/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ligestilling og Løkke
Fra : vagnr
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 30-01-10 10:58

Hej kanduer

Er det en stor sejr for ligestilling i Danmark, når landets statsminister med kort varsel melder afbud til et møde med 80 ambassadører, "bl.a. for at få en redegørelse for det skuffende danske COP15-værtskab med netop Lars Løkke Rasmussen i front.", angivelig fordi hans teenagedatter har forvredet foden, så LLR må tage "barnets" første sygedag? Eller hvad er det?

http://www.berlingske.dk/danmark/diplomater-rasende-paa-lars-loekke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-10 11:04

Jeg er ikke begrejstret for ham Lykke, men dette lyder som et navlebeskuende synspunkt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-10 11:06

Nu kender vi ikke præcist den rigtige årsag til afbuddet... men det giver da nogle gode overskrifter

Citat
Statsministeriet nøjedes fredag med at henvise til, at udeblivelsen skyldtes "private årsager".

Hvis det er rigtigt at det er pga en forstuvet ankel, på så stor en pige, vil jeg synes det er for latterlig en forklaring, for at udeblive

Måske Ulla Tørnæs trods alt er den bedste til sådan et møde - bare en tanke

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 30-01-10 11:53

Nu skal man ikke gøre Lars Løkke værre end han er.

Kan han gøre for at datteren forstuver sin ankel lige på det tidspunkt?
Er det ikke en en kærlig handling af en Far at passe sin store datter?
Han havde vel gjort det samme for sin syge Moster ...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-01-10 12:20

Der er ingen undskyldning for udeblivelse/aflysning af dette møde - her er det Danmarks interesser der går forud for alt andet!
Lars skam dig!
MV2

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-01-10 13:11

Datterens forvredne fod lyder mest som en syg undskyldning fordi Løkke ikke havde lyst til at møde op til offentlig spanking for hans pinlige ledelse af COP15.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-10 13:59

Hvor er barnets mor i den sammenhæng, for Løkke havde da en meget vigtig aftale.

Accepteret svar
Fra : zorto

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-10 04:16

Kedeligt at være repræsenteret af sådanne "minimal-start" politikere, som på den ene side sjofler internationale diplomater og religiøse befolkningsgrupper for dernæst ikke ville stå til ansvar for deres egne handlinger, men bortforklarer, som enhver kan regne ud, sikkert også deres egne partifæller og vælgere, ellers er de da for smalsporede, ikke holder vand.

Man så det under Mohammed-krisen. Jo vi har ytringsfrihed, heldigvis, men derfor kan man jo godt holde et møde med internationale grupper fra de andre lande, selv om at "ytringsfriheden ikke står til diskussion". Man behøver jo ikke behandle andre på en hoven eller dum måde som politiker, vel?

Regeringens støtteparti farer frem med at diplomaterne er "hysteriske" ...

Alle, som har nogenlunde fornuft i pæren kan da regne ud, at verdenssamfundet efterhånden mister tilliden til Danmark mere og mere, hvis vore ministrer og ansvarlige politikere handler på denne kyniske og udiplomatiske "dumme-peter" facon.

Naturligvis fik diplomaterne den samme tale af Ulla Tørnæs, som de ville have fået af Lars Løkke.

Men det er jo slet ikke det mest væsentlige.
De fik ikke lejlighed til at "spørge ind til" heldige/uheldige ting vedrørende klimatopmødet.

I og for sig kunne man jo bare nøjes med at sende de diplomater en sms eller en e-mail med Løkkes tale, hvis man virkelig, i ramme alvor troede de kun var kommet for at høre denne ene tale og ikke mere.

Hvad bliver dog det næste denne Regering og dens støtteparti finder på af utroværdige rævestreger, som de ikke engang selv vil stå til ansvar for, men kommer med dårlige bortforklaringer på?

Jørn

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 02-02-10 06:13

Tak for svaret zorto.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 02-02-10 06:53

Velbekommen
Vagn