/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af en god bærbar
Fra : shazrd
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 22-01-10 23:17

Hej alle, jeg har længe gået og kigget efter en bærbar men kan ikke helt funde ud af hvilken en jeg skal vælge. Har ca 5000kr at gøre godt med... skal ikke bruge den til spil men måske film og net søgning og tekst behandling, BT nødvendigt og tråløs. Har fået tilbudt en Dell med følgende inhold:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T6600 (2.2GHz, 800MHz, 2MB)
Original Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Dansk
17,3" WLED-skærm med HD+ (1600 x 900) og TrueLife™
Intel Integrated GMA 4500MHD
4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 800 MHz [2 x 2048 MB]
320 GB Serial ATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
McAfee® Security Centre - 15 måneders beskyttelse - Dansk
Bluetooth

Kan ikke forstå halvdelen af det der står, er der nogen der ved om jeg kan finde en billigere eller er dette billigt med indholdet???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-01-10 23:23

http://viewer.zmags.com/publication/6777eae9#/6777eae9/1 Se denne Packard Bell fra Bilka. Lidt mindre skærm, men større HD, flere ram, og efter min ringe mening bedre. Og så kun til ca. 4.000 kr.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-01-10 23:26

http://viewer.zmags.com/publication/9c5da72a#/9c5da72a/1

Og så er der lige denne Acer. Også fra Bilka

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-01-10 23:31

http://viewer.zmags.com/publication/9c5da72a#/9c5da72a/34

Og endnu en lidt dyrere Acer fra Bilka (denne ville jeg nok kunne finde på at købe, hvis jeg skulle forny i morgen og havde 5000 kr

Og så skal jeg nok stoppe nu, men held med at finde en ny pc, der passer til dine behov . Og god weekend .

Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 22-01-10 23:34

hvad med det indhold der er i er det godt for en Dell eller er det navnet jeg betaler for. Acer er det en god PC'er

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 35 point
Dato : 22-01-10 23:49

Det er meget beskedne krav du stiller, alle (næsten) bærbare kan opfylde dine ønsker, du nævner film og her kommer valget af grafik kort ind, her kan du læse lidt om det grafik kort som er i den Dell som du ser på: http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820 som du ser så kan den sagtens bruges til at vise film på, og skulle du blive en spillefugl så kan du bruge den til de nyeste spil som er udvikle lige nu, det er en tip top bærbar og den er lidt fremtids sikret, hvis man overhovedet kan fremtids sikre en computer, den Dell kan du sandsynligvis bruge i 3-5 år uden opgradering af betydning

Godkendelse af svar
Fra : shazrd

Dato : 22-01-10 23:53

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:05

Citat
... skal ikke bruge den til spil men måske film og net søgning og tekst behandling, BT nødvendigt og tråløs.
Jamen så held med "spillemaskinen" .

Forøvrigt har Dell-pc-er ikke samme gode ry som Acer

Mvh Chris

Ps! Dette indlæg er bare lidt dril .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 00:07

Så må jeg vel sige tak for 1 stjerne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:11

Jeg håber da, at shazrd ikke har forstået det med stjernerne, da du sq har fortjent alle 5. Og det mener jeg, på trods af vores tidligere skærsmysler .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 00:14

Standard valget er 3 stjerner så der er bevidst flyttet på antallet, måske til den forkerte side som du så optimistisk skiver god weekend

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:17

Og god weekend til dig o.v.n. Forøvrigt ser jeg frem til, at du godkender min undskyldning

Mch Chris

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-10 00:18

nej nej nej er det bedste

hr ovn put du bare dell ind iden så vi andre er fri (husk at skrue op på fuld blus i den o v n)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 00:24

Hvis du får en bedre nattesøvn af det, så ok undskyldning modtaget og accepteret, men jeg glemmer aldrig din snusen rundt og offentliggørelse af private oplysninger

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 00:28

Citat
Så må jeg vel sige tak for 1 stjerne

FED HUMOR o.v.n.

Tak er kun et fattigt ord

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-10 00:30

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis du får en bedre nattesøvn af det, så ok undskyldning modtaget og accepteret, men jeg glemmer aldrig din snusen rundt og offentliggørelse af private oplysninger

jeg vil gerne vie hvem du hentyder til hvis det var det (husk at skrue op på fuld blus i den o v n)
så må du meget undskylde det var kun for sjov.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:32

Citat
men jeg glemmer aldrig din snusen rundt og offentliggørelse af private oplysninger
Det kan jeg godt forstå, men det var KUN på "Hannes" hjemmeside og ikke ved intens søgning på nettet, jeg tilfældigt så det navn. Og jeg brugte det blot for at drille dig. Og havde du dog bare reageret ved at fortælle mig, at det var et helt forkert gæt, havde den ikke været længere. Så ville jeg ha forstået dit "hint", og vi kunne ha fortsat med det godmodige drilleri og i den ellers altid gode Kandu-ånd.

Sjejsse at det gik som det gjorde

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:33

ultra2

Det er o.v.n. og mig imellem .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 00:41

Undskyld Ultra2 det er tilfældig at du fik sendt et indlæg mens jeg skrev, det har intet med dig at gøre, men forøvrig en sjov begyndelse i dit indlæg
Citat
nej nej nej er det bedste
jeg sidder og tænker at et ord eller flere må være faldet ud undervejs til cyperspace

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-01-10 00:41

heller22 ok det forstår jeg men burde i så ikke kører det lidt mere privat det kommer jo ikke vi andre ved

for mig er det et program hjælp til selvhjælp og ikke program hjælp til det ene fjols fra det andet

vi andre står jo uforstående over for problemet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-01-10 00:46

Citat
men burde i så ikke kører det lidt mere privat
Helt rigtigt. Men spørgsmålet er jo sluttet af. Jeg blev bare nostalgisk, og ønskede visse gode gamle tider tilbage med seriøse kommentarer, lidt godmodig dril mm. både med o.v.n. og sq også Pia fra Bloksbjerg .

Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 24-01-10 21:46

Okey alle sammen nu tager vi den lige med ro. De bærbar og tilbud er ude nu desværre for mig... tilbud for kommende uge er kommet og jeg kan ikke finde ud af hvilken en jeg skal vælge ???? HJÆLP....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 23:51

En ny uge er begyndt og nye tilbud er kommet, blandt andre denne HP fra Bilka:
http://viewer.zmags.com/publication/810180bd#/810180bd/34
den ville jeg vælge hvis jeg skulle ny bærbar for 5000 kroner

Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 25-01-10 16:52

kan kan ikke få den billigere i Elgiaganten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-10 01:54

El-Giganten har ikke mindre end 21 bærbare computere i den prisklasse du spørger om: http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_laptop/barbar?CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&group_2=price_is_4000+-+4999 så er det jo bare at vælge en ud de koster altså at få en med stor skærm så der er intet at spare sammenlignet med den fra Bilka, kan du nøjes med mindre end 17" skærm så kan du spare omkring 500 kroner, men sørg nu for at vælge en med Windows 7, ikke Vista den er simpelhen for langsom til at de fleste bærbare kan trække den