/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
overvågningkamera i hjemmet
Fra : boyjsen
Vist : 713 gange
75 point
Dato : 24-01-10 11:26

Er der nogen der ved noget om overvågning i hjemmet ved hjælp af kamera eller andet . Optagelser skal kunne så på i 5-7 timer, og kunne gemmes, så man kan se dem næste dag.j Jeg skal bruge det i forbindelse med sygdom?
Ved ikke hvad man kan optage så længe på! Om det er noget der kun tager billeder hvis der er bevægelser i rummet?
Ville blive glad hvis nogen kan løse mit problem!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-10 11:41

brug et webcam og optag direkte på harddisken. det er meget normalt at gøre det sådan. brug evt en separat computer til det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-01-10 12:04

100% enig med trimare46... du kan læse mere om webcam(s) på f.eks
http://www.logitech.com/index.cfm/69/6053&cl=dk,da
den medfølgende software gør at du kan optage film, overvågning ved bevægelse, foto osv. osv.
Go' fornøjelse

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 24-01-10 13:22

Hej til trimare46 og ClAN. Tak for jeres indlæg, det vil jeg undersøge nærmere, har en ældre bærbar, køber så et Webcam, det var da værd at prøve, tak tak.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-01-10 13:45

"Ældre bærbar" - du skal selvfølgelig have en med rimelig størrelse harddisk, medmindre du anskaffer en udvendig HD, du tilslutter med et USB-kabel.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 24-01-10 16:47

Nu kommer det jo også lidt an på hvor mange penge du vil investere i overvågning, men et sådan ligende system som i det her link: http://www.jysksikringssalg.dk/komplet_videoovervÃ¥gningspakke_med_4_ir_dome_20m_farvekamera-p-66.html
har jeg monteret nogle gange bare med forskellige typer kamara, men hd boxen har altid være den samme og den kan optage i en uendelighed og den kan sættes til at optage når der er bevægelse.
Det er den optimale og nok også den dyreste vej...
Men der er flere pakker på denne her side, så kan du jo se hvad der findes på markedet, man kan jo altid se om der er en der laver det i sit lokal område så man er sikret en bedre service end hvis man køber det på nettet.......
Blot et lille indspark med det system som virker.....

Bassebo...

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 24-01-10 17:41

hej bassebo. Tak for dit indlæg, jeg prøver at hører mig lidt omkring. forsat god Weekend

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 26-01-10 11:44

hej boyjsen.
Nu skriver du at det er i forbindelse med sygdom, hvis det er andres færden du vil kontrolere, skal du gøre opmærksom på at der er vidio overvåget, hvis det skal bruges til noget.

Kommentar
Fra : boyjsen

Dato : 26-01-10 12:51

Hej kimpetersen. Tak for oplysningen, men det er til indendørs optagelser i forbindelse med søvn!
mvh.