/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Eksport af biler.
Fra : JubazKan
Vist : 1660 gange
100 point
Dato : 27-01-10 08:12

Jeg har lagt mærke til at der er flere og flere som er begyndt at eksportere biler til udlandet. Hvad er fordelen ved det? Er der flere penge i det, eller er bilerne nemmere at komme af med?

Hvilke biler kan eksporteres? Biler som er registreret 1. gang i udlandet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-10 08:47

Citat
Jeg har lagt mærke til at der er flere og flere som er begyndt at eksportere biler til udlandet

Den observationssans må du vist uddybe

Citat
Hvilke biler kan eksporteres?

Alle

Mon ikke du blander IMPORT med export ?????

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 27-01-10 08:50

Forhandlere som private eksportere biler til udlandet for at sælge dem. Hvad forstår du ikke ved det refi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-10 08:54

Der er ikke noget jeg IKKE forstår.....

Udover du kommer med en påstand

Hvorfra har du der skulle værre flere og flere af dem.....

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 27-01-10 09:02

Har du kompetence indenfor området som mit spørgsmål omhandler, eller er du her bare for at irritere??

Folk som kender til eksport af biler, ville ikke være forvirret over mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-01-10 09:20

Det står noget om det her:http://forum.fpn.dk/forum_posts.asp?TID=182
alimak

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-01-10 11:01
Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-01-10 11:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-10 14:21

Der er da INTET nyt i det - sådan har det altid været.....

At der pludselig skulle være flere biler der exporteres står da ingen steder - det var det, det drejede sig om....

Det har ALTID været atraktivt for udenlandsdanskere at købe bilen i DK (uden moms og afgift) da DK får en stor fabriksrabat på nye biler grundet det ellers ville være umuligt at sælge dem i DK....

Men men men...

De fleste "mærkeforhandlere" har en aftale med hovedimportør at de IKKE må sælge biler på den måde og de der gør det bliver "smidt ud" som mærkeforhandler....

Så det foregår - men ikke mere end det har gjort de sidste 10-20-30-40 år....

Vi har selv købt Mercedes på den måde, men det var kun muligt da vi har bopæl i 2 lande....
(det er nemlig kun i DK man ikke kan bo 2 steder )

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-01-10 19:32

Der er måske lidt af en forklaring her:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1288401.ece

Hvor der står:
Det store svind efter nyregistreringerne skyldes, at bilerne er solgt som afgiftsfri valutabiler. Dvs. udlejningsbiler, som udlændinge bruger i en periode, og som for størstedelens vedkommende efterfølgende bliver re-eksporteret.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 23-02-10 23:48

Ja, alle biler kan eksporteres - endnu er staten ikke kommet med et eksportforbud Men det er ikke alle biler, der kan udløse eksportgodtgørelse (afgift). F eks. kan veteranbiler (over 35 år), der re-eksporteres, IKKE udløse tilbagebetaling af afgift.

Og selv om jeg ikke kan henvise til nogen specifik artikel, så er det korrekt at der er blevet eksporteret flere og flere biler fra DK. Jeg tror at fordelen er at man som sælger kan indhente i hvert fald en del af bilen pris i form af refunderet reg.afgift. Og reglerne er også skærpet i den senere tid; f eks gives der ingen godtgørelse, hvis bilens værdi er under et beløb omkring de 20.000...staten indså at folk begyndte at eksportere deres vrag!

Så har man en helt speciel bil, som også udlændinge kunne være interesseret i, så er det bare med at hive afgiften ud af den, og få den eksporteret.... dem er der dog ikke mange af i Danmark - netop pga selvsamme afgiftssystem...