/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Redigere HD film på PCèr
Fra : BL14
Vist : 1314 gange
100 point
Dato : 23-01-10 12:14

Hej
Hvor stor bærbar skal jeg købe hvis jeg skal bruge den til at redigere HD film fra mit cam. Eller skal jeg vælge en stationær pcèr istedet for at holde prisen nede. Jeg er træt af hvis det hakker når jeg ser HD film

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 12:30

Det er en rigtig god ide at købe en dejlig stor kraftig stationær med et 1 GB grafikkort, i stedet for at sidde og nørkle med en bærbar .

Det var bare lige det og god weekend .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 23-01-10 13:23

Hvis du absolut SKAL have en bærbar så køb den største du kan finde! At redigere HD video er en meget krævende opgave for de fleste PCere.

Hvis du vil spare lidt penge, så køb en stationær i stedet for. Det er noget billigere at få en computer med de rette specifikationer hvis den ikke skal være bærbar. Husk i øvrigt at din skærm skal kunne vise 1080 x 1920 pixel - altså full HD.

En mulighed kunne være denne: http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Stationære-pc'er/studio-xps-8100/pd.aspx?refid=studio-xps-8100&s=dhs&cs=dkdhs1

eller en bærbar som denne:

http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Bærbare-pc'er/laptop-alienware-m17x/pd.aspx?refid=laptop-alienware-m17x&s=dhs&cs=dkdhs1

læg mærke til prisforskellen!!! Den bærbare er godt 3 gange dyrere end den stationære!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 23-01-10 13:24

Hov... de links virker ikke... Men du kan vel se ud af URL'en hvilke jeg havde tænkt mig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-10 16:55

En ting er at redigere flm en anden at se dem.

Strengt taget behøver en computer ikke at kunne vise filmen uden at hakke for at man skal kunne redigere.
I praksis vil det dog være alt for uudholdeligt langsomt at redigere med et system som ikke kan vise filmen.

HD film egner sig ikke til compuerskærme, fordi de er så små at det er ligegyldigt om de er i HD.
For at udnytte HD skal du minimum have en 42¨ skærm, og ret tæt på.

Du skal have en hurtig processer i en statinær og kan ikke få for meget ram.
Under 4 GB duer ikke.