/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er dette korrekt?
Fra : KMH1990
Vist : 453 gange
29 point
Dato : 26-01-10 07:46

Det amerikanske sundhedssystem er kraftigt reguleret, hvilket er med til at presse prisen op.

Der er nogle krav til, hvad en sundhedsforsikring skal bestå af, f.eks. er det i nogle delstater et krav, at den skal give støtte til kunstig befrugtning. Det gør forsikringerne dyrere, når folk tvinges til at købe noget, som de måske ikke har brug for. Desuden betyder skattereglerne, at man kan trække udgifter til arbejdsgiverbetalte sundhedsforsikringer fra, men ikke for direkte betaling af sundhedsydelser.

Det betyder, at amerikanerne forsikrer sig mod en masse ting, som det ville give mere mening at betale for direkte.

Hvis indboforsikringer i Danmark også dækkede nye pærer, ville de også være ret dyre.

I parentes bemærket er der i øvrigt ikke noget galt med et system, hvor man bruger mange penge på sundhed. Pointen er bare, at man så også skal få bedre behandling.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 29 point
Dato : 26-01-10 10:57

Du har ret, men hvad er spørgsmålet? Eller det er måske en diskussion du lægger op til?

Godkendelse af svar
Fra : KMH1990

Dato : 26-01-10 18:24

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-10 19:21

Selv tak.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-01-10 16:56

Nu har jeg betalt 3 point for at læse tråden.... så vil jeg jeg den onde knuseme, kraftstjeleme, ind i hede hule helvede, fanden sku' helvede, også ha' lov til at svare.!!

Øhhhhhhh, hvad spurgte du egentligt om.? I Amerika kan man forsikre sig i mod alt.