/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office 2007
Fra : xteam
Vist : 559 gange
40 point
Dato : 26-01-10 17:30

Hvordan opsætter jeg i Word, så det er den samme skrifttype og størrelse siden starter med, hvergang jeg opretter et nyt dokument. Det er word 2007

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 17:43

Du går ind i-- formater--.. ænder til den ønskede skrifttype og størrelse og trykker ---ok

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-01-10 17:57

hva'for ænder? , undskyld, jeg ku' ikk' la' vær'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:03

He he ænder=ændrer selvfølgelig

Og formater finder du i toppen af siden

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 18:03

Nordsted1 Under hvilken fanebjælke i menulinjen ligger formater under.

PS: husk det Word 2007 og ikke 2003

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:08

Nu sidder jeg selv med en 2003, men mener altid at fanen - funktioner- er i toppen af et worddokument???

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 18:10

2007 er helt anderledes, kender udmærket 2003

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-10 18:13

Øv så kan jeg ikke længere huske 2007, jeg har ellers haft den

Så kan jeg desværre ikke hjælpe, men det er under formater -et eller andet sted

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:17

Du er på startside

Under skrift type er der en udvidelses icon
her kan du ændre på brødtekst og overskrifter osv osv.

Så går du ind på boksen standard og siger ja til dine ændringer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:20

Der er også et udvidelses icon på typografier

Her er der også diverse valg, for jeg er ikke helt klar over om det er det du mener

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:23

Citat
Du er på startside

Under skrift type er der en udvidelses icon
her kan du ændre på brødtekst og overskrifter osv osv.

Så går du ind på boksen standard og siger ja til dine ændringer

det her virker, jeg har lige afprøvet.
Jeg skiftede skrifttype og størrelse og gik i standard og sagde ja til ændringer

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 18:42

smuller54 - Dit svar er næsten rigtig, bortset fra at tekst størrelse ikke ændres ved at skifte. Standar er hvergang størrelse 11.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 18:51

Ikke her

Du starter med at skrive type og størrelse og går til udvidelses icon og vælger standard og siger ja til ændringer

er det den række følge ??

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 19:04

Skrifttype starter korrekt. Retter jeg så størrelse under skrifttype til 10 og derefter benyt som standard. Så starter nyt dok med størrelse 11 igen.

Ved ikke hvad jeg gør forkert.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 19:10

Når du kigger på standard, viser den så det du har bedt den om ??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 19:11

nej om igen - når du går ind på udvidelses iconet- inden du går til standard - viser den så str. 10 ?

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 19:13

ja

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 40 point
Dato : 26-01-10 19:15

nu har jeg prøvet at ændre min fra 12 til 10 og så klikket på standard og sagt ja
til ændringer og det gør ingen forskel- hver gang jeg nu vælger nyt tomt dokument, kommer den frem med den nye standard

Når du vælger nyt dokument- hvad gør du så ??

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 26-01-10 19:17

Tak for svaret smuller54. Nu lykkedes det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-01-10 19:21

puha- det var da dejligt, jeg blev helt svedt- for jeg ku´altså ellers ikke finde ud af hvad der ellers skulle være galt