/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Størrelse
Fra : kj
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 24-01-10 11:24

Jeg har sat en slavedisk i min ene PC, på 160GB, men i stifinder og "Denne Computer" kan jeg kun se den som 120 GB. PC'en er med XP proff. Når jeg vil formatere disken, får jeg meddelelse om at det ikke kan lade sig gøre.
Hvad gør jeg, eller også hvad gør jeg forkert, har aldrig været ude for problemet tidligere.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 24-01-10 11:41

Gå i diskhåndtering og håndter den der, der kan være flere partitioner på disken.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-10 11:41

Har du lagt service pack 3 ind.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-01-10 11:49

Der kun en partition, og og der er servicepack 3

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-01-10 12:21

Du kan ikke formatere den disk, du har OS på, det gør du under installationen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-01-10 13:10

Gå lige i Diskhåndtering og se hvad der kan være af partititoner på den. Og ganske som der blev nævnt så skal der en SP2 eller 3 til at kunne se diske over 120GB

Nu er den vel formateret i NTFS, for hvis den ikke er det, men derimod i FAT32 kan den heller ikke se så store partitioner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 13:53

Citat
Nu er den vel formateret i NTFS, for hvis den ikke er det, men derimod i FAT32 kan den heller ikke se så store partitioner.

Du "blander" vist noget sammen....

FAT32 kan køre med drev op til 2000 Gb (2TB)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-10 13:55

PS...

At du "kun" ser 120 Gb på en 160 Gb harddisk kan så skyldes at FAT32 bruger mindre klusters og derfor har større "spildplads"

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 24-01-10 14:38

Tak for svaret peet49. Det var en tanketorsk, det var en disk jeg tidligere havde installeret på en anden "fremmed PC", og der var 2 patitons på den, så i øjeblikket kører det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-01-10 17:15

Selv tak og god weekend.