/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Advarsel om Windows7 på USB
Fra : Eyvind
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 24-01-10 11:37

Citat
Sæt Windows7 på USB nøglen

Programmet virker fint og win 7 kommer også fint ind på en USB nøgle/memorystick/USB-drive

Men.............................Når der så startes op via USB bootvalg begynder den med at ville installere.
Jeg stoppede dog, da win 7 ikke skal ind og skubbe min gode gamle XP ud.

Hvad der sker hvis den åbnes i et kørende windows program turde jeg ikke afprøve.

Men måske er den god til at installere win 7 på computere uden CD/DV drev.

Er der andre som har afprøvet dette wintoflash program.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-01-10 11:54

Nej, døgnet har kun 24 timer, så der er ikke tid til at arbejde med windows 7.
Alle windows versioner kræver at du har god tid til at genstarte og geninstallerer.

hawaii7

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 24-01-10 11:57

Ja, det kunne jeg jo ikke vide, da jeg kom med det "Tip"

Ooobs ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 12:19

Hov hov - tippet er godt nok, og det er kun hvis man lader den få lov til at installere.

Men den kører desværre ikke Live, som mange andre gør.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 12:21

Jeg har ikke fatte evne til at forstå hvad i vil med et styresystem på en usb memory det er ok at overføre til usb memory og så installere fra den hvis man af en eller anden grund ikke kan eller vil bruge dvd drevet og det er vel også meningen med tippet- eller

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-10 12:37

http://www.kandu.dk/spg144280.aspx#1658165

Jeg har den holdning. Skriv et tip, som du selv har afprøvet. At kopiere fra en side og mene, at det er et godt tip, er ikke godt nok.

Prøv det først og skriv din egen mening.

Men som zorto selv skriver

Citat
Døm selv. Om det virker eller ej ?

Kan ikke selv afprøve det, da jeg ikke har sådan en Windows7 installations skive lige nu.

[/citat]
Håber nogen finder det brugbart.

Ellers må de jo selv om det ... I don´t care ...
[/citat]

Eyvind

Citat
Er der andre som har afprøvet dette wintoflash program.

Det har jeg ikke, jeg er tilfreds med den måde, min computer virker på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 13:10

Citat
Jeg har ikke fatte evne til at forstå hvad i vil med et styresystem på en usb memory

NÅ.......................

Citat
Det har jeg ikke, jeg er tilfreds med den måde, min computer virker på

Nå........................................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 13:23

Så installer dog det styresystem i stedet for bare NÅ

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 24-01-10 13:28

vil gerne følge denne tråd -- da jeg nu også ser et pontiale hvor en labtop ikke har drev og W7 er gået i total udu og alternativet er ny installation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 13:37

Har endnu aldrig set en komputer der kan køre Win7 UDEN DVD-drev...... (findes de)

Bortset fra de små minibooks - men de kan vel heller ikke køre systemet alligevel.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 13:53

Til fodboldkampe er de bedste "dommere" altid dem der sidder på tilskuerpladserne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 14:10

>>>>>> anuarak <<<<<
På mine bærbare laver jeg altid en backup af hele partitionen med Acronis.
Og lægger den ud på et eksternt drev.
Så er alle drivere og programmer samlet i en reserve mappe.
Jeg bruger så Acronis fra Hirens boot CD til at geninstallere.

Jeg har endnu ikke afprøvet denne udgave af Hirens boot CD
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

For så skulle det kunne lade sig gøre at genskabe en original installation.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 15:40

anuarak > jeg har nu afprøvet denne http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
Man skal lige holde øje med hvad man laver - men jeg har nu en Hiren's med Acronis boot USB
Man kan bl.a. lave og genskabe et image af partitionen med eks. C: styresystem

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-01-10 16:32

@ refi: http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_data_netbooks/netbooks
(kan maskinen køre xp kan den også køre 7)

@ Eyvind: jeg tror ikke jeg helt er med, du laver et flashdrev til at installere win7 men ønsker ikke at installere alligevel, hvorfor laver du det så?
eller sagt på en anden måde: hvad var spørgsmålet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 16:36

Det er jo også ALLE minibooks

Og med STARTER versionen af 7eren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 16:37

Citat
(kan maskinen køre xp kan den også køre 7)

Ja - miniudgaven

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 17:21

EXTERMINATOR >>>>>>>>>>>>>>>>
Citat
Eyvind: jeg tror ikke jeg helt er med, du laver et flashdrev til at installere win7 men ønsker ikke at installere alligevel, hvorfor laver du det så?
eller sagt på en anden måde: hvad var spørgsmålet?

Og her er så hvad spørgsmålet går ud på
Citat
Men måske er den god til at installere win 7 på computere uden CD/DV drev.

Spørgsmålet:
Citat
Er der andre som har afprøvet dette wintoflash program.

Jeg leger en del med USB-flashdrive hvor ubuntu er på, og helst med persistence mulighed.
Dog prøver jeg også flashdrive hvor XP er på
Jeg troede at win 7 kunne køre på dette USB drive i Live tilstand, men opdagede at den kun ville installere, og hvis andre prøvede det, kunne de nemt slette en installation.

Ps. Og så går jeg kun i banken med en USB pendrive med ubuntu, som ikke surfer på internettet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-01-10 17:25

nej refi, de fleste bliver bare leveret med starter udgaven, men de kan sagtens køre en fuld udgave af win7
det er et spørgsmål om pris, ikke performance

vi har skam en del netbooks der kører win 7 pro

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-01-10 17:37

Citat
Jeg troede at win 7 kunne køre på dette USB drive i Live tilstand, men opdagede at den kun ville installere, og hvis andre prøvede det, kunne de nemt slette en installation.

altså du brugte wintoflash, et program til at lave installationsmedier med og forventede at kunne køre win pe eller måske ovenikøbet at stå med en køreklar win7?

den går ikke, windos kan ikke køre live lige som ubuntu installationsmedierne kan, du er nødt til at installere win 7 på dit stick eller også lave en win pe på dit stick

jeg har ikke prøvet at installere på et usbstick så jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre, men win pe på et usbstick virker fint

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-01-10 17:40

Citat
Ps. Og så går jeg kun i banken med en USB pendrive med ubuntu, som ikke surfer på internettet

jeg jeg plejer nu at have TØJ på når jeg går i banken
det er sq for koldt at gå rundt kun iført et usbstick

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 18:01

Citat
det er sq for koldt at gå rundt kun iført et usbstick

Et nyt ord for mandens ......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 18:57

Tøsedrenge > så koldt er det jo heller ikke................................kun 1½ cm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 19:02

Memorystick - så kan den måske også huske hvor den har været...............og fortæller det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 19:32

Citat
Memorystick

Det må være for demente

Nå nu skal man jo ikke grine af sygdom

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 21:47

Tak for svaret ans. Super indlæg.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 27-01-10 12:18

Citat
Super indlæg

Enig !