/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plan tegning over hus
Fra : 1133
Vist : 4499 gange
100 point
Dato : 29-01-10 15:37

hej jeg er ved at køre hus til salg og vil godt spare lidt penge
nogen der har et link til et lille tegne prg. så jeg kan lave en plan teging

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-01-10 15:59

brug blyant og papir og scan den ind på computeren. det er lettere end først at skulle finde ud af at bruge tegneprogrammet.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-10 16:37

prøv at kigge på dette her
http://www.smartdraw.com/specials/floorplans.asp

du kan også prøve at kigge efter freecad, men det er ikke ret nemt i forhold til smartdraw

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 16:42

Jeg vil sige som Trimare, brug papir og blyant.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 29-01-10 18:38

Jeg sidder jævnligt og tegner i både 2D (plantegning) og 3D programmer og det siges at hvis man tegner hver dag hele dagen i 3 måneder så er man ved at være på samme niveau som blyanten.

Så som Trimare og granner skriver brug parpir og blyant og tegn det i 1:20 eller 1:25 eller 1:50 alt afhænig af hvad der passer til et A4 parpir.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 20:06

Citat
Hvor henter du gratis tegneprogrammer?
Udvalget af gratis tegne- og designprogrammer til download er stærkt begrænset. Men ønsker du at følge med i, hvad freewaremarkedet aktuelt tilbyder, er hjemmesider som Freewarefiles.com og Freewarehome.com udmærkede udgangspunkter.

Sketchup: Søgegiganten Google har udviklet et design- og grafikprogram, SketchUp, som er gratis i en lightversion. Med programmet kan du tegne dine egne byggeprojekter og få dem vist i 3D. Du kan efterfølgende uploade projektet til et "3D Warehouse", hvor du også kan hente forskellige byggeelementer.

DesignWorkshoplite: Programmet giver dig mulighed for at designe boligen indvendigt og indrette haven udenfor. I lightversion er programmet gratis, men ønsker du flere funktioner, koster en udvidet pakke 9,95 dollar (januar 2008).

3D Plus: Et populært tegne- og grafikprogram, som bl.a. kan benyttes som hjælp til design og indretning af boligen. Programmet er gratis og kan downloades hos Freeserifsoftware.com. For en pris på 10 dollar (januar 2008) får du en række udvidede funktioner.

Artweaver: Kan du nøjes med et ganske enkelt tegneprogram, er Artweaver en mulighed. Programmet er dog ikke er specielt indrettet til design og indretning af boliger, men kan benyttes i en snæver vending.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-01-10 22:40

Normalt er din Kommune´s Byggeteknisk Afdeling i besiddelse af tegninger af dit hus.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-01-10 22:21

hej skulle til at anuller spgs. har ikke fået nogle mail med kommentarer, hvorfor ved jeg ikke
det med blyant og papir kan jeg ikke bruge har ikke en scanner p.t.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-01-10 22:28

Citat
hej skulle til at anuller spgs. har ikke fået nogle mail med kommentarer, hvorfor ved jeg ikke

Kandu.dk- var på et tidspunkt gået i udu, og der kom derfor ikke mail. Det er gået iorden nu.

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 02-02-10 09:28

Tak for svaret EXTERMINATOR.