/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning af kirkebog.
Fra : birteruth
Vist : 583 gange
300 point
Dato : 24-01-10 19:49

Kirkebog 1750-1813 opslag.56 Navnet Niels.Hvad hedder Moderen og Faderen Og hvad er de enten gårdmand eller smed. Da Niels Helst skal hedde Knudsen til efternavn.
MVH birteruth

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-10 20:11

Et sogn og et amt ville hjælpe gevaldigt

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-10 20:35

Jeg ser nu, at du har stillet spørgsmål tidligere i dag.

Hvis det stadig er Fræer Kirkebog, så hedder faderen Gregers Nielsen og moderen Anna Jensdatter.

Venlig hilsen Karen

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 310 point
Dato : 24-01-10 20:39

På opslag 59 den 16. august 1778 er der en Niels, hvis far hedder Knud Nielsen og moderen Maren Pedersdatter.

Måske det er ham du leder efter.

Vh Karen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-10 20:46

Jeg kan se, der står de kommer fra Sejelstrup (Sejlstrup), som ligger i Fræer sogn, ifølge stednavnedatabasen www.krabsen.dk.

Måske det kan hjælpe til at afgøre, om det er den rigtige Niels.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-01-10 22:13

Jeg bliver nød til at rette dig: Moderen hedder Maren Makrusdatter.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-10 22:26

birteruth : et hurtigt kig på Flash77's historik vil vise dig, at det er en "drilleprofil". Du kan derfor se bort fra hans indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : birteruth

Dato : 24-01-10 23:37

Tak for svaret karenD.

Ja jeg var vist lidt for hurtig med at skrive det andet spøgsmål,men godt der er nogle kvikke hoveder
iblandt jer.
Tak for det
MVH birteruth