/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installations-cd'er
Fra : prio
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 24-01-10 21:53

Da jeg købte en pc for nogle år siden, fik jeg en hel del installations-cd'er med i købet.

Da jeg købte en ny i sidste uge, fulgte der overhovedet ingen cd'er med.

Er det normalt, bruger man ikke det mere?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-10 22:00

ja, det meget normalt. så kan der oprettes en genoprettelses disk istedet, som du selv brænder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-10 22:07

Den software som du tidligere fik med den første PC, vil du sikkert kunne genfinde på den nye, hvor det sandsynligvis ligger på D drevet.
Brænd et par skiver, en hvor du laver en backup af dette d-drev, og en hvor du opretter en installations disk, så er du sikret, at have det hele. Så kan det ikke gå helt galt.

Ofte vil installationsdisken fylde væsentlig mere. På en bærebar med VISTA, måtte vi bruge to DVD'er.

I sådanne tilfælde, er det bedst at gå med både livrem og seler!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 23:03

Du bør undersøge om der er en mulighed for at gendanne computeren, jeg købte en "ny" demo computer der var ingen recovery partion og jeg klagede til leverandøren som henviste mig til producenten, så fik jeg en hel stak CDer med Windows og diverse drivere og programmer
nogle computeren kommer med en opfordring til dig om at brænde en gendannelses cd den første gang du starter, fik du sådan en opfordring?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-10 23:18

Jeg kunne godt finde på at gøre som o.v.n. - KLAG og sig der ikke var nogen gendannelse på den, så får du måske også skiverne. Det er nu rarest at have skiverne for alle tilfældes skyld.

De vil bare ikke af med dem, for de er bange for "GENBRUG"