hjem med "det store kolde ta' selv bord"?

hawaii7

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 31-01-10 12:51

Citat
Skide godt billed.
Hvilket et af billederne ? Hvis du mener billedet med traileren, vil jeg blot sige, at det hverken er mig eller min mand, der er i "løftet" stemning .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-02-10 21:28

Hejsa chicapigen

Citat
jeg har lige været på arbejde i 17 timer og skrabet sne og saltet .
Hvor lang er din indkørsel

Mvh Chris

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-02-10 21:41

Her på Fyn har det bare sneet og fyget, så jeg føler det som om jeg selv er blevet lavet om til "sneplov".
Smuller54 med hjul og skrabeplov - ku´els være sjovt syn.

og de lover mere i morgen, men jeg har ingen billeder af folk der slæwer desværre.

Men der var mange som havde opvaskesalt i indkøbskurven idag

Mine arme er helt møre, håber ikke det er saltet der er ved at opløse mig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-02-10 22:09

Citat
men jeg har ingen billeder af folk der slæwer desværre.

Du ka' da bare ta' et kamera med i brugsen du....

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-02-10 22:13

Der er vist lukket nu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 13:45

Så folkens.
Nu er det en tur ud i vejret og klipse nogle billeder til tråden her.
Det er begyndt at blæse godt op her på Falster og det sner også nu.
Håber da ikke vi får så meget som de lover

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:22

Jeg har lige købt 4 store 25 kg poser med salt her i måløv.
Men de havde snydt og kommet 95% muregrus i posen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-10 14:31

Jeg sidder og funderer over - hvordan kommer sneberedskabet frem -?? Det hjælper jo ikke meget hvis de sneer inde hjemme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:36

De overnatter i rydningsmaskinerne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 14:40

Citat
Men de havde snydt og kommet 95% muregrus i posen.

Der må beviser på bordet Eyvind

Tag et billed af det så vi kan se.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-10 14:41

Det kræver jo bare at de ligesom kommer hen til de snerydningsmaskiner, og ikke er sneet inde i privaten

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 02-02-10 16:00

Her er beviserne:

Klar til at vaske saltet ud så der er til et æg.
http://peecee.dk/upload/view/222257

4 poser må være nok.
http://peecee.dk/upload/view/222256

Her er så lige lidt rydningspraleri (inden snefaldet begynte igen i dag)
http://peecee.dk/upload/view/222255

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-10 16:17

Jeg kan slet ikke komme til at tage et billede, det forbandede snefy' rammer jo vinduerne, så jeg ikke kan se ud

Jeg kan godt li' din teori om at vaske saltet ud Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 16:31

Ja smart ikke.
Men måske skulle vi nøjes med, at vaske snebolde som vi plejer.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 16:45

Citat
Jeg kan slet ikke komme til at tage et billede, det forbandede snefy' rammer jo vinduerne, så jeg ikke kan se ud

Også her...det står ud i et nu.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 16:50

Her er et enkelt et fra havnen i dag.
http://peecee.dk/upload/view/222297

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 16:52

Var der bevis nok.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 16:59

Sådan ser vores have liiiige nu
http://peecee.dk/upload/view/222303

Og her er vores stuevindue.
http://peecee.dk/upload/view/222304

Og det bliver bare ved og ved

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 17:00

Citat
Var der bevis nok.

Jeps Eyvind

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-10 17:08

Med hensyn til det store kolde bord så står den på oksehalesuppe her i aften.
Det tager en krig at lave men hold da op hvor det smager.

Lavede lige en dobbelt portion så vores venner har varmemad i morgen når de kommer hjem fra Riget.

Dejligt at se vores ven i øjnene efter et hjertestop

Godt han klarede den.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-02-10 17:15

nordsted1 du spørger om hvordan snerydningsmandskabet kommer frem jeg har prøvet at være sneet inde da jeg skulle på arbejde og rydde sne , det var faktisk ret komisk , jeg ventede i 3 timer inden vores rendegraver fik åbnet op og jeg kunne smutte ud via nogle sti systemer hihi

men ellers er det korrekt at hvis sneer helt vildt og fyger så bliver man på arbejdet , nu bor jeg kun 6 kilometer fra pladsen så jeg ville noik smutte hjem i traktoren i sådan et vejr .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-10 18:05

Utroligt effektivt grus /salt du der har Eyvind det skubber ligefrem sneen op i bunker ..ses

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 18:50

Det er bare håndelaget Sunowich, altså måden det kastes ud på i ovale cirkelbuer.
Hvis du vil have fidusen - så skal jeg lige spørge konen når hun engang kommer ind igen, for jeg fik lige lovet naboerne at hun ordnede deres område også.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-02-10 16:37

piaskov >>>>>>>> du skrev hit med det , så jeg tog kamera med på job idag og her har du billedet

http://peecee.dk/upload/view/222595

http://peecee.dk/upload/view/222596

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-02-10 16:50

Hejsa chicapigen

Jeg trækker lige spørgsmålet om din lange indkørsel tilbage . Nu kan jeg bedre forstå, at du er træt efter de lange arbejdsdage, når du plover i så mange timer. Og HURRA for dig og dine kolleger .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-02-10 17:00

Citat
du skrev hit med det , så jeg tog kamera med på job idag

Det var godt ...så "hørte" du da efter

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-02-10 17:48

ja ja piaskov jeg hører da som regel efter hvad der bliver sagt hihi , jeg havde ellers tiltusket mig en fri idag ...men ..men ..klokken 6,45 ringe telefonen ...kære..søde...rare vil du ikke godt komme på arbejde idag ......VI HAR BRUG FOR DIG ..haha så røg den fridag . men så fik jeg også lov at holde fri resten af ugen .........hvis det altså ikke vælter ned med sne .

tak chris ja mine kollegaer og jeg har været ekstra flittige i de sidste par uger men det er nu også meget sjovt det er så sjældent vi får SÅ meget sne

hilsen chicaapigen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-02-10 17:55

Hejsa chicapigen.

Ja, man kan da med rette sige, at dit plove-arbejde er et meget sjældent sæson-betinget fænomen .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 18:13

Chicapigen... dig kunne jeg altså godt bruge -eller nærmere din sneplov, jeg har lige været ude på en grim køretur.. flere kilometer lang vej der var fuldstændig fyget til..og nu har de åbenbart heller ikke mere salt i kommunen..og for at det ikke skal være løgn, skal jeg turen igen om lidt.. (det positive, jeg skal have chokolade med, det står der selv på nettet)

Jeg tror snart de eneste der synes dette vejr er festligt, er mine kaniner

Aldrig har de haft gravet så mange tuneller og lavet bunker til at hoppe rundt i, meeen jeg er nu ikke så sikker på jeg synes om deres sidste nye påhit

Jeg har nogle store flotte kugletujaer i havekrukker på terrassen, nu har sneen tvunget grenene helt ned, og vupti det skal undersøges... så nu har de øvet sig på at lave bonsai ud af dem... gad vide hvordan de ser ud når sneen forsvinder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-02-10 18:35

Citat
men så fik jeg også lov at holde fri resten af ugen .........hvis det altså ikke vælter ned med sne .

Ja hvad skulle vi gøre UDEN jer

Men hvis du nu kommer til at KEDE dig ...så skal du være meget velkommen på Falster.
De mangler en del sne at flytte endnu.

Men nu lovers der opholdsvejr.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-02-10 20:31

Pia altså.
Citat
lovers
Snakker du nu om Leif´s og dit privatliv igen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-02-10 21:58

det lyder sjovt det med dine kaniner nordsted1 sådan som de hopper rundt . men det er jo også en måde at holde varmen på

hvordan gik din tur hjem igen ? var det stadig fygevejr eller som min svigermor ville ha sagt ....røgvejr.... hihi .

ja nordsted1 du måtte da gerne låne traktoren med plov ....men den er lige et smut på værksted jeg røg lige ind i et skilt så skidtet blev lidt skævt :)))) og sjovt nok det ENESTE skilt hvor der var en afmærkningspæl ved haha typisk ikke ?

piaskov > jeg har lige talt med min søster i nr. alslev og tak for kaffe et møgvejr i har haft idag , det har været temmeligt heftigt . i har været meget hårdt ramt i denne vinter . jeg fik lige billeder fra min kusine i nysted hun er nærmest sneet inde

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 22:14

Turen hjem gik fint nok... men vi nær aldrig kommet ud af indkørslen ti hi.. vores vej er ikke ryddet, og der ligger efterhånden meget sne på vejen... alt imens manden møver rundt for at kan komme ud, kommer der en lille bil der skal ind på vejen, han når lige at stoppe, så vi kan fortsætte med møveriet

Det lykkedes, og den lille bil bakker så vi kan komme ud.... fadme om han ikke lige bakker ind i en drive og sidder fast.. heldigvis var der en frisk fodgænger, der lige hjalp med et puf

Citat
og sjovt nok det ENESTE skilt hvor der var en afmærkningspæl ved haha typisk ikke ?

Jamen hvis den ikke havde været afmærket, havde du jo ikke kunne ramme

Vi skal forhåbentlig ikke ud og køre før i morgen eftermiddag og der burde vejene være bedre end i dag, men ellers er du meget velkommen til at kikke forbi med din traktor/plov

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 03-02-10 22:18

Citat
vores vej er ikke ryddet, og der ligger efterhånden meget sne på vejen...
Hvem har rydningspligten ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-10 23:21

Citat
Hvem har rydningspligten

Kommunen... men da vejen er så lille, kommer vi overhovedet ikke i betragtning når vejret bliver så kaotisk... mon man skulle investerer i en PMV så man var sikker på at komme frem

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 00:16

Og hvis kommunen ikke kan nå det, må du/I vist klare den halve vej ud for Jeres parcel selv, tror jeg nok, at der står skrevet et eller andet sted i nogle regler .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 00:26

Hvis vi får strittet halvdelen ud midt på vejen, tror jeg godt nok mine naboer vil studse

(eller skal jeg åbne kloarkdækslet og smide sneen derned) så kommer kommunen vel og fjerner det når kloarken er forstoppet)

Jeg vil ikke have sneen fra vejen ind i haven, de har jo saltet en enkelt gang, og det salt vil myrde min græsplæne og buske/hæk

Kan man ikke få nedsat sin skatteprocent, når vi ikke får ryddet vejen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 00:39

Naboer, genboer og så Jer selv må da bare leje en traktor med anhænger og få den smule sne kørt ud på de veje, som kommunen rydder . Og prøv derefter at sende regningen til Kommunen .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 00:48

Ha, ja det kunne se kønt ud, jeg bestiller en traktor og jeg får regningen.. jeg ville da aldrig få pengene hjem igen...jeg hyrer en PMV

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 17:18

Citat
piaskov > jeg har lige talt med min søster i nr. alslev og tak for kaffe et møgvejr i har haft idag , det har været temmeligt heftigt . i har været meget hårdt ramt i denne vinter . jeg fik lige billeder fra min kusine i nysted hun er nærmest sneet inde

Ja vi har/er hårdt ramt...men nu kan det godt stoppe ka' det.

Der er altså kun 1 ½ md. til jeg skal på camping

Det bliver en kold fornøjelse tror jeg.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 17:34

Citat
jeg hyrer en PMV
En Fiat Panda med 4-hjulstræk er sq også effektiv . Og Pia skal vel først til Harzen til Sct.Hans . Da burde sneen for hulen være væk .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 18:17

En Fiat er alt for lav, til at den kan kører på "vores" vej nææ sådan en kan klare det

http://www.hjv.dk/MCMSGhostBilleder/sub_090/pmv1.gif

Min mand fik ryddet noget af indkørsleln, så vi kan få fart på når vi bagger ud, bedst som den var ryddet fik naboen gæster og de parkerede i vores indkørsel, godt de lige ringede på for at spørge om det var ok, for det var det ikke, vi skulle selv ud lidt senere

Campinglivet frister, men klog af skade så kommer vi ikke ud foreløbig, selv om det bliver lunt i vejret, så bliver pladserne nemt meget smattede/mudrede, vi har prøvet at skulle køres både ind og ud fra pladsen af traktor,og vi kunne heller ikke gå inde i forteltet, fordi jorden opførte sig som modellervoks, ikke kun et lille lag, nææ nok nærmere 30 cm ned

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 18:34

Citat
Og Pia skal vel først til Harzen til Sct.Hans

Gider da ikke se de landingsbaner en gang til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 18:39

Meeen på lørdag skal jeg lige en tur på havnen og købe rogn/bukser igen.
Til en halvtredser pr. kg....skriver 50 kr....PR .KG.
Hjem og ryge dem og så på rugbrød. MUMS.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:12

Rigtig meget velbekomme på lørdag, Pia .

Og jeg har da lige futtet rundt i 20 cm sne i min Panda. Ingen problemer og ski sjovt . Godt med gode vinterdæk på limoen .

Mvh Chris.

Og nu vil jeg snuppe et par stykker madder med røget makrel og skaldyrsalat - MUMS .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 21:26

Citat
Og nu vil jeg snuppe et par stykker madder med røget makrel og skaldyrsalat - MUMS

Ja, så må jeg nøjes med stegt torskerogn til 170 kr. kiloet, men for fa.... hvor det smager pragtfuldt.

men et enkelt lille stykke med skaldyrsalat, havde nu heller ikke været af vejen.

Måske jeg igen skal kigge i fryseren om jeg har nogle krabsehaler -

Jeg er kommet sent hjem idag. Var lige hjemme og vende og afsted igen. Fik en god frokost, så jeg har ikke lige spist aftensmad endnu.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:33

Citat
krabsehaler
Hvad hulen er det nu for noget moderne føde ????

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 21:37

Jeg køber dem frosne og laver eks. dette:

http://www.kandu.dk/Tip20270.aspx

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:41

Kære Smuller.

Tak for opskriften .

Og du mente altså "krebsehaler" .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 21:46

Citat
Og du mente altså "krebsehaler"

Du er da en værre pernittengryn - det var jo på ægte københavnsk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 21:59

Hva´ så Cathcart

var det lige en tænker ???

Citat
pernittengryn

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 21:59

Selvfølgelig. Dumt af mig, at jeg skie fynbo ik ku se det . Så nu blev jeg sq til pernyttengrin .

Og nu skal der spises . C.U.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 22:00

Citat
var det lige en tænker ???

- jeg smurte madder

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 22:01

ok vi fik lige skrevet samtidig

hilsen fynbo i flere generationer , men født i København

håber du får en god middag

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 04-02-10 22:04

Tak ska du ha. Og kryds i møllen, hvor er jeg sulten. Så jeg smutter nu .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 22:05

Citat
Og du mente altså "krebsehaler"

Ja så gider jeg ikke fortælle at jeg har 1 kg. jomfruhummerhaler liggende der bare venter på mig.
Har selv tusket mig dem til og har selv rumpet dem. Helt gratis.
Det fås ikke billigere.

De skal bare koges. Sidste gang jeg lavede dem kogte jeg dem. Kølede dem hurtigt at og pillede dem ud af skallerne. Derefter blev de hurtigt svitset på en varm pande i lidt olie tilsat lidt hvisløg.
Laver så en god (hjemmelavet) mayonaise med citron til at dyppe i.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 22:08

Citat
hvisløg.

pas på pernittengryn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 22:11

Citat
pas på pernittengryn

ddddd.
Så kan du selv sætte ind hvor der mangler.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 22:24

Citat
Og kryds i møllen

ooog kære fynbo, hvordan er det nu lige med den der "mølle" ??

på københavnsstrupsk-- er det lig med røven

og hvorfor hedder det "mølle" på fynsk ??

det har jeg svaret på tidligere, men vil bare lige teste en ægte fynbo

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 22:32

Citat
men vil bare lige teste en ægte fynbo

jæ bu!

hva' bu?

Bla' bu!

hva' bla' bu?

u' bla' bu!

hva' u' bla' bu?

ublu u' bla' bu!

Hilsen fra en også fynbo

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 22:34

Citat
Hilsen fra en også fynbo

ok og hvad er så svaret på at fynboer benævner røven som en "mølle " - spø´r jeg så bare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 23:02

Ha den kan jeg vist godt huske

Var det ikke noget med at der blev syet bukser af melsække, hvor der var afbilledet en mølle, som pudsigt nok altid lige passede til at sidde på rumpetten???

Pia prøv at komme friskpresset limesaft og hvidløg i mayoen.. jeg siger dig det smager godt

Og rovdyrene skal da spiddes på træpinde og en tur på grille

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 23:18

Citat
Var det ikke noget med at der blev syet bukser af melsække, hvor der var afbilledet en mølle, som pudsigt nok altid lige passede til at sidde på rumpetten???

Yes 5 - stjerner til dig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-02-10 23:24

Citat
Pia prøv at komme friskpresset limesaft og hvidløg i mayoen.. jeg siger dig det smager godt

Jeps jeg ved det.
Men jeg køber sjældent lime fordi jeg bliver sur over man kun kan købe poser/net med mange i og så mange bruger jeg heller ikke andet end når jeg skal ha' gæster.
Det er sket jeg er blevet så tosset at jeg har hugget en fra et net og sagt den lå for sig selv
Sidste gang opgav nettomanden at finde ud af hvad den kostede så den fik jeg gratis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 23:40

Citat
Det er sket jeg er blevet så tosset at jeg har hugget en fra et net og sagt den lå for sig selv

Ja, det skulle ikke undre mig

Du kan også skærer limefrugten i skriver, og stange sådan en skive på en træpind, og komme i en kande vand, det ser "smart" ud og smager dejligt frisk.. det behøver du ikke gæster for at serverere

Så køb du bare et helt net næste gang

Men selvfølgelig alt med måde, du skulle jo nødig ruste i vandrørene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 23:44

Citat
Yes 5 - stjerner til dig

Min bardomsveninde's mor var fra Fyn, og dengang undrede jeg mig over at hun sagde møllen, nu fik jeg så forklaringen.. så netop pga min veninde's mor kan jeg huske forklaringen

Og den selvsamme legekammerat er min svigerinde idag, er verden ikke lille, vi så overhovedet ikke hinanden i rigtigt mange år, også så lige pludselig er vi i familie

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 23:54

Ja, og fynboerne var åbenbart ikke så hurtige i aftrækkeren

Det mig aldeles ubekendt

go´nat - nu tror jeg smuller må trække sig tilbage inden der kommer hug fra "fynboerne"

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 05-02-10 00:33

Citat
men vil bare lige teste en ægte fynbo
Og jeg ved det da godt, men Nordsted . Og man skal vel lige ha lov til at spise, fordøje og slå mave, inden man igen kaster sig over tastaturet.

Men piger, jeg er OGSÅ meget langsom til at spise . Gode "ting" tager man god tid til .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-10 08:08

Så har sneploven langt om længe været nede af vores vej

Selvfølgelig skal man nyde maden, det er da heller ikke pænt
overfor kokken som har brugt tid på at tilberede den, hvis den så bare bliver slugt

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 05-02-10 12:49

med farbar vej igen!

Om at nyde maden: Især når man selv er "kokken" .

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-02-10 16:27

Kokken spiste vist natmad

eller en 6 retters menu

Citat

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 05-02-10 17:02

Kun 3 rundtenommer med røget makrel og skaldyrsalat. Fanme GUF . Bagefter så jeg så lige et ældre afsnit af NCIS. 1 time til maden, 1 time til TV, lidt kaffe og tobak og så var jeg her igen .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-02-10 11:35

Citat
jeg har lige været på arbejde i 17 timer og skrabet sne og saltet .

Citat
så jeg tog kamera med på job idag og her har du billedet

Ja så fik vi beviset på du laver noget
Hvis det da er dig der sidder bag kameraet

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 06-02-10 17:23

Citat
Her er beviserne:

Ja ja jeg forlangte beviser...............og fik dem

Har konen vasket saltet ud Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-10 18:40

Nej nej maskinen vasker selv saltet ud...............og så går jeg ind med saltet til konen med æggene.