/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ram
Fra : kivi
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 23-01-10 11:31

jeg har en dell 5100 med 2 stk ram på 1gb stykket det er kingston ddr2 pc2 4300 hvad kan jeg sætte sammen med dem , der plads til 6 stk , det skulle gerne fungere så jeg får lidt mere fart på men det en jungel når man ser på udbudet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-10 11:53

Køb 2 nye 2GB - de koster ingen penge efterhånden.....

Og så risikerer du ikke de ikke kan arbejde sammen med andre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-10 11:55

PS....

Du får ikke mere "fart" på ved at montere flere RAM.... - det er i småtingsafdelingen....

Det er kun til meget krævende opgaver det vil betyde noget....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 12:36

Samtidig bør du også undersøge, hvor mange ram din pc kan håndtere, før du farer ud og køber dig fattig. Fx min halvgamle HP Pavillion kan højest klare 1 GB .

Det var bare lige det. Plus at den gode Refi som vanligt har ret i sine betragtninger. 2 GB er rigeligt til almindelig brug med en bærbar!

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-01-10 14:20

Citat
jeg har en dell 5100 med 2 stk ram på 1gb stykket det er kingston ddr2 pc2 4300 hvad kan jeg sætte sammen med dem , der plads til 6 stk , det skulle gerne fungere så jeg får lidt mere fart på men det en jungel når man ser på udbudet

Du får ikke en hurtiger maskine ved at montere flere ram i den, for med 2 gb er du godt kørende og sætter du flere ram i af en højre hastighed er det de gamle ram der bestemmer hastigheden på ram, så hvis du skal noget så skift alla ram ud til de hurtiste som maskinen kam køre med, det kan måske gi en lidt hurtiger maskine.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-10 14:37

kivi - jeg forstår ikke helt det du skriver
Citat
jeg har en dell 5100 med 2 stk ram på 1gb stykket det er kingston ddr2 pc2 4300 hvad kan jeg sætte sammen med dem , der plads til 6 stk

de 6 stk du nævner, er det beregnet til ram?

Er det ikke en bærbar pc du har?

For hvis det er tilfældet, kan den max, benytte 2 gb

Citat
Inspiron 5150
The Dell Inspiron 5150 was released on June 11, 2003 as a desktop replacement, weighing over 7.5 pounds. It was purported to be the high end version of inspiron 5100 and designed to support the Mobile Intel Pentium 4 processor upto 3.2Ghz, a high performance mobile processor architecture at the time, that first supported Intel Hyper-threading technology. The hyper-threading features of the processor were available only if the system board came with supporting firmware. Hyper-threading support had to be chosen at time of purchase and could not be enabled later by BIOS upgrades even though the processor supported it. The wireless networking was based on a closed broadcom chipset BCM4306.

The laptop was infamous for a huge number of design failures, overheating, battery failures, connector loosening, motherboard failures. The owners of Dell Inspiron 5150 initiated a class action lawsuit on Dell resulting in Lundell_Settlement . On December 4, 2006 the United States District Court for the Northern District of California granted final approval to the settlement granting relief to the owners of Dell Inspiron 5150.

Processors: Mobile Intel Pentium 4 (2.4, 2.6, 2.8, 3.06, 3.2 Ghz)
Memory: 2 sodimm slots, basic model came with 256Mb RAM, expandable upto a maximum of 2Gb PC333 SDRAM, 1Gb in each slot.
Chipset: Intel 852 PM chipset, which supported a 333Mhz system bus
Graphics Processor: 4x AGP ATI Mobility Radeon 9000/Nvidia Geforce Fx5200 go which came with 32 or 64 Mb DDR RAM
LCD Display: 15.4 inch 1400x1050 SXGA+
Hard Drive: 1 bay with more than 20GB 4200/5400rpm Ultra-ATA/100 44 pin IDE ATA/EIDE/ATAPI
Optical Drive: CDRW (40x R,24x W,10x RW)
Sound: 18bit AC97 sigmatel 9750
Battery: 6 cell 4400mah Lithium Ion battery
Wi-Fi Card: mini-PCI slot with dell true-mobile 802.11b/g 1350
I/O Ports: 1 IEEE 1394 Firewire, 2 hi-speed USB, 1 external VGA, 1 S-video, 1 compact flash slot, 1 fast ethernet, 1 headphone jack, 1 microphone jack, and 1 power adapter port.

Ref.: http://en.wikipedia.org/wiki/Dell_Inspiron#Inspiron_6000 - lidt nede på siden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-10 22:13

Prøv lige og gi' mig service taget så slår jeg lige din computer op i dell systemet og ser hvad hastighed du max kan bruge og hvor mange?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-01-10 08:47

hv9ztij 38896538311 stationær

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-10 12:57

Dit dell system kan køre 400 Mhz og 533 Mhz DDR2 SDram. Der er 4 slots på dit bundkort og Dimension 5100 kan køre med max 4 Gb ram.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 24-01-10 12:59

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-01-10 13:05

det var så lidt.