/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
"Value for money"-kamera?:)
Fra : Grimstrup
Vist : 515 gange
98 point
Dato : 26-01-10 14:52

Jeg skal en tur til Australien i 6 måneder her om ca. 14 dage og skal i den forbindelse købe et digital kamera så jeg kan få taget nogle billeder af turen.

Jeg er klar til at betale op til ca. 2300 kr., men ville helst holde mig på ca. 1500 kr. eller under.

Hvor får jeg mest for mine penge når jeg skal ud og købe?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 26-01-10 14:52

hos en fotohandler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-10 14:54
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-01-10 14:57

bare det mig jeg bruger fujifilm finepix
men ved sony laver også nogle gode kamera

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-01-10 15:54

Har selv et Sony, men blev lidt skuffet. Det kunne en masse, men tager ikke lige så gode billeder som mit Canon Ixus fra 2004.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et Panasonic Lumix TZ7 til 2500 på nettet. Det bliver mit næste kamera. Det har fået kanon god kritik fra alle. Det er måske mange penge, men det har et indbygget HD kamera som man bare skifter til med en enkelt knap. Prøv at se nogle af film eksemplerne, der ligger på youtube.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-10 18:49

Jeg er tilfreds med mit Canon Ixus 950 som er med på vores ferier. Den bruger SD hukommelseskort som kan købes alle steder til en billig pris. Brug SDHC eller SDHS på 4 GB

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-10 19:34

Jeg er også mega glad for mit Canon, det er købt for kort tid siden i Bilka for 999,- kr. Det bruger batterier og SD kort. Batterierne holder rigtig længe.
Canon Power Shot A 2000 IS

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/powershot/PowerShot_A2000_IS/index.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-10 20:02

Citat
Hvor får jeg mest for mine penge når jeg skal ud og købe

Det gør du her, såfremt det skal være en dansk butik

http://www.kamerashop.dk/

Og jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på den side på et Canon Powershot SX 20 IS, det koster godt nok 2642 kroner og så skal du påregne at investere i større memorykort (skal du under alle omstændigheder til andre kamera).
Men med sådan et er du bare dækket ind med det mest alsidige kompakte digitalkamera på markedet.

Og det har den fordel, at det bruger almindelige batterier, så man ikke lige er afhængig af en stikkontakt for at oplade et indbygget batteri.

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX20_IS/index.asp

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 27-01-10 19:41

Jeg har kkig på sådan et Canon IXUS 100. Nogen der har erfaringer med det?