/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sorter post i G-Mail - Hvordan
Fra : PeterPeter
Vist : 3527 gange
50 point
Dato : 25-01-10 16:15

Hej hej

Jeg skal have ryddet op i min Gmail... Jeg vil gerne have slettet mang eaf de "store" mails (med de store vedhæftninger) - MEN - Hvordan sorterer man sin mails efter størrelse ??

Kan det overhovedet lade sig gøre ??

Tak - og fortsat god dag...

/Peter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 16:58

hvilket mailprogram eller er det på webmail?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-01-10 17:04

Gmail !! Google's mail program ... Webmail

/Peter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 17:15

Citat
Gmail !! Google's mail program ... Webmail

nu må du bestemme dig, enten henter du mail ned med et mailprogram eller også åbner du det på en hjemmeside

hvis du ligesom jeg henter det ned med livemail så klikker du på sorter efter dato og vælger størrelse
så sorterer den efter størrelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 17:22

Og nej du kan oprette alle de mapper du vil have, men du kan ikke sortere efter størrelse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 17:26

sludder granner01, det kan man da sagtens.
du kan sortere efter navn, størrelse,dato, vedhæftning, emne osv

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 17:43

Jamen hvis EXTERMINATOR mener der er en funktion i googlemail, som kan sortere efter størrelse - vil jeg da gerne vide det

ellers vi jeg indtil videre påstå, at du er påståelig

indtil andet er bevist altså

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 17:57

bevis: http://peecee.dk/upload/view/220309

som sagt, så gør jeg det i livemail, det virker fint til at sortere min gmail

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 18:07

ok- ja men - så må du undskylde, men jeg har kun gmail og jeg kan ikke gøre det derinde.

mvh Smuller

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 18:11

hvis du nu bruger en mailklient til din gmail, så kan du (+ en masse andre ting afhængig af hvilken mailklient du vælger at bruge)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 19:12

Man kan ikke i G-mail, jeg har lige forsøgt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 19:19

Citat
Man kan ikke i G-mail, jeg har lige forsøgt

netop, det var også det jeg erfarede. Men den kan altså lade sig gøre - hvis man gør som EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 19:23

Jeg fik sendt lidt for tidligt:

Det er "os" bare fordi man er nødt til at skrive med STORT hver gang men skal skrive exterminator

så får jeg trykket forkert når jeg skal gå tilbage.

Nå men det jeg ellers ville ha´skrevet var:
Jeg sorterer undervejs i gmail.

Jeg har oprettet nogle gode mapper til det jeg vil gemme og laver stjerne på dem som jeg ikke vil slette lige foreløbig, så er det nemt at overskue når der skal ryddes op.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 20:17

Smuller, jeg har gjort lige som dig, oprettet mapper og dem som absolut ikke skal slettes, de får en stjerne.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 25-01-10 22:48

At sortere emails i Gmail efter størrelse er på vej fra Google Labs.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 22:54

Citat
At sortere emails i Gmail efter størrelse er på vej fra Google Labs.

det går sq da meget fint med at sortere dem efter størrelse nu!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 23:19

Citat
det går sq da meget fint med at sortere dem efter størrelse nu!

sg´ da ikke hvis man ikke har din genvej

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 23:27

mon dog ikke flertallet har en mailklient, det eneste styresystem jeg lige kan komme i tanke om der bliver leveret UDEN er win7
og der er ideen jo at man selv henter den man vil have

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 23:30

Citat
mon dog ikke flertallet har en mailklient

aner ikke engang hvad det er, og har heller ikke spekuleret i den retning før du nævner det.

jeg er så glad for min gmail efter at jeg egentlig startede med ofir- som ikke havde plads til noget som helst.

så hvem flertallet er - det ved jeg ikke

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 23:37

Citat
aner ikke engang hvad det er

windows mail, live mail, outlook, outlook express, thunderbird, poppeeper, the bat ........

dette var nogen af de mere kendte, men der er mange andre

Jeg er også glad for min gmail, har aldrig oplevet problemer med den

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-01-10 23:42

nu ved jeg godt,at det er at misbruge denne tråd, men jeg er nødt til at spørge:

hvorfor har man brug for flere mailgrupper eller hvad der hedder ?
sorry PeterPeter

men det er bare for opklaringens skyld

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 23:52

ikke sikker på jeg forstår hvad du mener? "flere mailgrupper"
kan du prøve at omformulere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-10 00:09

Jeg har en Ofir mail, den har jeg i årevis opgivet på nettet hvis de ville have en mailadresse. Og i den kommer en del reklamemail. Den tømmes 1 gang om ugen hvis jeg husker det. Så har jeg G-mail, den er inaktiv i øjeblikket, og så en hotmail, den bliver bl.a. Kandu-breve sendt til.

Og så har jeg min hjemmemail.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-01-10 10:45

Hej Hej alle sammen..

Helt OK at I drøfter videre....

Har forstået, at man IKKE kan sortere post i Gmail mhb på størrelse af mails...
- og meget smart at sortere posten, stjernemarkere og lign. - men jeg har haft min Gmail i omkring 3 år, så det er lidt for sent nu

Spørgsmålet var egentlig, om man ikke kunne tilknytte "en kommando" når man "søgte" efter mails i Gmail ?? - Ligesom når man søge på Google - der kan man jo også skrive alle mulige kommandoer efter ens søgeord !!

Hvis i forstår ???

Der må da være en måde at gøre det på i Gmail ???

Nogen der kan hjælpe ???

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-01-10 10:49

Svar på det stillede spørgsmål.
Nej, i Gmail kan man ikke sortere efter størrelse, det nærmeste man kommer er at sortere efter vedhæftninger, men som tararam skriver, så er det på vej.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-01-10 10:53

Tak - Er det info I har fundet på nettet ??

Google Labs ?? Det kender jeg ikke til.....

Er der en tidshorisont ???

/PEter

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-01-10 11:31
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-01-10 13:39

Citat
Har forstået, at man IKKE kan sortere post i Gmail mhb på størrelse af mails...

JO DET KAN MAN GODT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
se evt mit tidligere screendump, der er det min gmail jeg har vist

det du ikke kan er at gøre det i webmail men hvis du gør det via en mailklient kan du sortere lige som du har lyst til uden problemer

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-01-10 13:51

OK - Jeg beklager...

Tror faktisk jeg har forstået dit budskab

Jeg anvender Gmail som Webmail og her kan man altså ikke sortere posten...
Øv...

Er der nogen der hører om det hos GoogleLabs - så giv et praj, jeg skal være den første til at teste det

Til Externimator: Grunden til jeg anvender Gmail er muilgheden for at tjecke post fra alle mulige browsere, alle mulige steder i verden !! Det kan jeg da ikke, når det er med en mailklient ??? Vel ??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-01-10 13:54

du kan da stadig bruge den som webmail, den ene udelukker jo ikke den anden, du kan jo også bare bruge en mailklient til at sortere med og så droppe den igen

se evt her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=75725

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-01-10 13:59

når jeg bruger min egen maskine bruger jeg en maiklient (livemail)til min gmail men hvis jeg er ude i byen bruger jeg webmail (stadig gmail)

gmail er en postudbyder
webmail/mailklient er måden du tilgår din post hos postudbyderen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-10 14:15

Skal det forstås sådan at man skal hente sine mails ned på sin computer med den mailklient og så sortere dem?

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-01-10 15:54

Ja - og efter at have sorteret dem kan man så uploade dem igen.... i Gmail ???

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-01-10 15:55

Mit var også et spørgsmål

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-10 22:50

Dette indlæg er ikke præcist men kun en grov forklaring af hvordan email virker, så bær over med diverse unøjagtigheder
Citat
Skal det forstås sådan at man skal hente sine mails ned på sin computer med den mailklient og så sortere dem?

både og, mails bliver på mailserveren og kan stadig tilgås via webmail.
hvis du sletter en mail slettes den direkte på serveren, det er ikke anderledes end alle andre mailsystemer.
Citat
og efter at have sorteret dem kan man så uploade dem igen....

ikke rigtig, det sker automatisk efterhånden du sorterer
mailklienten synkroniserer med postserveren hele tiden, lige som iexplore også gør det

Citat
i Gmail ???

du arbejder jo stadig i gmail, uanset om programmet du bruger hedder IExplore eller Outlook

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 24-03-10 20:48

Tak for svaret EXTERMINATOR.