/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Tilbud fra flyttemænd.
Fra : heidima
Vist : 816 gange
50 point
Dato : 21-01-10 23:03

Den anden dag gav I mig en masse gode links og idéer til, hvem jeg kunne kontakte i forbindelse med min flytning til Sverige.

Jeg har nu fået flere forskellige tilbudt og beløbet lyder på alt fra kr.33.000 til 4.000

Nu sidder jeg så og er enormt fristet til at tage det firma som er næst billigst (deres bud er 6900). De har en hjemmeside og det lyder rigtig godt. Men der har jo været historier i medierne om flyttefirmaer der pludselig har skjulte gebyrer, når de så skal aflevere møblerne.

Det jeg så gerne vil høre er, om der er nogen herinde, som har benyttet Tryg Flytning,Sluseholmen i Kbh eller en flyttemand ved navn Benny Pedersen i Bagsværd?

De tilbud jeg har fået er inkluderet 2 mand og efter hvad de skriver alt....

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:09

Lidt info om det første firma :

http://www.spredrygtet.dk/?r_id=819#r932

Kan selvfølgelig være et enestående tilfælde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 23:11

Et skriftligt tilbud er bindende

Ellers må du skrive til dem igen,(evt. sammen med bestillingen på at de skal udfører jobbet) og få bekræftet at det er det endelige beløb

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:14

Dahab:Tja...Det lyder jo ikke dårligt..Det ser da ud som om, at de lover, hvad de holder...

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:17

Hmm, det er det forkerte link kan jeg se, underligt !

Men prøv at skrive flytning i søge feltet derinde, så kommer der lidt om tryg flytning, og det er ikke positiv læsning.

http://www.spredrygtet.dk/?r_id=819#r932

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:17

Dahab...og så så jeg lige, at de jo er i parantes og at de pludselig hævede prisen..Det er jo ikke godt..

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:18

Ja, tror ikke de er helt fine

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 23:20

Har du prøvet at snakke med dem jeg linkede til ??
http://www.ob-flytning.dk/

Der bliver du IKKE snydt.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:21

Her er hvad der står i det link jeg skrev som åbenbart ikke vil som jeg vil :

Trygflytning; værre end amatøragtig (troværdighed: 100%)
Af Rasmus, 29 år, Silkeborg - skrevet d. 8. januar 2010 14:12:17
Firmaet var et blandt mange fra flyttetilbud.dk. Flyttefolkene ankom for det første 1½ time for sent, til trods for at fraflytningsadressen kun lå 15 min køreafstand fra firmaadressen. De ankom i en lastbil som er for lille, til trods for at den ene af flyttemændene tidligere havde været på adressen for at vurdere behovet.

Det var meget svært at kommunikere med flyttemændene for den ene af flyttemændene var afrikaner og kunne kun tale engelsk. Den anden var mulig iraker og talte dårligt dansk.

Flyttemændene ville inden afgang fra fraflytningsadressen have 500 kr. i forskud, som de forklarede, var til mad til turen. Ligeledes forlangte de, at jeg underskrev et papir, hvor det fremgik, at flytningen var foregået uden skader på indboet.

Under flytningen glemte firmaet at pakke tingene ind, som lovet, og ydermere anvendte de tæpper som indpakning, selvom tæpperne var fyldt med sandkorn. Dette kunne vi konstatere under udpakningen, hvor 2 bordplader var ridset til ukendelighed. Årsagen til sandet på indpakningstæpperne var tilsyneladende, at de bare smed tæpperne på jorden under udpakningen og så åbenbart ikke rengjorde dem inden næste brug.
Derudover var der olie-fingre på alle vores møbler – specielt slemt på vores hvide læderstole – som skyldes flyttemændenes beskidte engangshandsker.

Ved indsendelse af erstatningskrav på 5249 kr. vedkendte de sig erstatningskravet både per tlf. og per e-mail, men på trods af mere end 20 telefonsamtaler og ligeså mange emails, har vi stadig ikke modtaget pengene.

I mellemtiden har firmaet fået ny adresse. Og chefen – den ene af flyttemændene – har aldrig tid til at tale med os når vi nævner ordet ”erstatning”.

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-10 23:21

Og fra samme side :

Utroligt dårligt flyttefirma (troværdighed: 100%)
Af super4217, 32 år, Frederiksberg - skrevet d. 2. juni 2009 13:05:02
OBS: Ved søgning på internettet kan man finde andre familier der ligeledes har oplevet dette som et dårligt flyttefirma.

Under en flytteopgave, hvor firmaet var et blandt mange fra flyttetilbud.dk, var trygflytning på banen med tre forskellige tilbud på samme flytning ene og alene fordi de ikke havde styr på deres dokumenter.
Under flytningen glemmer firmaet at pakke tingene ind, som lovet, og ydermere anvender de flere af vores møbler som rambuk på blandt andet vores opgang (jf. vidner i opgangen) samt på vores væg (der blev hakket et hjørne af) og vores gulv.

Det der tog mest skade var vores lædersofa der blev forsøgt båret af en enkelt flyttemand og havde farverester efter tapetet i opgangen på flere af hjørnerne.

Firmaet er kørt af en eller flere amatører hvorfor de selvsagt nægter alt.

En skam at skalaen kun går til minus tre og ikke går til "udvisning til Irak" hvilket nok var mere passende.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:22

Hej Pia Jeg har kontaktet dem og de er alt for dyre i forhold til det jeg skal have flyttet. Det kan bedre svare sig for mig at købe nye møbler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 23:24

Øv øv.
Ja så viste jeg godt hvad jeg valgte.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:25

Dahab: Tak..Det er IKKE dem jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:26

Nej, det ser ikke for godt ud med dem, den anden Benny, der er ikke noget skidt på ham ser det ud til.

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:28

Daha...Jeg finder jo nok ud af om de er seriøse, når de finder ud af, at min flytning bliver fulgt af tv..Det bliver lidt sjovt at høre, hvad de siger, når jeg forklarer dem at der står et tv hold sammen med mig og tager imod dem, når de ankommer til Sverige.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:29

Ha ja, det er en god forsikring kan være tingene kommer til at gå efter bogen så

Godkendelse af svar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:37

Tak for svaret Dahab. Havde jeg 1000point så fik du dem.

Ja det må være en forsikring i sig selv, at de ved, at jeg er kendt fra tv og at jeg bliver fulgt i min flytning.

Mange mange tak.

Heidi

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 21-01-10 23:38

Pointene er ligegyldige, bare du fik svar på spørgsmålet.

God flytning

Kommentar
Fra : heidima

Dato : 21-01-10 23:41

Dahab: Du har fået de point, jeg kunne give. Tro mig jeg fik det svar, jeg skulle bruge.

Tak..Jeg krydser så fingre for, at det bliver en god flytning.