/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
LAN-netværk
Fra : jhyden
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 27-04-03 12:04

Hvordan får jeg bedst 2 computere til at arbejde sammen i lokalt netværk?
Jeg har en router med fire indgange, tdc-oncable og et netkort i hver computer. Hvis der er nogen, som kan henvise til artikjler i tidsskrifter eller på nettet, vil det også være fint.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 27-04-03 12:06

kobel begge computere til Routeren, og søg efter den derefter under menuen "andre computere" Det skulle kunne hjælpe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-03 13:15

Det er bedst hvis comp. er medlem af samme gruppe eks. workgroup.
I win 2000 og XP skulle der gerne være et ikon på skrivebordet med to comp.
Er det win 98 - for så skal du lige indstallere netbeui som ligger på '98 cdrom.
Sig til hvis det er win 98 du kører med eller win 98 og 2000/XP
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-03 13:19

Hej

Som foreslået ovenover af pipzi, er det en måde; men desværre det er ikke sikkert, at du kan få forbindelse mellem PC'ere på denne måde. Jeg har læst af nogle af TDC routere har besvær med eller ikke kan køre almindelig netværk med eks.v. stifinder, når de sættes op på denne måde; men kun kan garantere, at man kan køre Internet fra tilknyttede PCére.

Nu har du jo ikke skrevet hvilken vers. af Windows du benytter; men TDC har medleveret trykte installationsvejledninger dog ikke til Windows XP men du kan se den her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=42589&dogtag=tdco-bb-fo

Endvidere henviser TDC til deres egen nyhedsgruppe "tele.internet.adsl" hvis man har problemer med opsætning m.v.

Via http://tdc.dk/ kan jeg endvidere henvise til konfiguration af router:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=36547&dogtag=tdco-40536

og her er henvisning til deres forskellige routere:
http://kundeservice.tdconline.dk/article.php?dogtag=tdco-40536

Jeg har flere gange tænkt på at anskaffe mig en router; men mit behov retfærdiggør ikke denne mere merudgift i anskaffelse og endvidere er mine lokale forbindelser mellem mine PC'ere OK.

D.v.s. at jeg har TDC kabelmodem forbundet til en PC fra denne PC har jeg endvidere en switz hvortil mine andre PC'ere er forbundet og de andre PC'ere har så forbindelse til Internettet via denne og via almindelig deling af Internet.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : jhyden

Dato : 12-05-03 00:27

Tak for svarene.
Beklager ventetiden.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-05-03 00:38

OK og selv tak

Håber, at du fik en god løsning!

Mvh
Bjarne