/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejse til prag (=
Fra : steffen15
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 30-01-10 16:55

Hej mig og min kæreste vil gerne en tur til prag med tog eller fly til sommer

Men kender i en smart hjemmeside hvor man kan evt få en billig rejse med hotel??

vi kommer fra vejle..

Mvh steffen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-01-10 17:07
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-01-10 17:17

- 4 uger før I skal afsted, er det bedste tidspunkt at bestille...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-01-10 17:22

Skøn by.

Prøv at se denne side:http://tgt.dk/soeg/?q=Prag&x=25&y=4
der er sikkert noget i kan bruge

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-01-10 17:42

Hej Steffen15.

Jeg ved godt at det har ikke kommer jeres rejseplan ved, og hvis i har været i Prag før ved i måske også det jeg skriver om nu - undskyld på forhånd

Jeg har været i Prag, som er en meget spændende by. Og deres udvalg af krystal glas/vaser/skåle o.s.v er overvældende og meget flotte, men deres priser er skyhøje. Jeg blev fristet og købte en vase med hjem, og til min store overraskelse så jeg den samme vase her i Danmark, men til en meget lavere pris.

Jeg undersøgte hvorfor det var sådan, og fik at vide at Prag er verdenskendt for sit krystal, og derfor koster krystallet i Prag 30-40% mere, end det de eksporterer til udlandet. De fleste af de krystal ting man ser i Prag kan også købes her i DK. så medmindre man finder noget helt specielt man absolut må eje, er det lidt kedeligt at bruge penge på noget, som man kan købe i DK - og som er akkurat fra samme glaspusteri Tjekkiet - bare 30-40% billigere.

Undskyld at jeg brugte din tråd til andre informationer end du bad om.

God rejse til dig og kæresten.

Hilsen malmin

Accepteret svar
Fra : zorto

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-10 08:29

Hej Steffen

Prag er absolut en rejse værd. Har været der for mange år siden. Første gang i 1972, hvor man stadig kunne se skudhuller efter inventionen i Tjekkoslovakiet. Der er mange smukke bygninger og spændende steder, f.eks et jødisk kvarter. Og de har nogle spændende museer, hvis man er interesseret i kunst og historie. Der findes nu et "anti-kommunistisk" museum i Prag, det har jeg desværre ikke set for jeg har ikke været i Prag i en del år. Så er der en café, hvor forfatteren til bogen "Soldat Svejk" holdt til

http://www.berlingske.dk/kultur/soldat-svejk-er-doed

Det er en "turist-fælde", men noget alle turister "skal" se - lige som den lille havfrue.

Ikke noget ondt i det - men ikke noget særligt ...

Der er flot ved Moldau, og den Danske Ambassade holder til i det område -

Ja, det får du forhåbentlig ikke brug for.
men jeg har engang korresponderet med dem, fordi jeg ikke kunne forstå, at man i et demokratisk eu land, forbød en ungsdoms organisation, "bare" fordi de protesterede mod at få en masse amerikanske raketter stillet op. Og INGEN eu lande, syntes det var forkert at forbyde dem.
(Nåh, det var en sidebemærkning)

Jørn

Håber du kan bruge disse oplysninger til et eller andet

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 31-01-10 08:36

Du kan evt. få nogle flere oplysninger om jeres rejsemål her

http://www.ambprag.um.dk/da

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 31-01-10 08:41

Eller her

http://www.mzv.cz/copenhagen/da/index.html

Oobs - I did it again

Kom med for mange indlæg, men jeg gjorde det i en god mening, ikke for at dominere din tråd.

Jørn

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 03-02-10 19:18

Tak for svaret zorto.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 03-02-10 19:22

Velbekomme & Rigtig God Tur ...