/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Spil Programmør
Fra : Rexonspix
Vist : 478 gange
200 point
Dato : 29-01-10 09:32

Hejsa!

Jeg er nu på mit sidste år på Gymnasiet, og vil gerne være spil programmør engang.
Dog synes jeg det er lidt svært at finde ud af, hvordan man bliver spil programmør i Danmark.

Det eneste jeg har kunne finde, er at tage Datalogi uddannelsen, og så tage spil programmør som en 2-årig kandidatuddannelse.

Er der virkelig ikke andre løsninger :/ ?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-01-10 09:38

og du tror det klares med et weekendkursus

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-01-10 09:38

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 9
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 16

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 29-01-10 09:40

Det er skam ikke det jeg siger.
Jeg leder efter en seriøs uddannelse som er fokuseret på spil programmering.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 29-01-10 11:13

Det kræver nok et datalogi uddannelse af en art efterfulgt af noget software udvikler...Men decideret spil programmør findes ikke det store af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-10 12:23

Du skal have en uddannelse fra DTU... jeg kan ikke lige nu hvad studieretningen hedder, men i hverttilfælde lærer man programmering på eletronikuddannelsen og elektrouddannelsen, men der er mange muligheder der

Prøv at surfe lidt rundt på deres hjemmeside

http://www.dtu.dk/Uddannelse/Diplomingenioer/Elektro.aspx

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 02-02-10 10:28

Tror ikke lige det er Elektroingeniør uddannelsen jeg skal på :) Jeg leder efter noget mere specifikt programmering, om det så er mere software programmering end spil programmering, så er det ihvertfald bedre, så må jeg jo selv lære derfra :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-10 13:15

Aaah nu ved jeg hvad det hedder

Game designer - selvfølgelig

Prøv at læse i det 3. øverste link (jeg har ikke selv læst det)

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=game+designer+uddannelse&meta=&aq=0&oq=game+designer