/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Primær/sekundær internetforbindelse
Fra : Desmersnaps
Vist : 696 gange
400 point
Dato : 29-01-10 02:08

Hej gruppe
Da jeg spiller en del poker på nettet er det vigtigt for mig ikke at miste internetforbindelsen i tide og utide, derfor har jeg anskaffet mig mobilt internet som sekundær forbindelse. På denne forbindelse er der en relativt lav forbrugsgrænse, og derfor vil jeg gerne have så lidt trafik via dette abonnement som muligt. Når jeg har begge forbindelser kørende samtidig virker det som om det er lidt forskelligt hvilken forbindelse der er i brug. Er der en indstilling i Windows 7 hvor man fx kan vælge en primær og en sekundær forbindelse? Så mit mobile abonnement kun bliver brugt når min faste forbindelse er nede? Eller evt. en nem og hurtig måde at skifte imellem dem på. Det tager altid lidt tid at starte det mobile ( måske 15-20 sek - det er for meget hvis man er ved at time ud med pocket rockets )

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-10 10:35

Du kan ikke indstille dine netværksforbindelser i primær og sekundær forbindelser. Din computer vil benytte den forbindelse som er mest stabil, ryder den forbindelse så vil den anden overtage, men der vil være et kort øjeblik hvor der ikke er nogen forbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-10 13:05

Når du køre på det almindelige netværk, køre du så trådløst eller via kabel?
Bruger du router?

For så kan problemet godt ligge her!

Pas på, for nogle af disse spillesider, har det med at lægge links ind i din registreringsdatabase, så de vil dukke op, når du starter maskinen igen.
Jeg har selv prøvet det, og måtte fjerne næsten 30 links, som dukkede op hver gang jeg tændte for maskinen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-01-10 15:14

@ webnoob: du er sq sjov en gang imellem, først siger du at det ikke findes for derefter at forklare hvordan det virker

@ Desmersnaps: indstillingen du leder efter findes ved at skrive "vis netværksforbindelser" i start
der har du dine forskellige netkort
dblt.klik på et kort du vil indstille --> egenskaber for tcp/ip v4 --> avanceret --> fjern hak i automatisk metrik --> angiv en værdi, f. eks 10 for dit lan, 20 for dit trådløse, 30 for dit mobile bredbånd.

Højere værdi = lavere prioritet

på den måde kan du være koblet på med alle tre ting på en gang og den vil automatisk benytte den næste i rækken hvis en af dem "falder ud"
Det er den måde vi også benytter til servere hvor vi har en alternativ kabelforbindelse i tilfælde af at hovedlinjen ryger sig en tur

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 04-02-10 14:49

@ Severino
Det er forskelligt. Som regel trådløst, sætter dog nogengange kabel i da det hjælper en lille smule på hastigheden. og ja, det er gennem en router

Mht. spillesiderne holder jeg mig til Pokerstars og Full Tilt poker, og har aldrig haft problemer med den slags

@ EXTERMINATOR
Det lyder rigtigt godt, men har desværre ikke hjulpet. Den kører stadig via begge, og det virker næsten som om den bruger dem samtidig - eller i hvert fald skifter hele tiden...

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 400 point
Dato : 04-02-10 22:50

Citat
Den kører stadig via begge, og det virker næsten som om den bruger dem samtidig - eller i hvert fald skifter hele tiden...

Hvis du ellers har husket at sætte den manuelt for alle kortene vil den altid prøve at komme igennem på den der koster mindst (den du gav den laveste værdi)

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 08-02-10 22:53

Hmmm. Nu har jeg sat den til manuelt igen, så må vi se om det virker En anden ting: når begge forbindelser (altså den trådløse, og den kablede) kører, koster det mig 5 mbit på hastigheden. Altså den kører med det trådløses hastighed. Hvis jeg så lukker det trådløse ned og kun har netkablet i stiger den med 5 mbit igen. Så det kunne godt lyde som om den trådløse prioriteres højest, selvom den kablede er 5 mbit hurtigere. Det er bare underligt, for den står jo til automatisk.... og lige endnu et spørgsmål: når jeg afbryder forbindelsen til det trådløse, forsvinder ikonet i proceslinjen man bruger til at vælge netværk. Hvordan får man det til altid at være vist? (det er Windows 7)

Jeg ved godt jeg presser flere spørgsmål ind end der var fra start, så har lagt 200 points til

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-02-10 00:51

Nå nu har jeg kørt med det et stykke tid, og det ser alligevel ud til prioriteringen virker Tak for svaret EXTERMINATOR (og alle andre)