/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk mellem stationær og bærbar
Fra : rhv_82
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 27-01-10 14:59

Hej Kandu,

Jeg ønsker at lave et netværk mellem min bærbare PC som kører på det trådløse net og min stationære PC som er forbundet med et fast kabel.

Styresystem:
Bærbar - WinXP Prof.
Stationær - Windows 7 - ultimate edition.

Tanken er at jeg vil bruge den stationære som en slags server hvorfra jeg kan se billeder og hente/gemme filer via den bærbare.

Nogle der kan hjælpe?

/Rasmus

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-01-10 15:49

i Windows 7:
der er faktisk en ret go hjælp at hente hvis du går ind i start og trykker på hjælp og support og skriver netværk mellem forskellige computter i søgefeltet

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 27-01-10 18:37

På din bærbare deler du blot de mapper - feks Musikmappen) som du vil have adgang til fra den bærbare (højreclick og vælg "del på netværket" mener jeg det hedder.

Når du så starter din bærbare finder du blot din anden PC under "Netværk"

Dog skal selve netværket lige sættes op først. Går dette på din bærbare PC, følg guiden!