/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
PS3 - Opsætning med ny HD
Fra : bigfool
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 23-01-10 18:44

Jeg har ikke selv en PlayStation, og er fuldtændig novice på det område, men forsøger herigennem at hjælpe min gode nabo.

Problemstilling:

På et tidspunkt "crashede" maskinen, hvilket gav sig udslag i nogle fejlmeldinger a la "filsystemet er smadret" og man skulle køre en eller anden kommando, som desværre ender med den oprindelige meddelelse - Desværre er der ikke taget backup af data m.m., men pyt med det. Maskinen kørte vist på dette tidspunkt med version 3.10 Da den originale harddisk kun er på 40 GB valgte naboen at købe en ny HD på 160 GB, som nu er isat maskinen. Seneste OS-version er 3.15, som er downloaded på en USB-disk, som vi naivt troede vi bare kunne overføre via den ene USB-indgang, men der blev vi snydt. Når maskinen er tændt kommer den bare med oplysning om at den vil fodres med en systemopdatering 3.10 eller nyere, og at man skal tilslutte et medie med denne fil, hvilket vi har forsøgt flere gange, men den kommer tilbage med at den ikke kunne finde noget, og så er vi jo lige vidt. Jeg har inde på Playstations hjemmeside, (forum), læst lidt om det at skifte harddisk og formatering af denne, (FAT32 / NTFS), men kan ikke umiddelbart læse mig til om dette har en afgørende betydning. Derudover er der jo også noget med firmaware-versionen. Derudover har vi også lagt 3.15 softwareversionen over på både en CD og en DVD, men den læser ikke noget fra drevet, og det virker som om, at vi har meget svært ved at kommunikere videre med PS3'eren. Vi har også prøvet at forbinde PS3'ere med en PC via USB-kabel, men PC'en kan ikke "se" PS3'eren.

Spørgsmål:

Som sagt er man ligeglad med fortiden og vil bare starte forfra med en ny HD, så hvad skal der til for at få lagt opdateret firmware over på PS3'eren samt seneste OS softwareversion (3.15) på den nye HD?

Beklager den lange smøre, men synes jeg var nød til at forklare "hvor vi står".

Hilsen Bigfool

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-01-10 11:21

Hej

Har du forsøgt at søge alle medier for at se indholdet på dit USB stick ?

Mvh Finn

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 24-01-10 11:24

Er ikke helt klar over Finn, hvad du mener?

Hilsen Bigfool

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-01-10 13:29

Hvis du kan navigere i menuen på ps3 og skal finde dit usb stick med os'et..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 24-01-10 13:47

Det er faktisk det, der er en af problemerne: Får på intet tidspunkt menuen frem - Kun disse fejlmeddelelser

Tænkte om der ikke er en "opskrift" på, hvordan man starter helt fra scratch (Indlæsning af soft- og firmware - Opsætning generelt)?

Bigfool

Annuller spørgsmålet
Fra : bigfool

Dato : 24-01-10 16:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål