/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Concorde lukker ned
Fra : gm9
Vist : 1509 gange
200 point
Dato : 28-01-10 17:29

c5 stopper under Komprimering
Jeg bruger C5 udg. 1.71.1
Er ved at lave årsafslutning.

Når jeg er i Periodisk - Oprydning - Komprimer posteringer og har trykket OK går der et lille stykke tid og en fejlmeddelelse

"C5W32 EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager fejler"

Når jeg trykker OK til dette lukker C5 ned. Hvad sker der? og hvad skal jeg gøre?.

Hilsen

GM9

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 29-01-10 06:51

Jeg kan ikke løse dit problem. Jeg har aldrig haft problemer med C5. Jeg har heller ikke brugt den funktion som hedder komprimere data. Jeg kører 2 forskellige regnskaber på C5.
Prøv evt. et forum, hvor der er specialister eller ring til Microsoft. Man kan normalt få hjælp, når man har regristreret sit program.

http://www.microsoft.com/danmark/modtaginfo/community/default.mspx?dg=microsoft.public.dk.c5&lang=da&cr=DK&r=fb10d99f-5b61-4a3b-9356-c42680a08bef

Lav en kopi af dine data inden du begynder på sådan en komprimering.

hawaii7

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-01-10 10:34

Du kunne starte med at checke datastruktur og relationer. Kør reindex. Multioversæt.
Version 1.70 er i øvrigt ret fejlbehæftet, så en opdatering ville ikke skade - der er kommet 7 store opdateringer siden version 1.70.

Kommentar
Fra : Titan42

Dato : 08-04-10 13:58

Maria har fuldstændig ret i at version 1.7 har mange fejl, men til gengæld er version 1.8 med service packs rigtig god, så du burde nok opgradere til denne version. (Version 1.71.1 burde indeholde rettelse til de fleste af fejlene til den første version 1.7)

Udover reindex og multioversæt, kunne du prøve at køre Check og Check/Fix efter behov, desuden kunne du køre et modul check.

Multioversættelsen giver sådan set kun mening hvis du har fået lavet tilretninger og vil vise dig evt. fejl i de tilrettede program filer. Dog kan der også findes fejl som er opstået ved indlæsning af service packs (hotfix), hvis der ikke er kørt en fuld multioversættelse efter disse med efterfølgende kontrol.