/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word 97
Fra : keniel
Vist : 376 gange
120 point
Dato : 27-04-03 12:19

Hver gang jeg forsøger at åbne word, popper en rude op, hvor der står, at jeg ikke har hukommelse eller diskplads nok.
Jeg har installeret mere ram (256 i alt) og har over 10 G ledig diskplads. Hvor går jeg ind og retter til det,
så jeg kan bruge word.
Powerpoint, exel etc. fungerer fint uden problem.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 12:29

Hej

Jeg har været ude for noget lignende med nogle office-programmer, og jeg klarede det ved en reperation eller ny installation af det program der gav fejlen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-03 13:39

Hej keniel

På et tidspunkt havde jeg samme problem med Office 2000. Jeg gjorde som Bjarne skriver, afinstallerede programmet helt, kørte en "defragmentaring" og indlæste det påny. Siden har der ikke været nogen problemer.

Mvh Frank

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-04-03 14:14

Sæt din sidefil til min./max. 512 MB

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 28-04-03 12:22

Tak for fine svar. Jeg har prøvet at afinstallere, def. og inst. det hele igen. Samme problen.
Hvor finder jeg "sidefil min./max. 512 catbody??? Det er noget lignende jeg har ledt efter, men ikke fundet.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-04-03 13:38

I WinXP er proceduren denne: Højreklik på Denne Computer ->Egenskaber ->Fanebladet Avanceret ->Ydeevne/Indstillinger ->Avanceret ->Fanebladet avanceret -> Virtuel hukommelse ->skift og sæt max. og min. til det samme

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 28-04-03 15:10

Sorry catbody. Jeg har glemt at skrive, at jeg har WinME.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-04-03 15:16

Jeg mener det er noget af det samme. Prøv at bruge hjælp og søg på Virturel hukommelse eller Sidefil /Swapfile

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-04-03 15:17

Stavefejl: Virturel SKAL VÆRE Virtuel

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 15:17

jeg kan ikke lige huske hvordan man indstiller i Windows ME men mener det er via kontrolpanal og system

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 120 point
Dato : 28-04-03 17:42

Startknappen/Indstilliger/Kontrolpanel/System/Ydeevne/Virtuel hukommelse.
Her kan man selv sætte swapfilen til min. og max. 512 MB. Den vil så få et fast område på harddisken.
God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : keniel

Dato : 03-06-03 17:43

Tak for svaret per0702.

Jeg prøvede det og det fungerede, MEN efter et par dagen intensiv brug, skete det samme igen. Jeg prøvede derefter at installere et finsk-sproget Word (jeg bor i Finland), og nu fungerer det fuldstændigt. Nu har jeg kun problemet med program-sproget. Men det har jeg efterhånden vændet mig til. Tusind tak for din hjælp.