/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Formatering
Fra : Nul7
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 29-01-10 13:53

Jeg har 2 seperate hardiske på min pc. et der virker som C: og det andet som E:

Kan jeg ricikere at formatere E: drevet når jeg ønsker at starte på en frisk (Vista)?

Hvad med dem begge?

Jeg har en Vista expres opgraderings cd.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-01-10 13:58

Ja, du kan formatere et drev for sig uden risiko for at det/de andet/andre bliver ødelagt.
Du skal bare være helt sikker på at du angiver det rigtige drevbogstav.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 13:59

Du kan sagtens formatere hvis du har et styresystem på det andet drev.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-01-10 13:59

Hovsa.... "for sig" skulle ikke have været med. Beklager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-10 13:59

Du kan IKKE formatere noget med en opgraderings CD - med mindre du også har "originalen"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 14:30

Jeg kan gå i stifinder, højreklikke på et drev og vælge formater. Og jeg kører XP pro.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-10 15:15

Citat
Jeg kan gå i stifinder, højreklikke på et drev og vælge formater

Prøv det på dit C-drev

Det jeg mente var at det ikke er muligt at ilægge en nyt system med en opgraderingsCd.... Der skal først installeres det der skal opgraderes....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 15:33

Vi er enige Refi

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-01-10 16:21

det du har er vist en vista der opgradere xp, og det sker der ikke noget ved dit drev e ved, den formatere heller ikke dit c drev, den ombygger bare din xp til vista, den sletter værken dukomenter programmer. eller noget, men mange af dine gamle programmer virker nok ikke mere. og dog. efter sp1 og alle opdateringer, jo måske.
god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-01-10 16:51

Mit problem er: at jeg på E: drevet har et par gamle Windows der fylder godt, jeg har også en masse programmer der også ligger på C: drevet.
Windowsmappen på C: drevet fylder i sig selv ca. 60 Gb. (60 Gb.) Hvorfor?

Jeg har forsøgt at starte min pc. op til fabrikstilstand med min recover DVD fra Vista til Xp. men det lykkes ikke, så tog jeg min opgradering CD. men Vista, og den kører. (underligt) I tilføj og fjern er der ikke installeret nogle programmer, selv om jeg har dobbelt så mange end jeg skal bruge.

Et meget, meget stort problem, der sætter mine evner på prøve.

Hej igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-01-10 00:56

Jeg tror du har så meget skidt og møg på din PC at du bare skal lægge din recoveryCD med Vista i drevet. Har du noget du absolut skal gemme, så brænd det ned på en DVD.
Du får ikke ryddet ordentligt op hvis du ikke sletter en masse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 08:54

Den recovery kan ikke bruges til noget med mindre du også har en XP-CD.....

Kan din maskine køre Vista kan den sikkert også køre Win7....

Så køb en HELT NY Win7 - læg den i maskinen - lad den formatere ALLE dine diske og installere sig selv....

Så er du kørende på en frisk....

Alt det andet er noget rod og vil KUN give problemer for alle andre end "nørder".....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-01-10 14:17

Refi, - jeg har tænkt på denne løsning med Win 7 , - skal jeg så formatere begge mine drev? Eller hvad synes du? Kan jeg klare mig med en OEM win 7 , jeg har hørt at de er billigere.

Du har ret i at det er noget forfærdeligt rod.

Hej og på gensyn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 14:55

Ja - en OEM kan gøre det....

Om du vil formatere begge drev ligger jo op til dig selv....

Min mening:

Gem det du vil gemme (dokumenter osv.)
Formater BEGGE drev men en Win7 (OEM eller ej)
Læg Win7 ind...
Læg dine programmer ind påny...

Så er du godt kørende igen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-10 14:56

Drivere - hvis de giver problemer - bør ligge på din recovery.... (hvis det er en recovery)

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-01-10 15:39

Tak Refi, jeg tror det rækker.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-01-10 15:47

Undskyld, lige en ting til: Vil det være en god idé at vælge en 64 bit, min pc. er en pentium 4
dobbeltkerne med 4Gb. ram. På min nye bærbar køre jeg med 64 bit win 7 og det fungere bare.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-10 16:06

Kort og godt NEJ.... (når du nu spørger )

Bliv ved de 32-bit....

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 31-01-10 21:51

Tak for svaret refi.