/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kan ikke sende PPS fil
Fra : Fattig
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 27-01-10 19:54

Jeg har fået tilsendt en PPS fil som jeg gerne vil sende videre. Men jeg får følgende meddelelse:
"Der opstår timeout under komunikation med server" fejlnr. 0800ccc19.

Har forsøgt at sende på 3 måder uden at det er lykkedes:
1. Som videre send
2. Gemt den på harddisken, og forsøgt at sende den ved hjælp af send til postmodtager
3. Oprettet mail og indsæt fil

Jeg forestillede mig at det kunne være at der også er lyd på filen, men jeg kan godt sende andre PPS filer med lyd på.
Så kunne det jo være pga. filens størelse, men jeg kan godt sende filer der er større.
(Den aktuelle fil fylder 1,17 MB)

Hvad kan forhindringen være???

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-01-10 21:20

det kunne meget vel være din antivirus der er problemet

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 27-01-10 22:04

EXTERMINATOR
det kunne meget vel være din antivirus der er problemet
Det er da en mulighed.
Har du et bud på hvordan jeg finder ud af om det er det der problemet.
Mit antivirusprogram er AVG

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-10 22:44

Kan du sende en almindelig mail til modtageren - det kunne jo tænkes, at det var et server problem hos modtageren!
Citat
Outlook and POP 3 Server Not Responding

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-746004.php

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-10 23:32

Citat
Mit antivirusprogram er AVG

forhåbentlig ikke avg free, den egner sig jo ikke til maskiner der er på nettet

Citat
Har du et bud på hvordan jeg finder ud af om det er det der problemet.

deaktiver avg mens du sender mailen.

@ IBM760:
Citat
det kunne jo tænkes, at det var et server problem hos modtageren!

det vil ikke give den fejl, det vil derimod returnere mailen, men du har lidt ret, hvis nu det ikke er en email adr Fattig prøver at sende til, så kan det også lave den slags fejl
hvis der f.eks ikke er noget @ i adr. (ja, der er faktisk folk der prøver at sende email til et domæne, med HTTP:// und den ganzen) eller hvis der har sneget sig et mellemrum ind

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 28-01-10 06:10

Det er korrekt mail adresse der forsøges sendt til, jeg har også forsøgt at sende til mig selv uden at det lykkedes.
Jeg vil forsøge det med at slå antivirus fra når jeg kommer hjem i eftermiddag.

(Antivirus program er AVG free, det har jeg brugt i mange år, har godt nok læst kritikken ker på Kandu. Men det er jo en helt anden historie).

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 01-02-10 22:07

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Problemet har nu løst sig, spørg mig ikke hvordan.
Så spørgsmålet lukkes her og tak for din hjælp.