/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Styrke på glas til briller ?????
Fra : kikkoman
Vist : 6454 gange
172 point
Dato : 21-01-10 19:46

Hej.

Jeg har lige købt et par briller med glidende overgang. De er ganske gode men jeg kan ikke bruge dem sammen med min computer......

Med brillerne fulgt et bevis med en masse tal for både højre og venstre øje.

Spørgsmål, kan jeg udfra disse tal se hvad et par læse/pc briller skal ha af styrke????

sph cyl akse add
Højre +1 -2,75 90 +2,25
Venstre +1 -2,75 90 -2,25

På forhånd tak for hjælpen

Jan

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-01-10 20:00

det klarer din optiker

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-01-10 20:04

jeg tro at du skal have en ny synstest, fordi afstanden fra computeren til øjnene skal med i beregningen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-01-10 21:00

Skærmbriller og alm- briller er slet ikke det samme.

Skærmbriller har et andet mål, idet at der tages udgangspunkt i afstand til computer og tastatur.
derudover det man iøvrigt skal se på sit skrivebord.

Skærmbriller, kan man arbejde med og eks. lige gå til printeren og hente noget- men iøvrigt ikke bruge til alm. brug.

Du har et noget atypisk syn.

Jeg kan selv klare mig med briller med glidende overgang, men det betyder at jeg skal stille min skræm i både vinkel og afstand-så jeg læser i nederste felt.

Skærmbrillerne har et større felt for øjnene, så dette ikke har den væsentligste betydning. Men dem kan jeg slet ikke bruge i normalt øjemed. Skærmbriller, var ikke noget for mig, men måske det kan blive det for dig.
Når jeg er ved at skulle skifte til større styrke, er det når jeg får problemer foran skærmen- det plejer at være min indikator for ny synsprøve.
Men stadigvæk- hvis du er i arbejde- tjek om din arbejdsgiver har en ordning omkring skærmbriller som er gratis. Det kan jo være at det - er det som du har brug for.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-10 21:02

det er bare et spørgsmål om tilvænning. den første tid sad jeg med hovedet bøjet bagover for at få et klart billede, men nu er der ingen problemer. lidt tålmodighed gør underværker.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 21:03

Hej.

Nej det kan du ikke.
Jeg fik samme problem da jeg fik nye briller.
Tog i Loui Nielsen og fik en synstest og pc briller.
Pris 448 kr + et gavebivis på 150 kr til køb af et ekstra sæt.
Det forærede jeg så til vores datter som så fik et par også.
Se hvad de har af tilbud der nu.
Mine er 1 år gamle så det kan være det er anderledes nu.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 21:05
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 21:47

Jeg har briller med glidende overgang OG briller til pc brug

Pc brillerne er beregnet til en afstand der er længere end det nederste felt i mine dobbeltbifocalebrilleglad

Brug penge på et par pc-briller det vil du ikke fortryde.

Det er også nemmere med et par pc-briller, så kan du bruge hele glasset vidde og ikke kun det nederste felt

Kommentar
Fra : kikkoman

Dato : 21-01-10 22:02

Hej Alle.

Tak for jeres svar. Jeg sidder også med hoved bøjet bagover, der kan jeg nemlig godt se både skærm og tastatur. Derfor troede jeg at min styrke i læsefeltet kunne bruges til pc briller.

God ide med firma briller, haved jeg ikke lige tænkt på . Ellers er det jo ikke alverden et par briller koster .

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-01-10 22:05

Jeh går rundt med tre par briller, glidende overgang er ikke løsningen.

Senilsnor i metermål holder styr på brillerne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-01-10 22:06

Hov hov.

med dit 5 års jubilæum i dag her på kandu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 22:12

Jeg kan nu heller ikke li mine briller med glidende overgang, ikke alle er egende til at bruge dem,og jeg tror jeg er en af dem... så løsningen bliver nok tre par briller..

Hvis du ikke sidder meget ved computeren, kunne du prøve nogle af de billige læsebriller

Hvis du vælger nogle med en styrke på 2,50 så skulle du kunne se, det ville jeg prøve hvis jeg var dig

Man ødelægger ikke øjnene af de billige færdige briller,(iflg øjenlægen) man kan højst at mistet 30-50 kr

Kommentar
Fra : kikkoman

Dato : 21-01-10 23:01

ups den havede jeg ikke lige set komme er det virkelig 5 år siden jeg var her sidst.......... dengang havede jeg ikke "syns" forstyrelser . Tak for det.

Hi Hi ....... læsebriller og solbriller sat op i panden, alm briller på øjne og pc briller i senilsnor, og så lige en lup i lommen så køre vi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-10 23:12

Ja det er 5 år siden du blev bruger på kandu, og første gang du giver "lyd" fra dig

Så glæd dig over, at din hukommelse er intakt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-10 23:35

Lad du hellere pc-brillerne blive ved pc-en, så ved du altid hvor du har dem

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 21-01-10 23:35

Citat
Senilsnor i metermål holder styr på brillerne.
Ikke set før

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-01-10 10:50

Hej Jan
Før havde jeg samme problem med mine gamle briller. Nu har jeg så fået det sidste nye skrig af brilleglas (og min bankkonto skriger også 4K pr. glas).
De hedder Varilux fra Essilor www.varilux.dk og de har flere glidende overgange i samme glas, læs om dem på nettet, eller snak med din optiker (her hos mig var det Profil Optik) og glasset hedder Varilux Physio F-360 Cristal Forte.
Med de nye glas behøver jeg ikke længere "strikke" imm. 1-2-3 par briller, det hele er i et par
Go' weekend

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 172 point
Dato : 22-01-10 10:55

Ups! tjekkede ikke mit link før afsendelse
Disse links skulle fungere (er testet)

- http://www.essilor.com/The-new-Varilux-Physio-f-360o-TM
- http://www.essilor.com/IMG/pdf/News_VariluxPhysioF360_va_4.pdf
kan heraf se at min påstand om sidste nye skrig... kom i 2008

- http://www.essilor.co.uk/lensinfo/pdfs/Physio%20f360%20Brochure.pdf

Godkendelse af svar
Fra : kikkoman

Dato : 24-01-10 11:52

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-01-10 11:59

Selv tak De omtalte glas kræver lidt tilvænning (ca. 1 uge for mig) men jeg er positiv overrasket og glad for ikke længere at skulle bruge 117 forskellige briller... det er ikke til at se det, hvis man ikke ved det
Takker for points