/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internetadgang Windows 7
Fra : Headfarm
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 26-01-10 23:38

Jeg har netop opgraderet min ½ år gamle laptop fra Vista til Windows 7.

Jeg kan gå på internettet via trådløs netkort.

Jeg kan pinge router og tilgå andre computere via LAN, men kan ikke få internetforbindelse via LAN.

Er der nogen med gode ideer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:43

Iflg Klaudi (jeg har ikke fået afprøvet det)

Klik på Start> kontrolpanel,find og klik på netværks- og delingscenter i vinduet der åbner,finder du ude til venstre Rediger avancerede delingsindsitllinger, klik på det, og i vinduet der så åbner ruller du ned til bunden, under punktet Adgangskodebeskyttet deling, sættes der prik i Slå adgangsodebestykket deling fra, og så klikker du på Gem ændring

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 26-01-10 23:44

Hej Headfarm.
Prøv lige at deaktivere dit LANkort og derefter aktivere det igen. Det løser nogen gange problemet. En anden ting du kan prøve er at opdatere driveren til LAN kortet.Håber du kan bruge rådene til noget.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 23:47

Undskyld, min dvs "klaudis" vejledning var til LAN

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 27-01-10 00:19

Til begge svarere

Alle drivere blev opdateret fra udbyder i går, men for en sikkerheds skyld opdaterede jeg lige denne igen - uden ændring i resultatet.

Til Nordsted. Dit forslag er også afprøvet men uden gevinst. Men der er måske noget ved nogle af de indstillinger man "kører forbi".

Men hvordan laver man egentligt en forbindelse. Jeg synes kun jeg får muligheden for PPPoE hvor jeg efterfølgende skal give brugernavn og adgangskode overfor internetudbyder. Jeg vil bare koble op via LAN med statisk/dynamisk IP.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 27-01-10 00:25

Har lige fundet ud af, at DHCP ikke er aktiveret for LAN.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 27-01-10 12:51

Problemet er løst.

Det var routeropsætningen der var fejl ved.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-10 16:25

Du kunne godt få forbindelse alligevel, uden at aktivere DHCP, men det vil kræve lidt arbejde af dig, for så skulle du opsætte dine PC'er med en statisk lokal adresse i stedet.
Men DHCP er langt den nemmeste måde, her vil routeren jo gøre alt arbejdet.