/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
systemdatabase
Fra : Dieter
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 28-01-10 15:06

Hej,
Findes der et program der GRATIS kan scanne OG REPARERE en systemdatabase ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-10 15:18

Snakker du om registreringsdatabasen i Windows? Så er der ikke noget der kan reparere den, kun en geninstallation. Eller hvis man har lavet en kopi inden man pillede. Så klikker man bare på kopien og så reparerer den sig selv.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-01-10 15:31

Hvad så med alle de programmer der tilbydes til at rparere databesen ?
Duer de da ikke ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-01-10 15:48

programmer der tilbyder at scanne og reparere registreringsdatabasen virker kun hvis registreringsdatabasen ikke er ødelagt.

dvs at de kan scanne og finde fejl og glemte nøgler, sådan da, for der er en hvis mængde gætteri involveret.
netop af samme grund holdt microsoft op med at uddele et program til oprydning af registreringsdatabasen (scanreg ?!?!?!?)

det kan IKKE betale sig at købe noget program der kan det, det er ganske enkelt ikke pengene værd.

bla. kan ccleaner gøre det og det er et gratis program

når du roder rundt i registreringsdatabasen er der en risiko for at det går galt og så er det en geninstallation der skal til.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-01-10 15:55

Hej exterminator,
fint svar. Jeg har heller ikke råd til at købe et program !
Og jeg har ikke rodet i databasen- kan beherske mig - *S*

Men jeg har et tegneprogram, som driller, selv om jeg har geninstalleret det. ( Adobe PhotodeLuxe Business Edition).

Men er ved at scanne PC´en. Scanningsproogrammet har fundet vira !!!

Når det program er færdig kan jeg prøve at køre: ccleaner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-10 22:32

Du skal vide en ting, pil aldrig i registreringsdatabasen før du har lavet en kopi og lagt den på et andet drev. For laver du fejl i registreringsdatabasen, så duer din maskine ikke mere. Din redning er IKKE at slukke for maskinen, men dobbeltklikke på kopien af databasen, så installerer den sig selv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-10 00:02

RIGTIGE MÆND TAGER IKKE BACK-UP
Men alligevel er det en god ide.
Som nævnt, så lav en back-up af din registreringsdatabase, og gør det når du har installeret andre nyttige programmer, så laver du en igen, o.s.v. o.s.v.

Der kan nemt samle sig andet smuds i denne database, hvilket du vil opdage, hvis der umotiveret dukker ting og sager op på skærmen, som diverse spilleside reklamer og piger i bare ingenting.
De vil typisk dukke op kort efter du har startet din PC.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 29-01-10 10:45

Hej,
hvordan tager man kopi af Reg.databesen.
Jeg ved ikke hvor den ligger !?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-10 13:06

Du kan tage en backup ved at åbne registreringseditoren, klik på Kør og skriv regedit tryk på Enter og marker Denne computer og klik på Filer og på Eksporter, vælg en mappe at gemme backup i