/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Dropboks
Fra : Tjarki
Vist : 1427 gange
300 point
Dato : 29-01-10 18:29

Halloej med jer alle sammen...

Jeg er ude at rejse og jeg ville rigtig gerne have et sted at laegge mine billeder som en slags backup - men samtidig saa venner og familie derhjemme kan se dem...

men der er nogle krav..

det skal vaere gratis
der skal vaere saadan rigeligt med plads
der skal ikke downloades programmer for at bruge det
og det skal vaere muligt at uploade flere billeder ad gangen

er der nogen der har saadan en laekker dropboks i aermet, saa ville jeg blive mega glad...

paa forhaand tak for hjaelpen.. =)

Tjarki

Accepteret svar
Fra : StorkeHat

Modtaget 310 point
Dato : 29-01-10 18:33

Hvis du opretter en hotmail konto kan du gemme billeder og filer o.s.v. - så kan du bare lade dine venner få dit password til kontoen og så kan de logge ind og se de ting du har uploadet...

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-01-10 19:14

Check - https://www.dropbox.com/ - Bruger den selv!

Du får 2GB gratis plads til filer og billeder, og det smarte er at de filer du gemmer i Dropbox mappen på din pc, automatisk opdateres til din Dropbox mappe hos Dropbox!

Du sender blot en email via Dropbox til dem du vil dele filer og billeder med, og de får adgang til de mapper du vil dele med dem!

Og det er på dansk!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-01-10 19:36

Dropbox kræver installation.

Men Picasa webalbum er ganske gratis og kærver ingen installation

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 02:10

Tak for Dropbox tippet dogvillestar du burde skrive et tip om den online gemmeboks, jeg har den nu både på min Windows og min Linux coputer, det er en fantastisk mulighed for at dele billeder fra familie tam tam med de andre deltagere, jeg indtil nu brugt Snapfish og Skydrive fra hotmail, den sidste kræver at dem som vil se billeder selv har en hotmail konto.
Undskyld til spørgeren for mit skriveri, jeg blev bare så glad for Dropbox at det måtte videre

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-01-10 11:09

Hej o.v.n .......... Tak for de rosende ord

Dropbox ER bare skidesmart, både med synkronisering af dine Dropboxmapper, men også mht. til deling af mapper!

Man kan ha' både 'offentlige' mapper og så mapper til private ting!

Og så får man 250MB ekstra plads ved at anbefale det til en kammerat, hvis du sender en invitation til ham via Dropbox - På den måde kan du få 500MB ekstra gratis plads!

Og vedr. Picasa, så kræver det jo at Picasa er installeret på PC'en, hvis du vil synkronisere filer mellerm PC og webalbummet!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 11:29

Altså hvis det er en offentlig computer spørgeren vil sende billeder hjem, så er der Skydrive i hotmail kontoen eller en upload tjeneste som det mest oplagte valg, hvis det er fra sin egen computer, så ser Dropbox ud som en rigtig god mulighed

Godkendelse af svar
Fra : Tjarki

Dato : 01-02-10 18:11

Tak for svaret StorkeHat.

Det virker smart.. ! ... Det med Dropbox.com virker sygt smart... men det gaar ikke rigtig naar jeg skifter computere ude i verden hele tiden... men tak for det - jeg kommer til at bruge den naar jeg kommer hjem...

Kommentar
Fra : StorkeHat

Dato : 02-02-10 20:57

Det var så lidt :)

Jeg synes du skal bruge lidt tid på at udforske de forskellige muligheder der følger med i en Hotmail konto. Der er nogle meget gode ting imellem. Der er også noget galleri-halløj, men jeg har slet ikke rigtigt brugt det, så jeg ved ikke hvor brugbart det er til dit formål. Men deres funktion "skydrive" er ret smart.