/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HP bærebare med Vista!
Fra : axelbjarne
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 28-01-10 22:13

Så har jeg et problem med en HP bærbare med Vista, hvor der intet lys er i skærmen? Og hvad kan det skyldes. Normalt vil der være blå skærm - men her forbliver den sort.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-10 22:36

Hvis der slet ikke er liv i den skærm, så er den kaput.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-01-10 22:42

Har du prøvet at sætte en ekstern skærm til?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-01-10 22:48

Det kan være fordi den er sat til at kun at vise på extern skærm. På vores HP bærbare skifter man ved at trykke FN+F4

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-01-10 04:19

Hvad er FN?

Og den har kørt med extern skærm.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-01-10 06:01

Har prøvet med FN+F4 tasten, men ingen resultat. Har også prøvet at tage batteriet ud i en halv time - heller ikke det hjalp. Så det mest sandsynlige er vist, at skærmen er kaput...virker godt nok med extern skærm.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-01-10 10:02

Tyder på backlight, der er defekt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-01-10 15:29

som peet49 siger sikkert backlight der er stået af, ret nemt at fejlsøge: tænd maskinen prøv at betragte skærmen fra forskellige vinkler, hvis du kan se billedet så er det backlight der er færdig, hvis skærmen kun er sort er der noget andet galt.

er du sikker på at din skifter output på fn+f4?

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-01-10 08:36

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-10 12:45

Selv tak og god weekend.