/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Irfan
Fra : Rytterknaegten
Vist : 477 gange
199 point
Dato : 30-01-10 03:28

Hej derude.

Mine billeder åbnes pludselig i Irfan, hvor har jeg trykket forkert?

Hvor ændrer jeg det, løsningen kunne jo være at fjerne irfan programmet??

Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-01-10 08:03

jeg ved ikke hvad der sker men prøv at højre klikke på det første billed og så på egenskaber der kan du lave dem om igen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-01-10 08:32

højreklik - åben med - vælg program - anvend.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 30-01-10 13:42

Det er så OK, men for ikke at skulle højreklikke på hvert billede Ca 300GB, ville jeg jo gerne have at billederne ligger som Windows Picture og Fax wiuw
Der må da være et eller andet sted jeg kan ændre indstillinger oder????

Rytterknejten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-10 13:45

Når du åbner i Irfan, vælg Indstillinger, indstil fil-associationer, fjern markering for de typer som IrfanView ikke skal åbne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-10 13:47

eller den brorteil kom med, du skal bare huske at markere "Brug altid det valgte program ..."

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-10 13:57

Nogle grafikprogrammer er mere ihærdige end andre. Hvis jeg installerer et nyt grafikprogram så vil det typist åbne alle mine billeder, og så kan jeg ikke få lov til at åbne dem i andre programmer.

Så gør som der allerede er nævnt.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 30-01-10 14:09

All Right
Måske er jeg begyndt at fatte det? Billederne fra mappen kommer ind nu som irfan, men åbner som Windows. Det var rart.

Men HVORDAN kommer de pludselig ind som Irfan, det program hentede jeg for nogle år siden?

Jeg bruger min tid på Foto, og ved ikke ret meget om hvordan "putteren" ellers virker, men det har I derude sikkert opdaget.
Mvh
John

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 199 point
Dato : 30-01-10 14:29

John

Der sker ting og sager i sådan en computer og nogen gange uden man har bedt om det.
Du har et grafikprogram som er lidt påtrængende, det vil bare bestemme at dine billeder skal åbnes i det. Du bestemmer ved at gå ind og sige at det skal de ikke. Det skriver Klaudi om.

Når du installerer et grafikprogram, så skal man for det beste selv bestemme hvilke filtyper man skal åbne med det program. Det kræver så at man ved hvilke filtyper der er de almindelige, ellers sætter man jo bare kryds i det hele. Jeg ved det for jeg har 4 forskellige grafikprogrammer installeret. Men man må prøve sig frem.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 30-01-10 14:59

Lidt afhængig af styresystem, men gå ind i kontrolpanel, dernæst Standardprogrammer og dernæst kan du ændre den enkelte filtype og programassociation

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 30-01-10 16:00

Tak til jer Alle for deltagelsen i mit "problem".

Som vanligt kan man ´desværre ikke fordele points.

Mvh John
Rytterknægt

Kommentar
Fra : Klaudi