/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Bærbar til trådløs printer
Fra : Asbjørn2
Vist : 1393 gange
50 point
Dato : 21-01-10 20:01

Vi har 3 computere, men efterhånden kun een printer der til gengæld er trådløs. Printeren er en Brother DCP-585CW. Stationær "HP pavilion 1260" og "Lenovo Notebook " udskriver udmærket trådløst, men den almindelige bærbare "Lenovo T61 Thinkpad" vil ikke. Printeren er installeret på computeren (Lenovo T61), og når der trykkes udskriv, så kommer symbolet godt nok frem nede i højre hjørne med at printeren udskriver, men der sker bare ikke noget; det er som om at udskriv-opgaven sendes afsted, men den opfanges ikke af printeren.
Nu skal jeg lige huske at melde, at det HAR virket, men det var måske før at notebook'en blev indkøbt; til gengæld er der nu kommet en farvelagt hånd UNDER standardprinter-symbolet under printere og faxenheder på T61. Den hånd er ikke under de 2 der kan udskrive, og var heller ikke under under T61 da den kunne.
Kan man måske tænke sig at printeren kun kan udskrive fra 2 computere?? Er den en der har et godt bud.
Hilsen Asbjørn2

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-10 20:05

For at du kan udskrive på den skal du installere den igen på din pc. Den er måske defekt din driver. Så skal du jo også opsætte det trådløse så den kan logge på dit trådløse netværk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-10 20:36

Almindeligvis skal du installere din CD til printeren, og vælge netværk/trådløs netværk (lokalprinter)
Så vil den lede efter printeren.
Hvis altså ikke routeren i mellemtiden er låst med kryptering og MAC filter.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-01-10 20:46

Har du kigget i indstillinger for printer under kontrolpanel og tjekket hvad den vælger som default printer?

Hvis den vælger en printer der ikke er "tilsluttet" bliver dokumentet blot lagt i kø, til den "ser" printeren..
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-01-10 20:47

Hvis den ligger rigtigt, vil jeg slette den og geninstalere den på ny.

vh Ben

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 21-01-10 20:51

Her du lavet en TCP/IP port til din printer ?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 21-01-10 22:42

Ikke om jeg kunne få den skiderik til at udskrive, men efter nogen leden frem og tilbage fandt jeg da instruktionen.
Der står: dette produkt indeholder en PC-licens for op til 2 brugere.
Hvis du ønsker mere end 2 PC'er installeret bedes du købe Brother NL-5-pakken, der giver licens for op til 5 ekstra brugere.
Skal nu i nærmeste fremtid have undersøgt hvad den famøse NL-5-pakke koster.

Det ender sikkert med at jeg annulerer spørgsmålet, men i skal i hvert fald alle have tak for hjælpen.

Hilsen fra Asbjørn2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-10 02:04

Et gæt, jeg kan intet sige med sikkerhed, men selve driveren burde du kunne bruge på mange computere, du forsøger sikkert at installere softwaren også og der er der begræsninger hos alle printer fabikater, derfor slet printeren og afinstaller softwaren fra Tilføj eller fjern programmer.
Tilføj så din printer igen og følg guiden, når den kommer til vinduet hvor du kan klikke på Har diskette/cd så lægger du CDen med driver i cd drevet, og klikker på Næste, så går det helt af sig selv.
Hvis du har brug for noget foto software, så findes der masser af gratis muligheder på internettet

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 23-01-10 00:52

o.v.n.
Citat
derfor slet printeren og afinstaller softwaren fra Tilføj eller fjern programmer.
Tilføj så din printer igen og følg guiden, når den kommer til vinduet hvor du kan klikke på Har diskette/cd så lægger du CDen med driver i cd drevet, og klikker på Næste,

Det er nu prøvet utallige gange, men uden held.
Sover lige på det til i morgen - måske noget dukker op når man er morgenfrisk.
Citat
Hvis du har brug for noget foto software, så findes der masser af gratis muligheder på internettet

Er lidt i tvivl hvad du mener med det.
Og ellers;
ja, så er det snart tid til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 01:11

Altså en printer driver er gratis, det er ikke den som du opfordres til at købe (ellers er din printer meget forskelllig fra andre printere) med software mener jeg billed programmer, der er som regel et eller andet program med printeren.
Du kan jo se her at driveren er til at hente for alle og enhver:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/dk/da/dlf/download_top.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=dcp585cw_all
siden her kommer til en driver til en XP computer, du skal selvfølgelig vælge dit styresystem:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/dk/da/dlf/dlf/000000/003600/dlf003641.html?reg=eu&c=dk&lang=da&prod=dcp585cw_all&type2=1&os=7&flang=37&dlid=dlf003641 klik på Download, accepter betingelserne og den kommer hjem på computeren

Annuller spørgsmålet
Fra : Asbjørn2

Dato : 25-01-10 19:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål