/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med avast 5.0
Fra : marc43
Vist : 1252 gange
100 point
Dato : 27-01-10 22:18

Nu får Avast 5.0 godt nok meget god kritik, men jeg får flere gange om dagen en popup med følgende tekst:

UNSECURED:

Avast has been stopped or is in an inconsistend state. Please restart the program to resume protecting your system.

Er der nogen, der har oplevet det samme? Jeg har kigget på support og FAQ på deres side, men jeg kunne ikke finde noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-10 22:25

Jeg havde ligende problem, jeg opdaterede fra microsoft, geninstallerede Avast 5, nu kører det

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-01-10 22:36

Jeg er også ved at geninstallere nu. Hvad opdaterede du fra MS?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-10 22:43

Du kan godt opleve småproblemer med MS opdateringer, de almindelige. Bare slet programmet der driller og installer det igen.

Når Microsoft laver opdateringer så kan de ikke tage hensyn til alle de forskellige programmer som folk har på deres PC. De venter simpelthen på at folk indberetter fejl og så retter de dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-10 23:46

Det hele, med sp3 og hvad dertil hører

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-01-10 23:59

Det er gjort og Avast er afinstalleret og geninstalleret. Stadig med samme fejl når jeg surfer på nettet.

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 28-01-10 22:12

Prøv at finde en tidligere installation af avast og installer så den. Der efter bruge du din firewall til at blokere forbindelsen til internettet, så den ikke updatere sig selv. Ved godt du ikke får en fuldt updateret anti-virus program, men bedre end ingenting.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-10 22:37

Prøv at kigge her
http://forum.avast.com/index.php?action=printpage;topic=53738.0

Citat
Had the same problem. I wound up uninstalling v5. Then download uninstaller to desktop.Get it here:http://www.avast.com/uninstall-utility.
Follow the instructions on the page(make sure to use safe mode as it says). After rebooting,download v5 again and install. There's maybe another way, but this worked for me on my netbook with XP sp3. As to the registration mentioned earler, it wouldn't let you do that either when you try to install over 4.8.

Citat
Okay I got this working.
I shut down Avast and then went to Control Panel - Add Remove programs - Avast and then selected Update.
After update I restarted Avast and then selected Fix now and Start Programs button and waited a couple of seconds.
Now program runs fine.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-01-10 23:03

Hej Klaudi!

Det var et godt bud og det så også lovende ud til først, men desværre skete det igen og en blue screen of death. Jeg har sendt sagen videre til deres support og de famler lidt i blinde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-10 08:26

Håber det lykkes, det kører ellers fint på min nu

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 30-01-10 21:05

Tak for svaret Klaudi.

Det hjalp godt nok ikke, men det var nok det bedste bud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-10 08:44

Det var så lidt, håber som sagt at det lykkes med at få det til at virke...